Onko kokemuksia kumpi varmempi gates 18e ad vai calorstat 9.90e motonet?
Molemmat löytyy talllista ja vaihto huomenna edessä.
Jotain erojakin noissa on.
Gates korkeampi, alajousi näkyvillä, varsi menee alalautasen alapuolelle, ilmausreikä isompi ja karkeampi viimeistely. Calorstat lautanen varren tasolla ja alajousi sisäpuloella piilossa.
Calorstat tehty ranskassa, gates belgialainen laatikko muttei suoraa mainintaa valmistusmaasta.
Syy vaihtoon on ettei nosta lämpöjä normiajossa kuin alaviivalle (eikä puhalla lämmintäkään) mutta lehdenjaossa nousee neulaa vajaaksi punaisesta ja kuumaa riittää kabiiniin yli tarpeen.
2.3t termari
2.3t termari
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 2.3t termari
Muistaakseni alkuperäinen termari oli Calorstat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.3t termari
Kyllä vain varsinkin 9000:sen aikaan myös 900:sta löytyi Vernet'in valmistama Calorstat 89° vaha toiminen termostaatti.jcarlson kirjoitti:Muistaakseni alkuperäinen termari oli Calorstat.
EDIT: Mutta muistui mieleeni jotta näissä oli myös Wahler'in termostaatteja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 2.3t termari
Suuri kiitos.
Nuo molemmat 88 asteisia. Calostatin mukana ei näköjään tullut oikeaa tiivistettä mutta ottaa gatesistä sen.
Ps. kattoo huomenna mikä ollut calostat vai wahler. Vaihdettu huoltokirjojen mukaan termarit merkkiliikkeessä edellisten toimesta.
Nuo molemmat 88 asteisia. Calostatin mukana ei näköjään tullut oikeaa tiivistettä mutta ottaa gatesistä sen.
Ps. kattoo huomenna mikä ollut calostat vai wahler. Vaihdettu huoltokirjojen mukaan termarit merkkiliikkeessä edellisten toimesta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Re: 2.3t termari
Vimeisen viiden vuoden aikana ostamani orkkistermarit ovat olleet Motorad-merkinnöin, 89-asteisia.
Re: 2.3t termari
Jo vain näitäkin löytyi aivan sinne MY06 asti 9-3 ja 9-5.jus kirjoitti:Vimeisen viiden vuoden aikana ostamani orkkistermarit ovat olleet Motorad-merkinnöin, 89-asteisia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: 2.3t termari
Motorad oli ja calorstat laitettu, tuo gates arvelutti laittaa kun pitempi kuin nuo kaksi.
Finaalissa oli motorad eikä ihan lähiaikoina ole vaihdettu.
Nyt pelittää, nousee nopeasti, pysyy puolessavälissä nätisti.
Heitin rundia kaupungissa kunnolla ja keskikulutus näköjään tippuikin ihan kunnolla. Ollut 14.2l/100km ja nyt 100km ajolla 10.8l/100km.
Finaalissa oli motorad eikä ihan lähiaikoina ole vaihdettu.
Nyt pelittää, nousee nopeasti, pysyy puolessavälissä nätisti.
Heitin rundia kaupungissa kunnolla ja keskikulutus näköjään tippuikin ihan kunnolla. Ollut 14.2l/100km ja nyt 100km ajolla 10.8l/100km.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01