Turbossako vikaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
niskasa
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 23:13

Turbossako vikaa?

Viesti Kirjoittaja niskasa »

Mikä mahtaa olla vialla? Malli on siis CDE 2,3t ja vuosi -96. Kun painaa reilusti tallaa pohjaan, niin auto nykii ja samalla ahtopaineet nousevat, ja tuntuu että turbo olisi pois pelistä. Nykinä lakkaa kun vauhti kiihtyy. Rauhallisesti ajellessa homma toimii ihan ok.

Olisikos jollain asioista enemmän tietävillä vinkkiä mistä mahtaa olla kyse, ennen kuin vien pelin pajalle, tai ainakin ennustetta mitä on luvassa.

Piru merrassako?
andelin
"Saabisti"
Viestit: 198
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:09
Paikkakunta: Turku

Re: Turbossako vikaa?

Viesti Kirjoittaja andelin »

niskasa kirjoitti:Mikä mahtaa olla vialla? Malli on siis CDE 2,3t ja vuosi -96. Kun painaa reilusti tallaa pohjaan, niin auto nykii ja samalla ahtopaineet nousevat, ja tuntuu että turbo olisi pois pelistä. Nykinä lakkaa kun vauhti kiihtyy. Rauhallisesti ajellessa homma toimii ihan ok.

Olisikos jollain asioista enemmän tietävillä vinkkiä mistä mahtaa olla kyse, ennen kuin vien pelin pajalle, tai ainakin ennustetta mitä on luvassa.

Piru merrassako?
Tutun kuuloisia ongelmia. Itselläni aikoinaan tonnarissa -96 tuollainen nykiminen vähentyi lähes olemattomaan DI-boksin vaihdolla ja poistui kokonaan magneettiventtiilin vaihdon jälkeen.

Tosin sinulla ei taida olla magneettiventtiiliä, mikäli kyseessä matalapaine 2.3t. Tällöin ongelmana voi olla myös hukkaportin kellon jumittaminen. Lisäksi kannattaa tulpat uusia ja käyttää ainoastaan niitä oikeita NGK:n tulppia.

En usko, että ongelma olisi itse ahtimessa ellei auto pölläyttele sinistä savua...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kuulostaa hyvin tutulta. Mun autossa (´93 ja Trionic) viime kesänä samankaltaiset oireet. Siis reilusti kaasuttaessa alkoi nykiä tuntuvasti ja
nätisti ajaessa ei mitään oireita. ---> DI-kasetin vaihto korjasi ongelman.
Tarkasta silti tulpat. Ne kannattaa jokatapauksessa vaihtaa DI-boksin vaihdon yhteydessä.

Testaa mahdollisuuksien mukaan toimivalla boksilla, ja jos auttaa. Tilausta
menemään:

<mainos>

Pro-Carservice Oy
Yritystie 2
40320 Jyväskylä
r.seijari@mail.saabnet.com
Phone: +358 14282200
Fax: +358 14282201

</Mainos>
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
niskasa
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 23:13

Viesti Kirjoittaja niskasa »

Kiitos vinkeistä, minkä hintaluokan hommasta mahtaa olla kyse ja kannattako alkaa peukalo keskellä kämmentä edes itse yrittämään.

Montako pirua merrassa?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

DI-kasetin vaihto on melkein helpoin homma koko autossa. :D Eli moottorin päällä on se punainen kasetti, jossa lukee Direct Ignition, avaa neljä pulttia kasetista ja ota oikeasta päädystä liitin irti ja nosta kasetti pois. Uusi kasetti paikolleen ja ruuvit ja liitin kiinni ja auto käyntiin! :D Kasetti maksaa noin 200euroa. Samalla, kun kasetin vaihtaa, niin on helppo vaihtaa myös sytystulpat.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

saaneeko?

Viesti Kirjoittaja gis »

Saakohan niitä kasetteja Ruotsista halvemmalla? Pystyn tilaamaan Ruotsiin ja hakemaan sieltä helposti. Jostain syytä Google haku ei oikke anna järkevää vastausta. Vai johtuisko kysymyksenasettelusta 8O ? Siis jos joku tietää mistä voisi tilata tai mitä on hinnat sielläpäin maailmaa...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla nyki noin mutta uudet ja oikeat tulpat auttoi. Taas alkoi sama nykiminen ja jälleen kerran oikeat tulpat auttoi. :) Alan käyttään kesällä BCR8ES ja talvella BCPR7ES.Noilla pelaa.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
niskasa
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 23:13

Viesti Kirjoittaja niskasa »

Doddii, kiitos vinkeistä ja aloitin tulppien vaihdolla ja nykinähän hävisi sen myötä Muuten mainio tilanne mutta turbo ei tullut takaisin. Siis kun tallaa painaa niin paineet nousee reilusti, mutta mitään ei tunnu tapahtuvan ainakaan turbon osalta. Siis kuulostaako edelleen että seuraava askel olisi DI-kasetin vaihto vai kuulostaako joltain muulta....?

DI-piru vai Turbo-piru merrassako?
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tarkasta ne by-pass venttiilin putket että ovat ehjiä ja kiinni.
Voi ne muutkin letkut samalla tsekata.....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: saaneeko?

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

gis kirjoitti:Saakohan niitä kasetteja Ruotsista halvemmalla? Pystyn tilaamaan Ruotsiin ja hakemaan sieltä helposti. Jostain syytä Google haku ei oikke anna järkevää vastausta. Vai johtuisko kysymyksenasettelusta 8O ? Siis jos joku tietää mistä voisi tilata tai mitä on hinnat sielläpäin maailmaa...

Eipä taida saada.
Sytkäkasetti on Ruotsissa (ihme kyllä) kalliimpi.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Vastaa Viestiin