saab jarrutehostimen toiminnasta
saab jarrutehostimen toiminnasta
En löytänyt haulla kunnolla asiaa tästä ja nopea apu lomareissun päälle painaessa olisi kultainen! eli emäntä oli saab 9000s -88 2.0l liukasradalla rääkkäämässä ja jossainvaiheessa abs lakkas toimimasta, jarrupoljin on kivikova, ja brakefruid+abs valo palaa kojetaulussa. Yritin etsiä alipaineletkua mutta en sitä löytänyt. nyt olisi nopeat vinkit poikaa!
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
Ei ole alipainetehostinta noissa ekan sukupolven ABS-järjestelmissä (ABS+3). Ilmeisesti pumppu ei käy... oiskohan se ylikuumennut tai polttanut sulakkeen?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
mitenhän jarrutusta sitten tehostetaan? aikaisemmin kun auton laittanut jarru päällä käyntiin tuntenut kuinka poljin on "keventynyt" ja mennyt pohjaan kun tehostin on herännyt mukaan, nyt nothing happens..Juha96 kirjoitti:Ei ole alipainetehostinta noissa ekan sukupolven ABS-järjestelmissä (ABS+3).
abs sulakkeet ainakin olivat ehjät, onko tietoa missä tehostimen sulake ja onko tehostin siis sähköinen?
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
Ylipainetehostus ABS-järjestelmän sähköpumpun tekemällä nestepaineella. Käsittääkseni autolla voi kuitenkin ajaa vaikkei tehostus eikä lukkiutumattomuusominaisuus toimikaan, toki kestää hetken että kuskin jarrujalka tottuu erilaiseen poljintuntumaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
mittailin kahta relettä mitkä tuolta sulakerasiasta löytyivät ja toinen releistä ei ollut yhdessä mistään välistä= muoks ei ollu rikki. ilmeisesti pumppu tai abs ohjausyksikkö rikki..Juha96 kirjoitti:Ylipainetehostus ABS-järjestelmän sähköpumpun tekemällä nestepaineella. Käsittääkseni autolla voi kuitenkin ajaa vaikkei tehostus eikä lukkiutumattomuusominaisuus toimikaan, toki kestää hetken että kuskin jarrujalka tottuu erilaiseen poljintuntumaan.
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
Joo, tuntuis todennäköiseltä. Hajoamisen olosuhteet viittais kai pikemminkin pumppuun mut itse ehkä kuitenkin kokeilisin ekaks toisella ohjausyksiköllä kun sen vaihtaminen lienee helpompaa kuin pumpun.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1097
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &hilit=ate
Tuolla käsitelty melko perinpohjaisesti tuo jarrusysteemi.
Tuolla käsitelty melko perinpohjaisesti tuo jarrusysteemi.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: saab jarrutehostimen toiminnasta
Noniin, tuli vihdoin laitettua jarrut kuntoon. Moottorihan sieltä oli mennyt ja korjasin sen niin että vaihdoin siihen sisuskalut jarrupaketin ollessa kinni. Nyt on saabin laadunvalvonnassa ollut moitteita sillä moottorin hiilistä toinen oli ilmeisesti jumiutunut taakse, irti rotaattorista ja toinen oli kulunut loppuun ja kitka oli sitten sulattanut koko paketin. Onneksi ei ole tulta napannut..
http://db.tt/koAw3wWF
http://db.tt/sqeLSY8f
http://db.tt/koAw3wWF
http://db.tt/sqeLSY8f