ylimäärästä meteliä
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
ylimäärästä meteliä
viimeeksi illalla auto toimi aivan normaalisti ilman erilaisia meteleitä, tänään aamulla kun käynnisti niin videon mukaista mellakka ääniä tuli jakopään tienoilta... Mikä on särki? :s http://s755.photobucket.com/user/t0mppa ... m.mp4.html
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: ylimäärästä meteliä
Kovin oli lyhyt pätkä, enkä osannut siitä kuunnella. Helppo koklata ilmastointia, muuttuuko ääni jos laittaa sen ECON-asentoon?
Mulla oli viimeksi melkoisen metelin aiheuttaja vesipumppu.
Pitäisikö melkein vaan ottaa apulaitehihna irti ja kokeilla apulaitteita käsin pyörittelemällä niiden laakerit.
Joku tarkkakorvaisempi voi osata tehdä paremman diagnoosin.
Mulla oli viimeksi melkoisen metelin aiheuttaja vesipumppu.
Pitäisikö melkein vaan ottaa apulaitehihna irti ja kokeilla apulaitteita käsin pyörittelemällä niiden laakerit.
Joku tarkkakorvaisempi voi osata tehdä paremman diagnoosin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: ylimäärästä meteliä
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =4AQGQZTh2 Koppa pois ja tuossa näkyy tämänhetkinen ketjun kireys. miltä näyttää?
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: ylimäärästä meteliä
Koitappas ite kattoa tuota sinun linkkiä...
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: ylimäärästä meteliä
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: ylimäärästä meteliä
Näyttäis kyllä minun silmään tuo jakoketju aika pirun löysältä, omassa ei liikkunu kun muutamia millejä tuosta heiluttamalla. Vaikka mullakin on jo venynyt ketju ja kiristimessä 4 pykälää jäljellä.
Re: ylimäärästä meteliä
Moi, videopätkästä tosiaan hankala sanoa mitään - sisälokasuojat pois ja lukitusrauta moniurahihnan kiristäjälle. Sen jälkeen pyörittelemään vesipumppua, ohjaustehostinpumppua ja laturia. Itse veikkaisin laturia, osaa mennä rikki ihan varoittamatta - nimimerkillä kokemusta on.
Hihnankiristimessä hydraulinen vaimennin, joten malttia työhön. Lukitustyökalun pulttien keskeltä keskelle ei tarvii olla millilleen 115mm, pari kolme milliä pitempänä se on helpompi laittaa paikoilleen. Toinen vetää moniurahihnan yläpuolen pitkältä sivulta ja pikkuhiljaa hydraulinen kiristin antaa periksi ja toinen "heittää" alakautta (sisälokarit poistettuna) lukitustyökalun paikoilleen.
Jos laittaa uuden hihnan samalla, menee se paikoilleen löysemmälläkin kukitustyökalulla lukittuna, samoin kuin lapsena laitettiin polkupyörän ketju paikoilleen.
Laturin vaihtoon sellainen pikku vinkki, että jos sen ottaa pois kuten korjaamokäsikirjassa neuvotaan 2,3L-moottorin yhteydessä alakautta, niin siitä moottorin takanurkalta kannattaa se peukalon vahvuinen tukitanko (n. 30cm pitkä, kahdella pultilla) ottaa tieltä pois.
Hihnankiristimessä hydraulinen vaimennin, joten malttia työhön. Lukitustyökalun pulttien keskeltä keskelle ei tarvii olla millilleen 115mm, pari kolme milliä pitempänä se on helpompi laittaa paikoilleen. Toinen vetää moniurahihnan yläpuolen pitkältä sivulta ja pikkuhiljaa hydraulinen kiristin antaa periksi ja toinen "heittää" alakautta (sisälokarit poistettuna) lukitustyökalun paikoilleen.
Jos laittaa uuden hihnan samalla, menee se paikoilleen löysemmälläkin kukitustyökalulla lukittuna, samoin kuin lapsena laitettiin polkupyörän ketju paikoilleen.
Laturin vaihtoon sellainen pikku vinkki, että jos sen ottaa pois kuten korjaamokäsikirjassa neuvotaan 2,3L-moottorin yhteydessä alakautta, niin siitä moottorin takanurkalta kannattaa se peukalon vahvuinen tukitanko (n. 30cm pitkä, kahdella pultilla) ottaa tieltä pois.
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: ylimäärästä meteliä
No voi helvetti?!
Vanha omistaja jättäny kampuran hihnapyörän löysälle ja kopissu lohkoa vasten, kun kiristi sen pultin niin kävi kun ois vuos 1992
Vanha omistaja jättäny kampuran hihnapyörän löysälle ja kopissu lohkoa vasten, kun kiristi sen pultin niin kävi kun ois vuos 1992

OG 9-3 Aero 476hv/588nm