Motonetin pallonivel

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Motonetin pallonivel

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Morot pöytään,

etupää "lotkottanut" tonnarissa jo jonkin aikaa, diagnoosiksi tohtoroin väljän vasemman alapallonivelen. Siispä Motonettiin ja "saksalainen" nivel pultteineen mukaan. Oli vanha pallo melkosen tiukassa, melkein alkoi tuntua pahalta sitä irrotushaarukalla irti moukaroidessa...Irtihän tuo kuitenkin lähti, mutta tuossa Motonetin "saksalaisessa" ei ollutkaan tuossa vanhassa nivelessä ollutta lukkorengasuraa. Itse asiassa pallonivelen "varsi" oli just tuon lukkorenkaan uraosan verran lyhyempi, muuten aivan identtinen. Onkos muut törmännyt vastaavaan? Motonetin nivel oli "Moog" merkkinen ja pakkaus Örumin tarroilla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ei ole tuollaista tullut vastaan vaikka jonkun kappeleen on noita joutunut vaihtamaan.

Enpä tiedä mikä virka sillä lukkorenkaalla siinä on, mutta ei ainakaan mitään toiminnallista merkitystä. Itse löysin juuri tallia siivotessa parin noita lukkorenkaita... onpahan sitten jääneet pois jostain Tonnarista remontin yhteydessä :D
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, taitaa olla sitä Saabin turvallisuuden maksimointia tuo pallonivelen lukkorengas, itsekään en sille ihan heti mitään toiminnallista funktiota keksinyt.

Lotkotus kuitenkin loppui, eli ei muuta kun kovaa ajoa :D
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Mulla oli samanlainen, alkuperämaa muistaakseni Belgia, kesti 45tkm. Lyhytikäisyys ihmetytti sen verran, että avasin suojakumin ja katsoin sisälle; nivelen pallo oli selkeästi pienempi kuin alkuperäisessä. Että semmosta laatua.

Vaihdoin seuraavaksi ruotsalaiseen versioon ja asensin myös sen suojasokan. Perusteeksihan riittää vaikkapa kiristyspultin katkeaminen jolloin koko nivel pääsee irtoamaan. ok, eihän ne pultit oikeasti itsekseen katkeile, venähtävän ensin...
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

On osunut omalle kohdalle noita lyhyitä.
Pitää muuten muistaa lisätä rasvat sinne palloon raottamalla sitä suojakumia. valmistajalta on ilm. rasvaus unohtunut...

Silti TRW tai Lemförder vai mikä se on... on parempi, tosin niistäkin puuttuu rasvat...
Vastaa Viestiin