Tontusta valot pois 0-asennossa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Tontusta valot pois 0-asennossa?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuuluukos tonnarista saada kaikki valot pois kun valokytkin on 0-asennossa? Siellä näyttäis palavan jotkin parkit tms aina, pitäis saada ihan pimeäksi, kuinkas kytketään?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Valonamiskan asennot ( näin ainakin luulen )

Vasemmalla. Ajovalot + parkit päällä kun virta on kytketty.
Keskellä. Parkit päällä kun virta ei ole kytketty.
Oikealla. Ei mitään ( kaikki valot pitäisi olla pois päältä, tai sitten siellä
on ajovalot + parkit päällä ilman että virta on kytketty )
Täytyy tarkastaa...

Ainakin omassa tonnarissa toimii näin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9000CD23T kirjoitti:Valonamiskan asennot ( näin ainakin luulen )

Vasemmalla. Ajovalot + parkit päällä kun virta on kytketty.
Keskellä. Parkit päällä kun virta ei ole kytketty.
Oikealla. Ei mitään ( kaikki valot pitäisi olla pois päältä )

Ainakin omassa tonnarissa toimii näin.
Nuo on toisinpäin...
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.

Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.

Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.

Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.

Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaa :wink: Muutenkin kun talvella starttaa valot pimeänä ei akku pääse niin paljon purkautumaan kylmäkäynnistysten yhteydessä, ihan kiva ominaisuus jos ajelee paljon lyhyitä pyrähdyksiä talvipakkasilla...Niin, mulla siis tuontitonnarissa ajovalot pois pelistä katkaisijan 0-asennossa vaikka virrat olisikin päällä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

itellä ku on niin surkeet lyhkäset ja eilen pimeellä koitin vääntää 0 asentoon niin aluksi luulin että on valot palanu ku 0asennolla ei ollu mitään eroa normaaliin, kunnes tajusin tuon et kuuluuhan siel valoja palaakkin vaikka on 0 asennos :D
BMW 525iA Touring Executive
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Jope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.

Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.

Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Tietenki ne pitää saada pois kun poliiseja ajaa pakoon :twisted: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V.J.S kirjoitti:Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaa :wink: Muutenkin kun talvella starttaa valot pimeänä ei akku pääse niin paljon purkautumaan kylmäkäynnistysten yhteydessä, ihan kiva ominaisuus jos ajelee paljon lyhyitä pyrähdyksiä talvipakkasilla...
Sitten voi starttailla parkit päällä (kytkin keskiasennossa) ja menee vähemmän sähköä. :-)

Pitääkin tarkkailla ens kerralla kun boottailee autoa, että jääkö valot tosiaankin päälle silloin kun vääntää avaimesta startille..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Jope kirjoitti: Pitääkin tarkkailla ens kerralla kun boottailee autoa, että jääkö valot tosiaankin päälle silloin kun vääntää avaimesta startille..
onko sulla microsoftin auto ku täytyy boottailla :D:D :lol:
BMW 525iA Touring Executive
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
Jope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.

Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.

Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaa :wink: Muutenkin kun talvella starttaa valot pimeänä ei akku pääse niin paljon purkautumaan kylmäkäynnistysten yhteydessä, ihan kiva ominaisuus jos ajelee paljon lyhyitä pyrähdyksiä talvipakkasilla...Niin, mulla siis tuontitonnarissa ajovalot pois pelistä katkaisijan 0-asennossa vaikka virrat olisikin päällä.
Parkissa virrat päällä ja kone sammuksissa tuppaa vaan tyhjentämään akun suht. nopeasti, täytyy koettaa etsiä ohje siihen johtokytkentään, eipä nyt suoraan sanottuna ihan aina tule pidettyä noita ajovalojakaan, etenkään lyhyissä pyrähdyksissä, päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä, vastaantulijoisen pitkien vilkuttelu on toisin tod. ärsyttävää. Pitäis tehdä aloite tuon ajovalojen käyttöpakon muuttamisesta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mun mielestä mutkaisilla kapeilla teillä on parempi et on ajovalot et näkee paremmin kun auto tulee vastaan.

ite en ota koskaan ees ajovaloja pois, ellei auto seiso useita päiviä
BMW 525iA Touring Executive
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

-Valokytkin keskiasennossa: palavat ainoastaan parkit virta-avaimen asennosta riippumatta.

-Valokytkin oikealla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä. Myös kaukovalot saa päälle.

-Valokytkin vasemmalla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä, mutta sammuvat starttauksen ajaksi. Myös kaukovalojen vilkautus mahdollinen.
Tämä siis Suomiautoissa, joissa on oikosulkulenkki paikoillaan akkutelineen alla roikkuvassa liittimessä.
Oikosulkulenkki irrotettuna ei valoja.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9412
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ok, kiitokset, poistan lenkin sieltä, akku kun on ainoastaan 60Ah niin ei kauaa kestä pitää valoja päällä parkissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

9-5T kirjoitti:Helpompaa on poistaa sulake 31.
Se ilmeisesti tekee sen, että 0-asennossa palaa ainoastaan mittarivalot? Minulla toimii ainakin silleen.
900C -86
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Jope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.
Ei mulla ainakaan ole. Ei ole edes sitä sulakkeen kantaa olemassakaan. Tai sulakkeelle tuleva johto on, mutta lähtevää johtoa ei ole. Ja auto on suomessa myyty.
Vastaa Viestiin