Tehokas ajonesto?
Tehokas ajonesto?
Ostin taas uuden tonnarin, -89 ja -93 -mallien seuraajaksi, viimeisintä mallia eli 1998. Nyt parin viikon kuluttua teki lakon, ei käy kuin vain hetken hörähdyksiä. Ajonesto on ilmeisesti päällä kun ledi vilkkuu jatkuvasti kaksoisvilkahduksia. Lukot eivät toimi kauko-ohjaimella.
Ohjekirja ei juuri muuta osaa neuvoa kuin että kauko-ohjaimen patterit olisivat loppu. Mistä sellaisia saa?
Aiemmista keskusteluista täällä ymmärsin, että vuosien mittaan on ollut erilaisia varkaussuojasysteemejä.
Paras olisi jos mokoman turhakkeen voisi kokonaan de-aktivoida, kytkeä pois. Voiko ja miten?
Ohjekirja ei juuri muuta osaa neuvoa kuin että kauko-ohjaimen patterit olisivat loppu. Mistä sellaisia saa?
Aiemmista keskusteluista täällä ymmärsin, että vuosien mittaan on ollut erilaisia varkaussuojasysteemejä.
Paras olisi jos mokoman turhakkeen voisi kokonaan de-aktivoida, kytkeä pois. Voiko ja miten?
Re: Tehokas ajonesto?
Pattereita saa marketista, en nyt muista tyyppiä ulkoa. Nosta kaken kansi auki ja katso.
Ajoneston voi periaatteessa ohittaa, mutta ehkä olisi parempi saada kaket takaisin toimintaan. Näkyykö kakessa pieni valo, kun painat nappia? Jos ei, niin paristot ovat varmasti loppu. Uusien vaihdon jälkeen joudut "tahdistamaan" kaken auton kanssa eli painat 5 kertaa peräkkäin nappia auton vieressä tai niin pitkään kunnes ovet menevät lukkoot ja avautuvat. Jos ei toimi 10 toiston jälkeenkään, niin sitten voi olla kake sökö. Uuden ohjelmointiin tarvittaisiin vähintään yksi toimiva kake.
Matti
Ajoneston voi periaatteessa ohittaa, mutta ehkä olisi parempi saada kaket takaisin toimintaan. Näkyykö kakessa pieni valo, kun painat nappia? Jos ei, niin paristot ovat varmasti loppu. Uusien vaihdon jälkeen joudut "tahdistamaan" kaken auton kanssa eli painat 5 kertaa peräkkäin nappia auton vieressä tai niin pitkään kunnes ovet menevät lukkoot ja avautuvat. Jos ei toimi 10 toiston jälkeenkään, niin sitten voi olla kake sökö. Uuden ohjelmointiin tarvittaisiin vähintään yksi toimiva kake.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Tehokas ajonesto?
patteita siis saa vaikka ärrältä, katso vaan että on oikean kokoiset..
saa sen poistettua kun purkaa apparin puolelta vermeet veke hanskalalokeron ajatellun paikan takaa ja kikottaa
saa sen poistettua kun purkaa apparin puolelta vermeet veke hanskalalokeron ajatellun paikan takaa ja kikottaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tehokas ajonesto?
Patterit on nyt vaihdettu ja huomenna menen kohteeseen kokeilemaan, vara-avainkin voi toimia.
Re: Tehokas ajonesto?
Jos ajoneston ledi vilkkuu ja koitat autoa käyntiin, niin se sammuttaa auton samantien juurikin siitä syystä että ajonesto on päällä. Ennen kuin starttaa pitää kakesta painaa niin että ajoneston ledi ei enää vilku.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tehokas ajonesto?
Kannattaa vaikka vuoden välein vaihtaa ne paristot,ei ole iso investointi,maksaa noin 3-4e pari.Malli on CR-2016,perus nappi paristo,kaikista talouskaupoista löytyy..
Kaukosäädintä voit ohjelmoida jos haluaa,OPD2:lla. Esim.töräyttääkö töötti kun avaat ovet tai takakontin vaiko pelkkä vilkutus..
Kaukosäädintä voit ohjelmoida jos haluaa,OPD2:lla. Esim.töräyttääkö töötti kun avaat ovet tai takakontin vaiko pelkkä vilkutus..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tehokas ajonesto?
No nyt on taas mökillä käyty. Hyvin lähti käyntiin uusien kaukosäätimen pattereiden voimalla. Eli menee käyttöohjekirjan mukaan, joka neuvoo vaihtamaan patterit 2-3 vuoden välein, paitsi että minä olen autolla ajanut (tai yrittänyt) vasta 3 viikkoa.
Silti olisi kiinnostavaa jos auto käynnistyisi suoraan avaimella ilman tällaista oheishippaa, jossa pahimmillaan on oltava mukana hinuri.
Silti olisi kiinnostavaa jos auto käynnistyisi suoraan avaimella ilman tällaista oheishippaa, jossa pahimmillaan on oltava mukana hinuri.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 22:07
- Paikkakunta: Joutseno (siis ei Lappeenranta)
Re: Tehokas ajonesto?
