EI KÄYNNISTY EI !!!!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jap1 »

9000 cs 2,0 tbo. vm-96.Ei lähe enää tulille.Asentoanturi vaihdettu,punanen sytkäkassu vaihdettu ja antaa kipinän joka tulpalle.Bensapumppu ok,tukilta roppu irti ja hyvin tulee bensaa.Varmuudeksi vielä vähän bensaa tulpanreiistä....eikä lähe käyntiin.Maadotuspiuhat katottu kaikki mahdolliset läpi.Oisko kellään hyviä vinkkejä kun alkaa neuvot loppumaan. :evil: Kiitos jo etukäteen.
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

varashälytin,ajonesto?
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Antaako se kipinää jos ajonesto on päällä..?
Eihän ilmansuodatinta ole vaihdettu..?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ansuodatin

Mutta jos saa bensiiniä, ja kipinää tulee, niin mitään muuta ei tule näin äkkiseltään
mieleen kuin puristukset.
Mutta mikäs ne olisi vienyt..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
JuhanaL
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Huhti 15, 2010 11:41
Paikkakunta: Eura

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja JuhanaL »

täytyy sen antaa,kun hörähtää startatessa,mutta samuu heti,kun kierrokset nousee.tai no,omassa orkkis häly myös,tiiä,kumpi ton tekee,mut kuitattava kaukosäätimestä,ja sit muutama sekka aikaa käynnistää,tai on uudestaan juntturassa....
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Polttaako imusarjassa tai pakosarjassa..?

Mitä volttimittari näyttää starttauksen aikana..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Voiko katalysaattori mennä niin tukkoon ettei lähde käyntiin..oletko kokeillut ecun adaptaatiota jos joku härö ilmaantunut?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jani »

katoppa mappi anturin letku
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jap1 »

jani kirjoitti:katoppa mappi anturin letku
Lisää aiheesta.Sabassa ei varashälytintä/ajonestoa.Volttimittari näyttää startatessa 10,5 v. Mappi letku on vaihdettu.Puristukset joka mukissa n.11,0 bar. Ilmansuodatinta ei ole vaihdettu lähiaikoina.Lisää vinkkejä arvoisat saabistit. :?: :D
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jap1 »

jap1 kirjoitti:
jani kirjoitti:katoppa mappi anturin letku
Lisää aiheesta.Sabassa ei varashälytintä/ajonestoa.Volttimittari näyttää startatessa 10,5 v. Mappi letku on vaihdettu.Puristukset joka mukissa n.11,0 bar. Ilmansuodatinta ei ole vaihdettu lähiaikoina.Lisää vinkkejä arvoisat saabistit. :?: :D
Miten tuon ecun toiminnan voi testata kotikonstein ? Miten ecut käy autosta toiseen ? Paljon kysymyksiä mut täältä on yleensä tullut tosi hyvää tietoa aiheesta kuin aiheesta. :D
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja aero »

Ottomoottori ei lopunviimeeks kovin monimutkainen laite ole, joten jos siellä on samaan aikaan puristus, sopiva seos ja kipinä, niin ei se oikein voi olla käymättä.

Eli ymmärtääkseni:
-Puristukset on mitattu ja ovat ok.

-Sytkäpuoli on ilmeisesti testattu maadoittamalla tulpat DI-kasetissa ja kokeilemalla käynnistää ja nähty kipinöintiä?

-Bensapuoli on tarkistettu tukilta ja koetettu kaataa bensatippaa tulpanrei'istä.

Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin.

MY96 tonnari on Trionic 5.5:lla. Jos muistan oikein, suuttimille tulee jatkuva jännite ja T5.5 ohjaa niiden maadoitusta. No, kuitenkin, joko suuttimilta puuttuu jatkuva taso (oli se sitten +12V tai maa) tai Trionicilta on suutinohjauksen pääteaste palanut. Mittaa siis ensin jonkun suuttimen liittimestä, löytyykö sieltä maata tai 12V ja jos löytyy, metsästä toinen Trionic -purkki. Kokeilemista varten tärkeintä lie, että purkissa on bensasofta (tai jos auto on etanolisoitu niin etanolisofta), mutta pitkää juoksua ajatellen siellä olisi hyvä olla oikea softa. Sen saa foorumin softagurut kyllä työnnettyä mihin tahansa ehjään T5.5 -purkkiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

led valolla voi testata suuttimen liittimestä tuleeko pulssia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja aero »

Hyvä pointti. Kannattaa toki laittaa se ledi oikein päin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja mestari »

lainausta:
Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin

yleensä kun on ollut keli mikä hyvään nin jos sytkä on kunnossa niin kyllä pyttyyn sylkäisty bensa on aina tähän mennessä palanut
:D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja jus »

Joko kokeiltiin tulisiko Trionic tolkkuihinsa irrottamalla akunkengän akusta hetkeksi?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Vianetsinnässä itse käytän starttipilottia bensan imusarjaan kippaamiseen sijaan. Helppo suihkuttaa jonkun alipaineletkun kautta ja syttyy varmasti jos tulee edes heikko kipinä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin