Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Ajattelin tiedustella olisiko tarvetta CS-tonnarin osille kuinka laajalti???
Kun ei tunnu 440tkm ajettu katsastettu toimiva CSE menevän edes polkuhintaan kaupaksi, niin taitaa olla viisainta purkaa. Kone ja laatikkokin vielä iskussaan. Uusi tuulilasi. Toimiva ilmastointi(kylmäaineet pysyneet sisällä). Sisusta OK-kunnossa. Väri LeMans Blue, ovet/konepelti/takaluukku suhtkoht ok-kunto, lokareissa ruostekohtia, ei kuitenkaan mädät.
Jos olisin tiennyt että näitä on enemmän ajettuna näin vaikea myydä, niin en olisi koskaan sekaantunut Pahasti persnettoa tulee kuitenkin tällä autolla. Jos olisi osille enemmälti kysyntää, niin voin purkaa ja myydä osia. Niin ja osien hinnat olisivat varmastikin kohtuuden rajoissa.
-SMRacing
Kun ei tunnu 440tkm ajettu katsastettu toimiva CSE menevän edes polkuhintaan kaupaksi, niin taitaa olla viisainta purkaa. Kone ja laatikkokin vielä iskussaan. Uusi tuulilasi. Toimiva ilmastointi(kylmäaineet pysyneet sisällä). Sisusta OK-kunnossa. Väri LeMans Blue, ovet/konepelti/takaluukku suhtkoht ok-kunto, lokareissa ruostekohtia, ei kuitenkaan mädät.
Jos olisin tiennyt että näitä on enemmän ajettuna näin vaikea myydä, niin en olisi koskaan sekaantunut Pahasti persnettoa tulee kuitenkin tällä autolla. Jos olisi osille enemmälti kysyntää, niin voin purkaa ja myydä osia. Niin ja osien hinnat olisivat varmastikin kohtuuden rajoissa.
-SMRacing
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Pitkälohkomoottorin osia saattaa olla kyllä hankala myydä,laatikkokin varmaan ei ihan hujauksessa mene. Peltiosat saattaa hyvällä tuurilla mennä,kun ton 95 vuotisen purin niin ei tahdo ehjät luukut mennä kaupaks millään. Kangassisustalla olevat penkitkin voit käytännössä viskata kaatopaikalle. Toki joistain sisustan osista eroon pääset.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Jeps, ehkä se ei ihan helppo ole osinakaan myydä.
Jos joku foorumilainen ton haluaa pelastaa, niin 500€ talvirenkailla+ peltivanteilla saa tulla hakemaan. 600e kaksilla renkailla(kesät aluilla)
Jos joku foorumilainen ton haluaa pelastaa, niin 500€ talvirenkailla+ peltivanteilla saa tulla hakemaan. 600e kaksilla renkailla(kesät aluilla)
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
En nyt kattonu onko maininta auton paikkakunnasta esim myyntiosiolla mutta jos mainittet tännekin?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Taitaa porukka pelätä noita tasapainohiluja pitkälohko-B234-koneissa. Luulisi kuitenkin että jollekin menee kaupaksi tuohon hintaan jos ei tarvitse kaukaa hakea. Itselle voisi kelvata hyvinkin, mutta Lapinlahti on turhan kaukana.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Hei. Mitä sinä tarkoitat tuolla tasapainohilulla? Aloittajalle sanoisin, että älä murehdi persnetosta, sillä sitähän tulee lähes aina kun myyt autoa.puu kirjoitti:Taitaa porukka pelätä noita tasapainohiluja pitkälohko-B234-koneissa. Luulisi kuitenkin että jollekin menee kaupaksi tuohon hintaan jos ei tarvitse kaukaa hakea. Itselle voisi kelvata hyvinkin, mutta Lapinlahti on turhan kaukana.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Eiköhän varmaan moottorin tasapainoakselia ketjuineen tarkoitettu tässä..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Ja viä tarkemmin varmaan niitä rattaita, jotka löytää tiensä öljysihtiin...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Sekö on sitten joku tyyppivika? Kyllähän tälläkin on ajettu jo lähes 450 000 km, eli on palvellut varsin pitkään ja varmaan vielä ajelee sen 500 000 km asti. Ymmärsinkö oikein, että 2.0 litraisissa koneissa ei ole tätä tasapainoakselin ketjua.