Anteeksi että saivartelen ja vielä näin jälkikäteen, mutta juuri sitä varten se ajonestojärjestelmä lienee ettei voro saa "tiirikoimalla" (lue meisseli-vasara-väännin, eli vähän niinkuin omalla avaimella) saa autoa käyntiin ja ajoon.
Ja taitaa noi vorojen sähkötekniikan oppikohteet, eli ajonestolaitteet olla aika iso syy muissakin merkeissä hinurin tarpeeseen nykyisin
Ja taitaa noi vorojen sähkötekniikan oppikohteet, eli ajonestolaitteet olla aika iso syy muissakin merkeissä hinurin tarpeeseen nykyisin
Re: Tehokas ajonesto?
Mielestäni turhaa touhua on mokoma ajoestovekotin vanhassa autossa. En oikein usko, että saabistit keskenään näitä keräilyautoja varastelevat.
Niinpä suunnitelmani on hankkiutua tuosta ajonestosta eroon.
Mitäpä jos tekisi kuin tummat pojat aikoinaan metsätraktorille Afrikassa: sivuleikkureilla johtoja poikki kojelaudan alta kunnes varoitusvalo sammuu???
Niinpä suunnitelmani on hankkiutua tuosta ajonestosta eroon.
Mitäpä jos tekisi kuin tummat pojat aikoinaan metsätraktorille Afrikassa: sivuleikkureilla johtoja poikki kojelaudan alta kunnes varoitusvalo sammuu???
Re: Tehokas ajonesto?
Helpompaa ja järkevämpää koodata se pois softasta, eikä katkoa sivuleikkureilla johtoja...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Tehokas ajonesto?
Eikös tuo ole mitä mainioin kikotin kun ei tarvitse pakkasessa sulatella avaimen reikää tai sateella kaivaa avainta auton vieressä taskusta.kostape kirjoitti:Mielestäni turhaa touhua on mokoma ajoestovekotin vanhassa autossa
Re: Tehokas ajonesto?
Omalla kohdalla ei kiva kun kovemmilla pakkasilla joutuu starttailemaan viisikin kertaa ja joka kerralla pitää kuittaus palikalla kuittailla erikseen. Eikö tuota ajonestoa saisi pois niin että keskuslukko toimisi kaukosäätimellä silti?
| 9-5 2.3T Sedan Vector 2006 "viirusilmä"|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
| 9000 CSE Jubilee 1997 *myyty*|
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Tehokas ajonesto?
Minun mielestäni sinun kannattaisi korjata vika jonka takia joudut starttailemaan useita kertoja.
Oirieden korjaaminen ei auta jos vika on jossain muualla.
Ajoneston purkaminen niin että keskuslukitus jää on mahdollista.
Vaatii TECHII laitteen ja moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnin.
Oirieden korjaaminen ei auta jos vika on jossain muualla.
Ajoneston purkaminen niin että keskuslukitus jää on mahdollista.
Vaatii TECHII laitteen ja moottorinohjauksen uudelleenohjelmoinnin.
Re: Tehokas ajonesto?
Yritän parhaillaan korjata tuota entistä tonttua, jospa saisi sen vielä liikenteeseen. Se ei kymmenen vuoden aikana kertaakaan kieltäytynyt lähtemästä ja vain kerran tarvittiin hinuria bensapumpun takia. On vaan siinäkin suunnitteluvirhe kun kytkimentyösylinteri on piilotettu vauhtipyörän kotelon sisälle, teettää paljon turhaa työtä.
Ennen meillä ajoneuvotehtailla oli sellainenkin vaihe uusille tuotteille kuin huollettavuustarkastus. Kerran konstruktööri lykkäsi lehtiönsä käteeni ja sanoi että piirrä itse parempi kun jotain kohtaa huollon edustajana arvostelin. Ja yksi hyvä periaate oli, että paras ajoneuvon osa on poisjätetty osa. Nyt näitä kikottimia tungetaan ilman tolkkua mukaan.
Ennen meillä ajoneuvotehtailla oli sellainenkin vaihe uusille tuotteille kuin huollettavuustarkastus. Kerran konstruktööri lykkäsi lehtiönsä käteeni ja sanoi että piirrä itse parempi kun jotain kohtaa huollon edustajana arvostelin. Ja yksi hyvä periaate oli, että paras ajoneuvon osa on poisjätetty osa. Nyt näitä kikottimia tungetaan ilman tolkkua mukaan.
Re: Tehokas ajonesto? (offtopic)
Eihän tuo ihan turha ole - nääs vorotkin on alkaneet ymmärtää hyvän päälle - viime Tammikuussa Tampereen keskustassa ryövättiin jalokiviliike - sisään mentiin Bemarilla peruttaen - pakoautona oli juurikin Tonnari,,,kostape kirjoitti:Mielestäni turhaa touhua on mokoma ajoestovekotin vanhassa autossa. En oikein usko, että saabistit keskenään näitä keräilyautoja varastelevat.