päässä vai tonnarissa vikaa
päässä vai tonnarissa vikaa
Kummassakohan lienee vikaa kun vasta ajoin isän 470 tkm ajetulla i16 satkulla ja se tuntui istuvan tiessä paremmin kuin oma 350 tkm ajettu tonnari.
Omaan autoon on vaihdettu etupään nivelet ja puslat raidetangon sisäpäitä lukuunottamatta. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta silti toi vanha satku tuntui paremmalta nimenomaan jämäkkyytensä ja suuntavakauden osalta.
Voihan se tietysti olla niin että olen OG-satkuihminen vaikka yritän toista ollakkin...
Omaan autoon on vaihdettu etupään nivelet ja puslat raidetangon sisäpäitä lukuunottamatta. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta silti toi vanha satku tuntui paremmalta nimenomaan jämäkkyytensä ja suuntavakauden osalta.
Voihan se tietysti olla niin että olen OG-satkuihminen vaikka yritän toista ollakkin...
Veikkaisin, että päässä
No ei...Tonttu on minustakin huomattavasti pehmeämpi perusiskareilla ja jousilla kuin satku. Onko se sitten huono asia, on jokaisen itsensä päätettävissä. Itseäni ei ainakaan haittaa pätkääkään.
Ja suuntavakavuus on tontussa kunnossa ollessaan mitä mainioin.
Tuolla vakioalustallakin muuten uskaltaa ajaa kaarteeseen yllättävän kovaa.
Johtopäätös: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
No ei...Tonttu on minustakin huomattavasti pehmeämpi perusiskareilla ja jousilla kuin satku. Onko se sitten huono asia, on jokaisen itsensä päätettävissä. Itseäni ei ainakaan haittaa pätkääkään.
Ja suuntavakavuus on tontussa kunnossa ollessaan mitä mainioin.
Tuolla vakioalustallakin muuten uskaltaa ajaa kaarteeseen yllättävän kovaa.
Johtopäätös: Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
tonnari vs vanha-satku
Taisit sohaista kusiaispesää kun moista kyselet, heh! Kyllä se on meikäläisellekin juhlapäivä kun sää( ja vaimo )sallii -91 GLE-satkulla ajon oman -89 tonnikalalla ajamisen sijaan. Nyt vaan odottelemaan pakkasia että saa kylänraittia körötellä auringonpaisteessa lumen narskuessa renkaiden alla.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee
minäkin tulen kusiaaspesälle
Tehostimeton satku oli asvaltilla suuntavakaampi kuin tonnari. Tonnari tekee semmosta pientä liikettä koko ajan, mutta siihen tottuu. Meikäläisillä hienosti hoidetuilla teillä kun vaihtaa kaistaa puolen metrin sohjovallin yli, niin siinä tonnarin ajo-ominaisuudet tulee ilmi, nimittäin ei tunnu missään... satkussa sai vielä keskittyä moiseen manööveriin ihan tosissaan.
Soratiellä tonnari on selvästi nopeampi ja mukavampi ajettava... ja ennenaikkea hiljaisempi. Satkussa alusta ropisi kuin hernesoppakattila mutta tonnarissa ei juuri kuulu mitään tieääniä. Puhelimessakin voi puhua ihan normaaliäänenvoimakkuudella liki 100km/h vauhdissa, mikä satkussa ei tullut kysymykseen lainkaan.
Tehostimeton satku oli asvaltilla suuntavakaampi kuin tonnari. Tonnari tekee semmosta pientä liikettä koko ajan, mutta siihen tottuu. Meikäläisillä hienosti hoidetuilla teillä kun vaihtaa kaistaa puolen metrin sohjovallin yli, niin siinä tonnarin ajo-ominaisuudet tulee ilmi, nimittäin ei tunnu missään... satkussa sai vielä keskittyä moiseen manööveriin ihan tosissaan.
Soratiellä tonnari on selvästi nopeampi ja mukavampi ajettava... ja ennenaikkea hiljaisempi. Satkussa alusta ropisi kuin hernesoppakattila mutta tonnarissa ei juuri kuulu mitään tieääniä. Puhelimessakin voi puhua ihan normaaliäänenvoimakkuudella liki 100km/h vauhdissa, mikä satkussa ei tullut kysymykseen lainkaan.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
ajo-ominaisuus
Sanonpa painavan sanani minäkin!
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Hupsista
Eipä ollut kovin painava sana
Ainakaan niiden satkujen, joilla olen ajanut, ei kannata kilpailla ajo-ominaisuuksien kanssa tonnarin kanssa. Kyllä mielestäni ajettavuus lisääntyy samassa suhteessa takaluukun numeroiden myötä.....
( ei kyllä kannata moittiakaan satkuja )
ng-tuotteita en ole edes kokeillut, ovatko lähinnä ooppelin luokkaa...
Eipä ollut kovin painava sana
Ainakaan niiden satkujen, joilla olen ajanut, ei kannata kilpailla ajo-ominaisuuksien kanssa tonnarin kanssa. Kyllä mielestäni ajettavuus lisääntyy samassa suhteessa takaluukun numeroiden myötä.....