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Tyyppivika on hyvin laaja käsite. Kun lukee ja kuuntelee juttuja autoista, kaikissa on pelkkiä tyyppivikoja. Tiedän minäkin yhden loppupään 2.0t tonnarin, jolla ajettu melkein 350tkm ja kaikista tyyppivioista iskenyt ainoastaan sytkäkasetti (joku 300tkm) ja lämppärin kenno. Niin ja taisi muovipäätyisen syylärin kans vaihtaa ku vuoti liikaa. Eli pa-pumppu, kansipaffi, turbo ja mitä näitä on niin kaikki Trollhättanin jäljiltä. Ja ajossa edelleen. Suurimpana huomiona niin mankkuvenaahan tuossa ei ole, joten yksi tyyppimurhe vähemmän.
Mut joo, tasapainohilut tunnistaa helpoiten ku on ne muhkurat lohkon kyljessä (kun huomaa niin ei erehdy) ja jossain vaiheessa niitä kai paranneltiin. Tosin on ne vissiin vaivannu myös lyhytlohkoissakin (menee jo MuTuksi niinku mun jutut usein), mutta jokku on korjannu ja jokku ihan vain ottanu ketjun pois avaamalla öljypohjan...
Mut joo, tasapainohilut tunnistaa helpoiten ku on ne muhkurat lohkon kyljessä (kun huomaa niin ei erehdy) ja jossain vaiheessa niitä kai paranneltiin. Tosin on ne vissiin vaivannu myös lyhytlohkoissakin (menee jo MuTuksi niinku mun jutut usein), mutta jokku on korjannu ja jokku ihan vain ottanu ketjun pois avaamalla öljypohjan...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Lisää mutuilua tasapainoketjusta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=29299 Mutta enpä tuon hintaisessa autossa jaksaisi kauheesti pelätä, ellei jo selvästi oireile.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Meni se sentään nyt kaupaksi.
Joo en tiedä, minusta taasen tuntui että moottori(tasapainohärpäkkeistä huolimatta) +laatikko vielä "tuoreinta" tossa autossa, kilometreistä huolimatta. Uskon että olisi mennyt tekniikan osalta pitkäänkin ongelmitta. Kori ja alusta vaan alkaa tuossa vaiheessa oireleimaan jo joka puolelta pikkuhiljaa.
Joo en tiedä, minusta taasen tuntui että moottori(tasapainohärpäkkeistä huolimatta) +laatikko vielä "tuoreinta" tossa autossa, kilometreistä huolimatta. Uskon että olisi mennyt tekniikan osalta pitkäänkin ongelmitta. Kori ja alusta vaan alkaa tuossa vaiheessa oireleimaan jo joka puolelta pikkuhiljaa.
OG 9-5 2,0t Biopower stg1
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
Ex:
og900 T16
og900c
9-5v 3,0v6t
9000
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Pitääkö paikkansa, että tuo tasapainohiluilu on vain 2.3 koneiden ongelma ja 2.0 litraisissa ei ole tätä tasapainoakselinketjuja. Vai löytyykö nuo härpäkkeet mallista cd 2.0 vm-91. Entä onko tämä tasapainoakselinketju myös 2.3 litraisissa ng 900 malleissa?
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Ei ole -91 mallisessa 2.0 koneessa, moottorityyppi B202. Tulivat vissiin -94 2.0 koneisiin kun B204 tuli käyttöön ja samoin sytytyskasetti, siis vaparikoneisiin. 2.3 koneet on kaikki tasapainoakseleilla.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Re: Foorumilaisilla tarvetta 9000CSE (2,3i) purkuosille?
Saabin moottoreissa viimeinen numero tarkoittaa nimenomaan apuakselien lukumäärää.
B201=yksi nokka-akseli, ei tasap.akseleita
B202=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B204=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia
B212=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B234=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia.
Näinkö se menee?
B201=yksi nokka-akseli, ei tasap.akseleita
B202=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B204=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia
B212=kaksi nokka-akselia, ei tasap.akseleita
B234=kaksi nokka-akselia, kaksi tasap.akselia.
Näinkö se menee?