2.3t termari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

2.3t termari

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onko kokemuksia kumpi varmempi gates 18e ad vai calorstat 9.90e motonet?
Molemmat löytyy talllista ja vaihto huomenna edessä.

Jotain erojakin noissa on.
Gates korkeampi, alajousi näkyvillä, varsi menee alalautasen alapuolelle, ilmausreikä isompi ja karkeampi viimeistely. Calorstat lautanen varren tasolla ja alajousi sisäpuloella piilossa.

Calorstat tehty ranskassa, gates belgialainen laatikko muttei suoraa mainintaa valmistusmaasta.

Syy vaihtoon on ettei nosta lämpöjä normiajossa kuin alaviivalle (eikä puhalla lämmintäkään) mutta lehdenjaossa nousee neulaa vajaaksi punaisesta ja kuumaa riittää kabiiniin yli tarpeen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Muistaakseni alkuperäinen termari oli Calorstat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja core2 »

jcarlson kirjoitti:Muistaakseni alkuperäinen termari oli Calorstat.
Kyllä vain varsinkin 9000:sen aikaan myös 900:sta löytyi Vernet'in valmistama Calorstat 89° vaha toiminen termostaatti.

EDIT: Mutta muistui mieleeni jotta näissä oli myös Wahler'in termostaatteja.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Suuri kiitos.
Nuo molemmat 88 asteisia. Calostatin mukana ei näköjään tullut oikeaa tiivistettä mutta ottaa gatesistä sen.

Ps. kattoo huomenna mikä ollut calostat vai wahler. Vaihdettu huoltokirjojen mukaan termarit merkkiliikkeessä edellisten toimesta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja jus »

Vimeisen viiden vuoden aikana ostamani orkkistermarit ovat olleet Motorad-merkinnöin, 89-asteisia.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja core2 »

jus kirjoitti:Vimeisen viiden vuoden aikana ostamani orkkistermarit ovat olleet Motorad-merkinnöin, 89-asteisia.
Jo vain näitäkin löytyi aivan sinne MY06 asti 9-3 ja 9-5.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3921
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 2.3t termari

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Motorad oli ja calorstat laitettu, tuo gates arvelutti laittaa kun pitempi kuin nuo kaksi.
Finaalissa oli motorad eikä ihan lähiaikoina ole vaihdettu.
Nyt pelittää, nousee nopeasti, pysyy puolessavälissä nätisti.

Heitin rundia kaupungissa kunnolla ja keskikulutus näköjään tippuikin ihan kunnolla. Ollut 14.2l/100km ja nyt 100km ajolla 10.8l/100km.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin