Eli kyseessä on vm. 95 9000 2.3T automaatti, vakio trionic:lla. Jostain syystä ahtopaineet menee tappiin ( punaisen ääripäähän ) jolloin trionic katkaisee sytytyksen tai polttoainneen syötön ( kierrokset putoaa äkisti ). Uskon, että em. on normaali suojatoiminta.
Koitin toisella magneettiventtiilillä, ei tulosta. Puhalsin/imin hukkaportin säätimen letkuun ei tuntunut olevan kalvo puhki. Mistä vielä voisi etsiä todennäköistä vikapaikkaa?
Ahtopaineet nousee tappiin. Missä syy??
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Eli tarkista ensin , silmämääräisesti tutkimalla ja käsivoimin liikuttamalla, hukkaportinvivun / työntötangon liike ja osien lukumäärä normaaliksi niin me jatketaan sitten lisää arvailuja 
Faijani edellisessä tonnarissa hukkaportin "sarana" oli väljistynyt (tosin 3x enemmän kilsoja kuin Pevin autossa) niin että pääsi kääntymään hieman linjassaan ja kerran jumiutui kiinni asentoon. Alkoi toimimaan normaalisti kun liikutin sitä käsin eikä enää uusinut vikaa seuraavan vuoden aikana kun auto vielä oli faijallani.

Faijani edellisessä tonnarissa hukkaportin "sarana" oli väljistynyt (tosin 3x enemmän kilsoja kuin Pevin autossa) niin että pääsi kääntymään hieman linjassaan ja kerran jumiutui kiinni asentoon. Alkoi toimimaan normaalisti kun liikutin sitä käsin eikä enää uusinut vikaa seuraavan vuoden aikana kun auto vielä oli faijallani.