ylimäärästä meteliä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

viimeeksi illalla auto toimi aivan normaalisti ilman erilaisia meteleitä, tänään aamulla kun käynnisti niin videon mukaista mellakka ääniä tuli jakopään tienoilta... Mikä on särki? :s http://s755.photobucket.com/user/t0mppa ... m.mp4.html
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kovin oli lyhyt pätkä, enkä osannut siitä kuunnella. Helppo koklata ilmastointia, muuttuuko ääni jos laittaa sen ECON-asentoon?

Mulla oli viimeksi melkoisen metelin aiheuttaja vesipumppu.

Pitäisikö melkein vaan ottaa apulaitehihna irti ja kokeilla apulaitteita käsin pyörittelemällä niiden laakerit.

Joku tarkkakorvaisempi voi osata tehdä paremman diagnoosin.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A ... =4AQGQZTh2 Koppa pois ja tuossa näkyy tämänhetkinen ketjun kireys. miltä näyttää?
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2687
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Koitappas ite kattoa tuota sinun linkkiä...
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Swataia
"Ruisku"
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Syys 08, 2014 21:27

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja Swataia »

Näyttäis kyllä minun silmään tuo jakoketju aika pirun löysältä, omassa ei liikkunu kun muutamia millejä tuosta heiluttamalla. Vaikka mullakin on jo venynyt ketju ja kiristimessä 4 pykälää jäljellä.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, videopätkästä tosiaan hankala sanoa mitään - sisälokasuojat pois ja lukitusrauta moniurahihnan kiristäjälle. Sen jälkeen pyörittelemään vesipumppua, ohjaustehostinpumppua ja laturia. Itse veikkaisin laturia, osaa mennä rikki ihan varoittamatta - nimimerkillä kokemusta on.

Hihnankiristimessä hydraulinen vaimennin, joten malttia työhön. Lukitustyökalun pulttien keskeltä keskelle ei tarvii olla millilleen 115mm, pari kolme milliä pitempänä se on helpompi laittaa paikoilleen. Toinen vetää moniurahihnan yläpuolen pitkältä sivulta ja pikkuhiljaa hydraulinen kiristin antaa periksi ja toinen "heittää" alakautta (sisälokarit poistettuna) lukitustyökalun paikoilleen.

Jos laittaa uuden hihnan samalla, menee se paikoilleen löysemmälläkin kukitustyökalulla lukittuna, samoin kuin lapsena laitettiin polkupyörän ketju paikoilleen.

Laturin vaihtoon sellainen pikku vinkki, että jos sen ottaa pois kuten korjaamokäsikirjassa neuvotaan 2,3L-moottorin yhteydessä alakautta, niin siitä moottorin takanurkalta kannattaa se peukalon vahvuinen tukitanko (n. 30cm pitkä, kahdella pultilla) ottaa tieltä pois.
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Avatar
tonnaritomppa
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26

Re: ylimäärästä meteliä

Viesti Kirjoittaja tonnaritomppa »

No voi helvetti?!

Vanha omistaja jättäny kampuran hihnapyörän löysälle ja kopissu lohkoa vasten, kun kiristi sen pultin niin kävi kun ois vuos 1992 :)
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Vastaa Viestiin