Katsastus ja hylkäyksen syy
Katsastus ja hylkäyksen syy
Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takana
Saatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä 
-
Saabikas
Re: Katsastus ja hylkäyksen syy
Sisä vai ulkopuolelta?rälläkkä kirjoitti:Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takanaSaatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä
Mulla oli helmoissa olevien reikien lisäksi vasemmalla just tuolla melkoinen reikä viime katsastuksessa
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Katsastus ja hylkäyksen syy
Ulkopuolella. En minä kyllä sinänsä yhtään ihmettele, että ruostetta on kun siellä on nuo alkuperäiset kapeat roiskeläpät jotka eivät peitä edes puolta rengasta.Haza kirjoitti:Sisä vai ulkopuolelta?rälläkkä kirjoitti:Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takanaSaatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä
Re: Katsastus ja hylkäyksen syy
Oletko sisäpuolelle kurkannuträlläkkä kirjoitti: Ulkopuolella. En minä kyllä sinänsä yhtään ihmettele, että ruostetta on kun siellä on nuo alkuperäiset kapeat roiskeläpät jotka eivät peitä edes puolta rengasta.
Sieltä mulla oli rikki (jäi näköjään mainitsematta edellisessä viestissä)
Taino, nyt kun oikein muistelee niin pari pientä reikää löytyi ulkopuoleltakin ja paikattiin siinä samalla..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Tuollahan on aika tymäkästi sitä alkuperäistä kiveniskumaalia, joka aiheuttaa ruostumisen, mutta toisaalta pitää kuoren kasassa hyvinkin pitäkään.
Omassa autossa kun alettiin korjailemaan, nuo kotelot olivat hyvinkin sitkeitä purettavia, mutta ei siellä enää PELTIÄ ollut
Omassa autossa kun alettiin korjailemaan, nuo kotelot olivat hyvinkin sitkeitä purettavia, mutta ei siellä enää PELTIÄ ollut
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
No juurikin tämän takia. Suullisesti huomautti takakallistuksenvakaajan heloista, sekä oikeanpuoleisen ajovalon suuntauksesta.Archie kirjoitti:Ei kait pelkästään tuon takia hylännyt ??
Ettei vaan ollut niitä miehiä, joilla on itselläänkin "takahelmat ruosteessa"
Lainattu AKE:n katsastuksen arvosteluperusteista:
"Hylätty on päätös, joka annetaan silloin kun havaittu vika tai puutteellisuus ei ole korjattavissa yksinkertaisella toimenpiteellä ja ajoneuvon
käyttö vaarantaa liikenneturvallisuutta tai haittaa ympäristöä. Viat ja puutteellisuudet on korjattava mahdollisimman pian. Katsastuksessa
hylätty ajoneuvo on esitettävä korjattuna jälkitarkastukseen."
Nuo lirpakkeiden ruosteethan haittaa aivan vitusti liikenneturvallisuutta ja ympäristöä. Olisin viimeistään talvilomalla korjannut nuo muutenkin. Kas kun ei mulkkupää antanut ajokieltoa tuon takia. Syynäsi muuten melko kauan noita takavalojakin kun ovat alkuperäiset tummennetut. Muuten auto oli hyvässä kuosissa.
-
t-lahdenmaki
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Omaan autooni kyseiset helmanpalat takapyörien takapuolelle väännettiin koriremontin yhteydessä 4mm:n lattaraudasta! Ei varmana ruostu puhki pariin vuoteen! Katsastusmies hieman kyllä mainitsi, että on pojalla helmat ainaki tukevaa tekoa.....naputteli sillä hakullaan ja sano että vaikuttaa ikuisilta...Mutta niinhän ne onkin!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
-
t-lahdenmaki
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Ei se ole työnä kovin paha, oikeastaan vaikein homma on saada ulkopuolen sauma siistiksi (siitä helman ja kyljen "pokkauksesta), ei kannata hitsata siihen mitään järjettömän suuria kökköjä.
Mutta niiden helmojen tekeminen onnistuu kyllä suht helposti, leikkaat vain suorasta pellistä hyvänkokosen palan ja poistettuasi vanhan ruosteisen pellin hitsaat sen palan vaikkapa takapäästä kiinni koriin. siitä sitten pallopäävasaralla oikeaa muotoa hakien naputtelet ja aina kun näyttää hyvältä, niin "heppailet" parilla pisteellä palaa edelleen kiinni.....
Loppujen lopuksi pienet muotovirheet ei paljon haittaa, paksu alustamassakerros korjaa asian...
Mutta niiden helmojen tekeminen onnistuu kyllä suht helposti, leikkaat vain suorasta pellistä hyvänkokosen palan ja poistettuasi vanhan ruosteisen pellin hitsaat sen palan vaikkapa takapäästä kiinni koriin. siitä sitten pallopäävasaralla oikeaa muotoa hakien naputtelet ja aina kun näyttää hyvältä, niin "heppailet" parilla pisteellä palaa edelleen kiinni.....
Loppujen lopuksi pienet muotovirheet ei paljon haittaa, paksu alustamassakerros korjaa asian...
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....