( ei kyllä kannata moittiakaan satkuja )
ng-tuotteita en ole edes kokeillut, ovatko lähinnä ooppelin luokkaa...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Onko auto-CD asiantuntijoita...
ei ihan aiheeseen liity, mutta kysäisen kuitenkin...saabisteissahan on joka alan taitajia!
Tonnarissani on Clarionin soitin, joka on melko ranttu CD-levyille.
Joskus lähtee heti soimaan, mutta yleensä saa käyttää kymmeniä kertoja levyä ulkona, ennenkuin hyväksyy..
Sitten pelaa hyvin siihen asti, kunnes sammuttaa auton!
Voiko korjata, vai heitänkö sorsaa...
Tonnarissani on Clarionin soitin, joka on melko ranttu CD-levyille.
Joskus lähtee heti soimaan, mutta yleensä saa käyttää kymmeniä kertoja levyä ulkona, ennenkuin hyväksyy..
Sitten pelaa hyvin siihen asti, kunnes sammuttaa auton!
Voiko korjata, vai heitänkö sorsaa...
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
OG satku on parempi ajettava kuin 95 tonttu...hienoa päästä välillä kepittämään vaimon satkua osasyy hyvään perstuntumaan on varmaan OG:n välityksissä ja kaasuiskarialustassa (ei tontitettu) jotka ovat omiaan mutkaisille maanteille. Pitkää taivalta ajelen silti mielummin tontulla.
Faktaa:
OG900 omapaino (ei kokonaispaino) 1130 - 1370kg
9000 CSE omapaino 1360 - 1485kg
OG900 16v teho 98kW (133hv) - 6000 r/min
9000 CSE 2,3 16 teho 108kW (147hv) -5600r/min
OG suurin vääntö 3000 (jo!) r/min 173 Nm
9000 suurin vääntö 3800 (vasta!) r/min 205 Nm
Perstuntuma:
Koska OG:n ja tontun paino- / teho- ja vääntösuhteet lähes kumoavat toisensa voisi väittää että OG:n "perstuntuma-ärhäkkyys" perustuu tiheämpään askiin ....ja siihen että tuulilasi on lähempänä naamaa
Vähän niinkuin mun kesäkuplassa tuntuu vauhti aika hurjalta....-> lasi kiinni nenässä
Faktaa:
OG900 omapaino (ei kokonaispaino) 1130 - 1370kg
9000 CSE omapaino 1360 - 1485kg
OG900 16v teho 98kW (133hv) - 6000 r/min
9000 CSE 2,3 16 teho 108kW (147hv) -5600r/min
OG suurin vääntö 3000 (jo!) r/min 173 Nm
9000 suurin vääntö 3800 (vasta!) r/min 205 Nm
Perstuntuma:
Koska OG:n ja tontun paino- / teho- ja vääntösuhteet lähes kumoavat toisensa voisi väittää että OG:n "perstuntuma-ärhäkkyys" perustuu tiheämpään askiin ....ja siihen että tuulilasi on lähempänä naamaa
Vähän niinkuin mun kesäkuplassa tuntuu vauhti aika hurjalta....-> lasi kiinni nenässä
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Nyt puhutaan siis keppivaihteisesta tonnarista...Saabsick kirjoitti:OG satku on parempi ajettava kuin 95 tonttu...hienoa päästä välillä kepittämään vaimon satkua osasyy hyvään perstuntumaan on varmaan OG:n välityksissä ja kaasuiskarialustassa (ei tontitettu) jotka ovat omiaan mutkaisille maanteille. Pitkää taivalta ajelen silti mielummin tontulla.
Faktaa:
OG900 omapaino (ei kokonaispaino) 1130 - 1370kg
9000 CSE omapaino 1360 - 1485kg
OG900 16v teho 98kW (133hv) - 6000 r/min
9000 CSE 2,3 16 teho 108kW (147hv) -5600r/min
OG suurin vääntö 3000 (jo!) r/min 173 Nm
9000 suurin vääntö 3800 (vasta!) r/min 205 Nm
Perstuntuma:
Koska OG:n ja tontun paino- / teho- ja vääntösuhteet lähes kumoavat toisensa voisi väittää että OG:n "perstuntuma-ärhäkkyys" perustuu tiheämpään askiin ....ja siihen että tuulilasi on lähempänä naamaa
Vähän niinkuin mun kesäkuplassa tuntuu vauhti aika hurjalta....-> lasi kiinni nenässä
Tomaatti ottaa tuon 300Nm jo hiukan aikaisemmin kuin 3800...
Viimeksi muokannut 9000CD23T, To Tammi 20, 2005 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
ARCHIE!
Jos CD soitin mallia CDC 605 niin älä vesilintuja sillä kiusaa heitä tänne Omastani hukassa kelkka vaihtajasta. Jos on ylimääräisiä niin ostan.
...ja ohi alkup. aiheen tämäkin....
Jos CD soitin mallia CDC 605 niin älä vesilintuja sillä kiusaa heitä tänne Omastani hukassa kelkka vaihtajasta. Jos on ylimääräisiä niin ostan.
...ja ohi alkup. aiheen tämäkin....
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."