Hei,
Luin jo aiheesta, mutta jäi kysymys..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=18418
Jos 2.3t (170hv, man.) -97 jubilee autoon vaihtaa automaatti aeron ecun, niin
onko tehot sen jälkeen n. 200hv vai n. 225hv?
Jos 200hv/väännön rajoitin päällä, niin vaatiiko tech käytön, jotta muuttuu 225hv:ksi ja saadaan väännön rajoitin kytkettyä pois vai tajuaako auto itse että nyt ei olekaan enää automaatti ja tarjoaa normi Aeron tehoja/vääntöjä?
Länsiauto lienee ainoa pääkaupunkiseudulla...?
Ko. auto olisi tarjolla ja pohdiskelen kevyttä piristämistä autovanhukselle alkuperäisellä
saabin moottorinohjauspurkilla.
Vinkeistä kiittäen!
-Make
Ecujen yhteensopivuus
Re: Ecujen yhteensopivuus
T7 magneettiventtiili pellin alle ja boxiin B234L:n virisofta. Länsiauton kiertäisin kaukaa ja laittaisin mielummin yv:n napelle.
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: Ecujen yhteensopivuus
Nappe: http://foorumi.saabclub.fi/memberlist.p ... ofile&u=70pka kirjoitti:laittaisin mielummin yv:n napelle.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ecujen yhteensopivuus
Sikälimikäli kummassakaan autossa ei ole ajonestoa sekä heatplate configuraatio on sama niin boksin voi vaihtaa päittäin. Edellyttäen tietenkin että lpt malliin asentaa magneettiventtiilin.
Automaatti aerossa on sama moottori ja ahdin kuin 200hv "perus" autossa.
Automaatti kertoo olemassaolostaan eculle itse, joten.jos lykkäät boksin manuaaliautoon saat saman 200hv mutta muutaman newtonin päälle.
itse viritykseen 200hv-> tarvitser jonkun softavelhon.
huom. en ole varma oliko lpt ja hpt koneet täysin identtiset esim suuttimien tai bensapumpun osalta.
Automaatti aerossa on sama moottori ja ahdin kuin 200hv "perus" autossa.
Automaatti kertoo olemassaolostaan eculle itse, joten.jos lykkäät boksin manuaaliautoon saat saman 200hv mutta muutaman newtonin päälle.
itse viritykseen 200hv-> tarvitser jonkun softavelhon.
huom. en ole varma oliko lpt ja hpt koneet täysin identtiset esim suuttimien tai bensapumpun osalta.
Re: Ecujen yhteensopivuus
Moi,
Tarkentava kysymys: jos molemmissa on VSS eli ajonesto aktivoituu itsestään päälle x ajan päästä, jos autoa ei käynnistä, niin käykö VSS autollisen boksi toiseen VSS autoon (Tech liitettynä tai ilman)?
Eli Aero tehot orkkisbokseilla saadaan vain manuaali Aeron (225hv) boksilla.
Kiitos tiedoista!
-Make
Tarkentava kysymys: jos molemmissa on VSS eli ajonesto aktivoituu itsestään päälle x ajan päästä, jos autoa ei käynnistä, niin käykö VSS autollisen boksi toiseen VSS autoon (Tech liitettynä tai ilman)?
Eli Aero tehot orkkisbokseilla saadaan vain manuaali Aeron (225hv) boksilla.
Kiitos tiedoista!
-Make
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Ecujen yhteensopivuus
VSS boksi vaati aina naittamisen TECH:illä ECUun.
Autoomaatti AERO on identtinen moottoriltaan 2.3-litraseen 200hv Turboon.
Ainoastaan manuaali Aerossa on isompi Mitshubishin ahdin ja sitäkautta se 225hv.
Automaatti aerossa on garretin T25 ahdin, sekä samat ahtopaineet kuin ei-aero tonnarissa.
Automaatiauton vaihteenvalitsin kytkeytyy kiinni ECUun. Tätä karvaa pitkin automaattilaatikko pyytää eculta korotettua tyhjäkäyntiä ajoasennossa.
Sama signaali kertoo eculle että automaatti on kytketty, ja väännönrajoitus kytkeytyy päälle.
Summasummarum, ecun ohjelma ei eroa onko auto manuaali vai automaatti. Sama ohjelma käy molempiin autoihin.
Kerran sinulla on VSS autossasi, niin kehotan ottamaan yhteyttä johonkin foorumin softavelhoihin.
Pienellä rahalla saat auton viritettyä ja jopa T7-modin avaimet-käteen periaatteella.
Autoomaatti AERO on identtinen moottoriltaan 2.3-litraseen 200hv Turboon.
Ainoastaan manuaali Aerossa on isompi Mitshubishin ahdin ja sitäkautta se 225hv.
Automaatti aerossa on garretin T25 ahdin, sekä samat ahtopaineet kuin ei-aero tonnarissa.
Automaatiauton vaihteenvalitsin kytkeytyy kiinni ECUun. Tätä karvaa pitkin automaattilaatikko pyytää eculta korotettua tyhjäkäyntiä ajoasennossa.
Sama signaali kertoo eculle että automaatti on kytketty, ja väännönrajoitus kytkeytyy päälle.
Summasummarum, ecun ohjelma ei eroa onko auto manuaali vai automaatti. Sama ohjelma käy molempiin autoihin.
Kerran sinulla on VSS autossasi, niin kehotan ottamaan yhteyttä johonkin foorumin softavelhoihin.
Pienellä rahalla saat auton viritettyä ja jopa T7-modin avaimet-käteen periaatteella.
Re: Ecujen yhteensopivuus
Moro,
Kiitos tarkennuksesta!
200hv/330Nm riittää tällä hetkellä.
Pitää kysellä josko löytyy foorumin velhoilta Techiä VSS boksin liittämiseksi omaan autoon. Samalla muutama kaukosäädin pitäisi liittää uuteen autoon.
Palaillaan asiaan, jos kaupat syntyvät.
-Make
Kiitos tarkennuksesta!
200hv/330Nm riittää tällä hetkellä.
Pitää kysellä josko löytyy foorumin velhoilta Techiä VSS boksin liittämiseksi omaan autoon. Samalla muutama kaukosäädin pitäisi liittää uuteen autoon.
Palaillaan asiaan, jos kaupat syntyvät.
-Make