Katsastus ja hylkäyksen syy

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Katsastus ja hylkäyksen syy

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takana :evil: Saatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä :?:
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Minullakin ne on ihan pahvia ja katsastusmies niitä vähän sillä silmällä katseli, mutta ilmeisesti ei sen mielestä vaikuta korin jäykkyyteen (niinkuin ei AIVAN VARMASTI teekään...) niin, että olisi riittänyt hylkäysperusteeksi.
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Mulla ( vm 87 ja 89 ) naputteli niin varovasti... Ettei vaan mitään hajoa:) Totesi ks. kohdista, että täällä on joskus pehmeetä ja jätti siihen. Toisaalta toinen sai hylyn jarrukilpien takia.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Perkele, taidan rääpästä lasikuidusta nuo lärpäkkeet niin vähemmän ruostuu.
Noh, toisaalta se katsastusmies oli nuori ja virkaintoinen juippi, että kaippa se halusi päteä. Eikä ne todellakaan ole minun mielestäni kantavaa rakennetta...
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Katsastus ja hylkäyksen syy

Viesti Kirjoittaja Haza »

rälläkkä kirjoitti:Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takana :evil: Saatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä :?:
Sisä vai ulkopuolelta?

Mulla oli helmoissa olevien reikien lisäksi vasemmalla just tuolla melkoinen reikä viime katsastuksessa :roll: vaan suureksi ihmetyksekseni leima tuli, joskin myös kirjoittelua rekisteriotteeseen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Thor|
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Su Maalis 14, 2004 14:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Thor| »

Itsellä oli aivan pahvia (molemmista pystyi työntämään sormen vaivatta läpi) nuo osat, mutta eipä tuo tuntunut inssiä haittaavan. Nyt molemmille puolille on tosin hitsattu uudet palat auton jouduttua täydellisen läpikäynnin kohteeksi :wink:
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Katsastus ja hylkäyksen syy

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Haza kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:Eli hylky tuli pehmeistä takahelmoista. Siis niistä pellinlipareista siellä takarenkaan takana :evil: Saatanan saatana...Moottorin öljyvuodosta ei sanonu mitään. Niin perkele tuon takia sitten hylky...Äijä repi oikein antamuksella ne lipareet auki. Onko jollakin muulla tullut tämän takia hylkyä :?:
Sisä vai ulkopuolelta?
Ulkopuolella. En minä kyllä sinänsä yhtään ihmettele, että ruostetta on kun siellä on nuo alkuperäiset kapeat roiskeläpät jotka eivät peitä edes puolta rengasta.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Katsastus ja hylkäyksen syy

Viesti Kirjoittaja Haza »

rälläkkä kirjoitti: Ulkopuolella. En minä kyllä sinänsä yhtään ihmettele, että ruostetta on kun siellä on nuo alkuperäiset kapeat roiskeläpät jotka eivät peitä edes puolta rengasta.
Oletko sisäpuolelle kurkannut :)
Sieltä mulla oli rikki (jäi näköjään mainitsematta edellisessä viestissä)
Taino, nyt kun oikein muistelee niin pari pientä reikää löytyi ulkopuoleltakin ja paikattiin siinä samalla..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Tuollahan on aika tymäkästi sitä alkuperäistä kiveniskumaalia, joka aiheuttaa ruostumisen, mutta toisaalta pitää kuoren kasassa hyvinkin pitäkään.

Omassa autossa kun alettiin korjailemaan, nuo kotelot olivat hyvinkin sitkeitä purettavia, mutta ei siellä enää PELTIÄ ollut :D
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kertokaas nyt sitten te, jotka olette näitä korjailleet että miten olette operaation suorittaneet :?: Ajattelin että pitäisikö sipaista kylkilistan alta vanhat palat pois niin ei jäisi hitsisauma näkyviin...
Archie
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Loka 19, 2004 11:02
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Archie »

Ei kait pelkästään tuon takia hylännyt ??
Ettei vaan ollut niitä miehiä, joilla on itselläänkin "takahelmat ruosteessa"
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Archie kirjoitti:Ei kait pelkästään tuon takia hylännyt ??
Ettei vaan ollut niitä miehiä, joilla on itselläänkin "takahelmat ruosteessa"
No juurikin tämän takia. Suullisesti huomautti takakallistuksenvakaajan heloista, sekä oikeanpuoleisen ajovalon suuntauksesta.
Lainattu AKE:n katsastuksen arvosteluperusteista:
"Hylätty on päätös, joka annetaan silloin kun havaittu vika tai puutteellisuus ei ole korjattavissa yksinkertaisella toimenpiteellä ja ajoneuvon
käyttö vaarantaa liikenneturvallisuutta tai haittaa ympäristöä. Viat ja puutteellisuudet on korjattava mahdollisimman pian. Katsastuksessa
hylätty ajoneuvo on esitettävä korjattuna jälkitarkastukseen."

Nuo lirpakkeiden ruosteethan haittaa aivan vitusti liikenneturvallisuutta ja ympäristöä. Olisin viimeistään talvilomalla korjannut nuo muutenkin. Kas kun ei mulkkupää antanut ajokieltoa tuon takia. Syynäsi muuten melko kauan noita takavalojakin kun ovat alkuperäiset tummennetut. Muuten auto oli hyvässä kuosissa.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Omaan autooni kyseiset helmanpalat takapyörien takapuolelle väännettiin koriremontin yhteydessä 4mm:n lattaraudasta! Ei varmana ruostu puhki pariin vuoteen! Katsastusmies hieman kyllä mainitsi, että on pojalla helmat ainaki tukevaa tekoa.....naputteli sillä hakullaan ja sano että vaikuttaa ikuisilta...Mutta niinhän ne onkin!
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No luulis kyllä kestävän nelimillisen latan suhteellisen kauan :) Mutta jos ei nyt ihan niin jämystä värkistä kuitenkaan tekis. Lähinnä nyt hain sitä, että onko kuinka v-mäinen homma tehdä noin ylipäätään?
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Ei se ole työnä kovin paha, oikeastaan vaikein homma on saada ulkopuolen sauma siistiksi (siitä helman ja kyljen "pokkauksesta), ei kannata hitsata siihen mitään järjettömän suuria kökköjä.
Mutta niiden helmojen tekeminen onnistuu kyllä suht helposti, leikkaat vain suorasta pellistä hyvänkokosen palan ja poistettuasi vanhan ruosteisen pellin hitsaat sen palan vaikkapa takapäästä kiinni koriin. siitä sitten pallopäävasaralla oikeaa muotoa hakien naputtelet ja aina kun näyttää hyvältä, niin "heppailet" parilla pisteellä palaa edelleen kiinni.....
Loppujen lopuksi pienet muotovirheet ei paljon haittaa, paksu alustamassakerros korjaa asian... 8)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Vastaa Viestiin