Tontusta valot pois 0-asennossa?
Tontusta valot pois 0-asennossa?
Kuuluukos tonnarista saada kaikki valot pois kun valokytkin on 0-asennossa? Siellä näyttäis palavan jotkin parkit tms aina, pitäis saada ihan pimeäksi, kuinkas kytketään?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Valonamiskan asennot ( näin ainakin luulen )
Vasemmalla. Ajovalot + parkit päällä kun virta on kytketty.
Keskellä. Parkit päällä kun virta ei ole kytketty.
Oikealla. Ei mitään ( kaikki valot pitäisi olla pois päältä, tai sitten siellä
on ajovalot + parkit päällä ilman että virta on kytketty )
Täytyy tarkastaa...
Ainakin omassa tonnarissa toimii näin.
Vasemmalla. Ajovalot + parkit päällä kun virta on kytketty.
Keskellä. Parkit päällä kun virta ei ole kytketty.
Oikealla. Ei mitään ( kaikki valot pitäisi olla pois päältä, tai sitten siellä
on ajovalot + parkit päällä ilman että virta on kytketty )
Täytyy tarkastaa...
Ainakin omassa tonnarissa toimii näin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.
Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.
Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.
Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaaJope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.
Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.
Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tietenki ne pitää saada pois kun poliiseja ajaa pakoonJope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.
Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.
Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.


Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Sitten voi starttailla parkit päällä (kytkin keskiasennossa) ja menee vähemmän sähköä. :-)V.J.S kirjoitti:Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaa :wink: Muutenkin kun talvella starttaa valot pimeänä ei akku pääse niin paljon purkautumaan kylmäkäynnistysten yhteydessä, ihan kiva ominaisuus jos ajelee paljon lyhyitä pyrähdyksiä talvipakkasilla...
Pitääkin tarkkailla ens kerralla kun boottailee autoa, että jääkö valot tosiaankin päälle silloin kun vääntää avaimesta startille..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Parkissa virrat päällä ja kone sammuksissa tuppaa vaan tyhjentämään akun suht. nopeasti, täytyy koettaa etsiä ohje siihen johtokytkentään, eipä nyt suoraan sanottuna ihan aina tule pidettyä noita ajovalojakaan, etenkään lyhyissä pyrähdyksissä, päivällä niistä on vastaantulijoille enemmän haittaa kuin hyötyä, vastaantulijoisen pitkien vilkuttelu on toisin tod. ärsyttävää. Pitäis tehdä aloite tuon ajovalojen käyttöpakon muuttamisesta.V.J.S kirjoitti:Kyllä tuota ajovalojen pois saamista hieman pidemmän seisonnan jälkeen kunnon pakkasilla suoritettavan starttauksen yhteydessä osaa arvostaaJope kirjoitti:Suomessa myydyissä tonnareissa on aina lähivalot päällä 0-asennossa, myös pitkiä voi vilauttaa, mutta ne eivät jää päälle.
Käsikirjassa kerrotaan, kuinka ne voi kytkeä niin, että nolla-asennossa menee valot pois.. Käsittää yhden liittimen vaihtamista toiseen asentoon konehuoneen puolella.
Mutta miksi siitä pitäisi päästä eroon? Suomessa on pakko pitää aina ajovaloja päällä, kun autolla ajetaan ja valot sammuvat kun virta sammutetaan avaimesta.Muutenkin kun talvella starttaa valot pimeänä ei akku pääse niin paljon purkautumaan kylmäkäynnistysten yhteydessä, ihan kiva ominaisuus jos ajelee paljon lyhyitä pyrähdyksiä talvipakkasilla...Niin, mulla siis tuontitonnarissa ajovalot pois pelistä katkaisijan 0-asennossa vaikka virrat olisikin päällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-Valokytkin keskiasennossa: palavat ainoastaan parkit virta-avaimen asennosta riippumatta.
-Valokytkin oikealla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä. Myös kaukovalot saa päälle.
-Valokytkin vasemmalla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä, mutta sammuvat starttauksen ajaksi. Myös kaukovalojen vilkautus mahdollinen.
Tämä siis Suomiautoissa, joissa on oikosulkulenkki paikoillaan akkutelineen alla roikkuvassa liittimessä.
Oikosulkulenkki irrotettuna ei valoja.
-Valokytkin oikealla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä. Myös kaukovalot saa päälle.
-Valokytkin vasemmalla: parkit ja lähivalot palavat kun virrat on päällä, mutta sammuvat starttauksen ajaksi. Myös kaukovalojen vilkautus mahdollinen.
Tämä siis Suomiautoissa, joissa on oikosulkulenkki paikoillaan akkutelineen alla roikkuvassa liittimessä.
Oikosulkulenkki irrotettuna ei valoja.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00