EI KÄYNNISTY EI !!!!
EI KÄYNNISTY EI !!!!
9000 cs 2,0 tbo. vm-96.Ei lähe enää tulille.Asentoanturi vaihdettu,punanen sytkäkassu vaihdettu ja antaa kipinän joka tulpalle.Bensapumppu ok,tukilta roppu irti ja hyvin tulee bensaa.Varmuudeksi vielä vähän bensaa tulpanreiistä....eikä lähe käyntiin.Maadotuspiuhat katottu kaikki mahdolliset läpi.Oisko kellään hyviä vinkkejä kun alkaa neuvot loppumaan. Kiitos jo etukäteen.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Antaako se kipinää jos ajonesto on päällä..?
Eihän ilmansuodatinta ole vaihdettu..?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ansuodatin
Mutta jos saa bensiiniä, ja kipinää tulee, niin mitään muuta ei tule näin äkkiseltään
mieleen kuin puristukset.
Mutta mikäs ne olisi vienyt..?
Eihän ilmansuodatinta ole vaihdettu..?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ansuodatin
Mutta jos saa bensiiniä, ja kipinää tulee, niin mitään muuta ei tule näin äkkiseltään
mieleen kuin puristukset.
Mutta mikäs ne olisi vienyt..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
täytyy sen antaa,kun hörähtää startatessa,mutta samuu heti,kun kierrokset nousee.tai no,omassa orkkis häly myös,tiiä,kumpi ton tekee,mut kuitattava kaukosäätimestä,ja sit muutama sekka aikaa käynnistää,tai on uudestaan juntturassa....
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Polttaako imusarjassa tai pakosarjassa..?
Mitä volttimittari näyttää starttauksen aikana..?
Mitä volttimittari näyttää starttauksen aikana..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Voiko katalysaattori mennä niin tukkoon ettei lähde käyntiin..oletko kokeillut ecun adaptaatiota jos joku härö ilmaantunut?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
katoppa mappi anturin letku
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Lisää aiheesta.Sabassa ei varashälytintä/ajonestoa.Volttimittari näyttää startatessa 10,5 v. Mappi letku on vaihdettu.Puristukset joka mukissa n.11,0 bar. Ilmansuodatinta ei ole vaihdettu lähiaikoina.Lisää vinkkejä arvoisat saabistit.jani kirjoitti:katoppa mappi anturin letku
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Miten tuon ecun toiminnan voi testata kotikonstein ? Miten ecut käy autosta toiseen ? Paljon kysymyksiä mut täältä on yleensä tullut tosi hyvää tietoa aiheesta kuin aiheesta.jap1 kirjoitti:Lisää aiheesta.Sabassa ei varashälytintä/ajonestoa.Volttimittari näyttää startatessa 10,5 v. Mappi letku on vaihdettu.Puristukset joka mukissa n.11,0 bar. Ilmansuodatinta ei ole vaihdettu lähiaikoina.Lisää vinkkejä arvoisat saabistit.jani kirjoitti:katoppa mappi anturin letku
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Ottomoottori ei lopunviimeeks kovin monimutkainen laite ole, joten jos siellä on samaan aikaan puristus, sopiva seos ja kipinä, niin ei se oikein voi olla käymättä.
Eli ymmärtääkseni:
-Puristukset on mitattu ja ovat ok.
-Sytkäpuoli on ilmeisesti testattu maadoittamalla tulpat DI-kasetissa ja kokeilemalla käynnistää ja nähty kipinöintiä?
-Bensapuoli on tarkistettu tukilta ja koetettu kaataa bensatippaa tulpanrei'istä.
Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin.
MY96 tonnari on Trionic 5.5:lla. Jos muistan oikein, suuttimille tulee jatkuva jännite ja T5.5 ohjaa niiden maadoitusta. No, kuitenkin, joko suuttimilta puuttuu jatkuva taso (oli se sitten +12V tai maa) tai Trionicilta on suutinohjauksen pääteaste palanut. Mittaa siis ensin jonkun suuttimen liittimestä, löytyykö sieltä maata tai 12V ja jos löytyy, metsästä toinen Trionic -purkki. Kokeilemista varten tärkeintä lie, että purkissa on bensasofta (tai jos auto on etanolisoitu niin etanolisofta), mutta pitkää juoksua ajatellen siellä olisi hyvä olla oikea softa. Sen saa foorumin softagurut kyllä työnnettyä mihin tahansa ehjään T5.5 -purkkiin.
Eli ymmärtääkseni:
-Puristukset on mitattu ja ovat ok.
-Sytkäpuoli on ilmeisesti testattu maadoittamalla tulpat DI-kasetissa ja kokeilemalla käynnistää ja nähty kipinöintiä?
-Bensapuoli on tarkistettu tukilta ja koetettu kaataa bensatippaa tulpanrei'istä.
Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin.
MY96 tonnari on Trionic 5.5:lla. Jos muistan oikein, suuttimille tulee jatkuva jännite ja T5.5 ohjaa niiden maadoitusta. No, kuitenkin, joko suuttimilta puuttuu jatkuva taso (oli se sitten +12V tai maa) tai Trionicilta on suutinohjauksen pääteaste palanut. Mittaa siis ensin jonkun suuttimen liittimestä, löytyykö sieltä maata tai 12V ja jos löytyy, metsästä toinen Trionic -purkki. Kokeilemista varten tärkeintä lie, että purkissa on bensasofta (tai jos auto on etanolisoitu niin etanolisofta), mutta pitkää juoksua ajatellen siellä olisi hyvä olla oikea softa. Sen saa foorumin softagurut kyllä työnnettyä mihin tahansa ehjään T5.5 -purkkiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
led valolla voi testata suuttimen liittimestä tuleeko pulssia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Hyvä pointti. Kannattaa toki laittaa se ledi oikein päin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
lainausta:
Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin
yleensä kun on ollut keli mikä hyvään nin jos sytkä on kunnossa niin kyllä pyttyyn sylkäisty bensa on aina tähän mennessä palanut
Minä väitän, että auto ei ohjaa suuttimia avautumaan. Suoraan pyttyyn tiputettu bensa ei ole auttanut, koska lämpötila on niin alhainen, ettei edes bensa höyrysty tarpeeksi vain omin avuin
yleensä kun on ollut keli mikä hyvään nin jos sytkä on kunnossa niin kyllä pyttyyn sylkäisty bensa on aina tähän mennessä palanut
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Joko kokeiltiin tulisiko Trionic tolkkuihinsa irrottamalla akunkengän akusta hetkeksi?
Re: EI KÄYNNISTY EI !!!!
Vianetsinnässä itse käytän starttipilottia bensan imusarjaan kippaamiseen sijaan. Helppo suihkuttaa jonkun alipaineletkun kautta ja syttyy varmasti jos tulee edes heikko kipinä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).