Itse vaihdan joka autoon säännöllisesti jarrunesteet joka toinen vuosi.
Nyt pikkuhiljaa ikääntymisen myötä on alkanut tympimään ainainanen jumppa tunkin kanssa eteen/taakse.
Siksi haluaisinkin keskustelua "oikean" ilmaamisjärjesteyksen osalta. Itse käytän ilmauslaitetta, joka työntää nestesäiliöön paineella jarrunestettä.
Itse en näe oikein mitään syytä miksei nestettä voisi päästä virtaamaan ensiksi esim. takaa ja sitten edestä. Tämä siis tulee kyseeseen IV ABS systeemissä.
TCS:n ABS-systeemi. jossa pumppuakin käytetään lienee toinen asia.
Jarrujen ilmaamisjärjestys?
Jarrujen ilmaamisjärjestys?
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Jarrujen ilmaamisjärjestys?
Ilmeisesti siihen on olemassa joku oikea menettely, mutta itse olen vaihtanut ihan perinteisellä menetelmällä ja onnistuu kyllä. En ole mitään erityistä järjestystä noudattanut. Tämä siis m97 -autossa.
E: Perinteinen, eli paine-auki-kiinni-päästö.
E: Perinteinen, eli paine-auki-kiinni-päästö.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Jarrujen ilmaamisjärjestys?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 98#p881298
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 95#p646295
Eiköhän noissa ilmaamisjärjestyssuosituksissa pyritä minimoimaan uuden ja vanhan nesteen sekoittuminen sylinterin sisällä tms. Pyritään saamaan mahdollisimman vähällä uuden jarrunesteen nesteen määrällä mahdollisimman kattavasti uudet nesteet joka paikkaan. Jarrunestehän on halpaa, mutta jonnekin ne vanhat nesteetkin on hukattava.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 95#p646295
Eiköhän noissa ilmaamisjärjestyssuosituksissa pyritä minimoimaan uuden ja vanhan nesteen sekoittuminen sylinterin sisällä tms. Pyritään saamaan mahdollisimman vähällä uuden jarrunesteen nesteen määrällä mahdollisimman kattavasti uudet nesteet joka paikkaan. Jarrunestehän on halpaa, mutta jonnekin ne vanhat nesteetkin on hukattava.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00