Turbossako vikaa?
Turbossako vikaa?
Mikä mahtaa olla vialla? Malli on siis CDE 2,3t ja vuosi -96. Kun painaa reilusti tallaa pohjaan, niin auto nykii ja samalla ahtopaineet nousevat, ja tuntuu että turbo olisi pois pelistä. Nykinä lakkaa kun vauhti kiihtyy. Rauhallisesti ajellessa homma toimii ihan ok.
Olisikos jollain asioista enemmän tietävillä vinkkiä mistä mahtaa olla kyse, ennen kuin vien pelin pajalle, tai ainakin ennustetta mitä on luvassa.
Piru merrassako?
Olisikos jollain asioista enemmän tietävillä vinkkiä mistä mahtaa olla kyse, ennen kuin vien pelin pajalle, tai ainakin ennustetta mitä on luvassa.
Piru merrassako?
Re: Turbossako vikaa?
Tutun kuuloisia ongelmia. Itselläni aikoinaan tonnarissa -96 tuollainen nykiminen vähentyi lähes olemattomaan DI-boksin vaihdolla ja poistui kokonaan magneettiventtiilin vaihdon jälkeen.niskasa kirjoitti:Mikä mahtaa olla vialla? Malli on siis CDE 2,3t ja vuosi -96. Kun painaa reilusti tallaa pohjaan, niin auto nykii ja samalla ahtopaineet nousevat, ja tuntuu että turbo olisi pois pelistä. Nykinä lakkaa kun vauhti kiihtyy. Rauhallisesti ajellessa homma toimii ihan ok.
Olisikos jollain asioista enemmän tietävillä vinkkiä mistä mahtaa olla kyse, ennen kuin vien pelin pajalle, tai ainakin ennustetta mitä on luvassa.
Piru merrassako?
Tosin sinulla ei taida olla magneettiventtiiliä, mikäli kyseessä matalapaine 2.3t. Tällöin ongelmana voi olla myös hukkaportin kellon jumittaminen. Lisäksi kannattaa tulpat uusia ja käyttää ainoastaan niitä oikeita NGK:n tulppia.
En usko, että ongelma olisi itse ahtimessa ellei auto pölläyttele sinistä savua...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuulostaa hyvin tutulta. Mun autossa (´93 ja Trionic) viime kesänä samankaltaiset oireet. Siis reilusti kaasuttaessa alkoi nykiä tuntuvasti ja
nätisti ajaessa ei mitään oireita. ---> DI-kasetin vaihto korjasi ongelman.
Tarkasta silti tulpat. Ne kannattaa jokatapauksessa vaihtaa DI-boksin vaihdon yhteydessä.
Testaa mahdollisuuksien mukaan toimivalla boksilla, ja jos auttaa. Tilausta
menemään:
<mainos>
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
</Mainos>
nätisti ajaessa ei mitään oireita. ---> DI-kasetin vaihto korjasi ongelman.
Tarkasta silti tulpat. Ne kannattaa jokatapauksessa vaihtaa DI-boksin vaihdon yhteydessä.
Testaa mahdollisuuksien mukaan toimivalla boksilla, ja jos auttaa. Tilausta
menemään:
<mainos>
Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201
</Mainos>
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
DI-kasetin vaihto on melkein helpoin homma koko autossa.
Eli moottorin päällä on se punainen kasetti, jossa lukee Direct Ignition, avaa neljä pulttia kasetista ja ota oikeasta päädystä liitin irti ja nosta kasetti pois. Uusi kasetti paikolleen ja ruuvit ja liitin kiinni ja auto käyntiin!
Kasetti maksaa noin 200euroa. Samalla, kun kasetin vaihtaa, niin on helppo vaihtaa myös sytystulpat.


Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
saaneeko?
Saakohan niitä kasetteja Ruotsista halvemmalla? Pystyn tilaamaan Ruotsiin ja hakemaan sieltä helposti. Jostain syytä Google haku ei oikke anna järkevää vastausta. Vai johtuisko kysymyksenasettelusta
? Siis jos joku tietää mistä voisi tilata tai mitä on hinnat sielläpäin maailmaa...

Doddii, kiitos vinkeistä ja aloitin tulppien vaihdolla ja nykinähän hävisi sen myötä Muuten mainio tilanne mutta turbo ei tullut takaisin. Siis kun tallaa painaa niin paineet nousee reilusti, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ainakaan turbon osalta. Siis kuulostaako edelleen että seuraava askel olisi DI-kasetin vaihto vai kuulostaako joltain muulta....?
DI-piru vai Turbo-piru merrassako?
DI-piru vai Turbo-piru merrassako?
Re: saaneeko?
gis kirjoitti:Saakohan niitä kasetteja Ruotsista halvemmalla? Pystyn tilaamaan Ruotsiin ja hakemaan sieltä helposti. Jostain syytä Google haku ei oikke anna järkevää vastausta. Vai johtuisko kysymyksenasettelusta? Siis jos joku tietää mistä voisi tilata tai mitä on hinnat sielläpäin maailmaa...
Eipä taida saada.
Sytkäkasetti on Ruotsissa (ihme kyllä) kalliimpi.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."