Virtalukon pohja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Virtalukon pohja
Lyhyellä aikaa pätkäissyt 3x black out ja virta-avainta koplaamalla OFF/ON kone takas tulille vauhdista ja matka jatkuu.
1. Mistä uusi virtalukon pohja?
2. Saako lukon pohjan takas kuosiin kontaktorien kärkien viilauksella. Perehdyin hieman asiaan ja kärjet olisi helpostikin kaivettavissa esille.
3. Kannattaako käytetyn ostaminen
Lukon pohjan irrotus/asennus ei paha rasti, mutta hyvä jos kuitenkin suveen asti viitsisi pelittää.
Onko raportoitu total pysähtymisiä vaivan tähden?
CS 2,0t -97 225 000 km

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3283
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Yhtään lukonpohjaa omissa tontuissa ei ole mennyt, lukkoja enemmän tai vähemmän renaavina tontuissa kylläkin ollu muutama. Km noilla mun 86-94 tontuilla ollut 230tkm -550tkm välillä

Nytkin omassa kulkineessa käytettävä aina avain irti jos uudelleen startata meinaa, lukko siis temppuilee.

Luulisi käytetyn ehjän pohjankin jostain löytyvän, uusista ei mulla tietoa.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

marvi
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja marvi »

Jos ei muuta niin työkuvia voi fiilistellä tuolta:

viewtopic.php?t=54846
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Joonatan
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Ke Syys 22, 2004 22:10
Paikkakunta: Kajaani

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Joonatan »

Aikoinaan kotipaikan pihaan teki tonttu ekan totaali stopin (onneksi), tajusin heti, ettei saanut virtaa kuten piti, minulla oli silloin hankittuna motonetistä hankittu virtalukon pohja, jolla sain vian paikallistettua heti tuohon pohjaan. Noissa tarvikepohjissa oli silloin sopimattomuus ongelmia, niin en saanut virtalukkoa toimimaan kunnolla tuolla. Piti sitten tutustua vanhan pohjan sielun elämään ja ei muuta kuin kärkien viilailua ja pientä taivuttelua, osat kasaan ja tiukkaa ajoa. No tämä hengen pelastus kesti muistaakseni vuoden päivät kunnes pohja porsi lopullisesti silloisen työpaikan pihaan. Auto piti silloinkin saada liikenteeseen, niin ohitin pohjan sähköt sitten kolmella kytkimellä, ajelin autoa "nappistartilla" kunnes sain uuden virtalukonpohjan toisen varaosaketjun kautta hankittua, joka sitten toimi kunolla. Eli auton kyllä saa liikenteeseen, jos pohja alkaa pätkimään tai porsii kokonaan ilman, että on laittaa uutta osaa paikalleen.
9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678

mestari
"Hölösuu"
Viestit: 5244
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko tontussa jokou päärele tms?
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Hukkaportti
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: La Helmi 20, 2010 19:27

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Hukkaportti »

Siis, oliskos tuohon vaivaksi jokin muukin vaihtoehto?
Onhan toi silleen vähän erikoinen, että itsestään kesken ajon katkaisee.
Viimeksi muokannut Hukkaportti, To Helmi 14, 2019 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CS 2,0t -97 225 000 km

marvi
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja marvi »

Kyllä annetuilla lähtötiedoilla annan ääneni sinne virtalukonpohjaan.
Taas mennään: 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85

Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1727
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuli todettua toimivaksi avata nuo kuusiokolo ruuvit torx ruuvarilla, T8 oli just soppeli :wink:
#3628
Saab 9000 Aero -94 E85 | Saab 9000 Jubilee -97 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*

Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

Virtalukko kävi pelleilemään eli se ei palauta startatessa vaan jää ääriasentoon,joutuu kääntämään avainta hiukan taaksepäin että ei jää startti huutamaan ja kaikki valot palamaan mittaristoon..Pohjassako vika vai missä? ajettu vasta 200tkm
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10692
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja jus »

Virtalukon pohjasta todennäköisesti murtunut palautusjousen vastinsakara, kuten tuolla:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00

Marakatti
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Loka 09, 2018 15:14
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Virtalukon pohja

Viesti Kirjoittaja Marakatti »

jus kirjoitti:
To Marras 14, 2019 18:35
Virtalukon pohjasta todennäköisesti murtunut palautusjousen vastinsakara, kuten tuolla:
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Sepä se tod näk on.Kiitoksia vastauksesta ja linkistä.
Saab 9000 Aero -96
Saab 9000 Cse -98
Saab 9-5 Aero -00
Volvo 740 2.3i Sedan
Escort mk2 440hv +500nm
Ex:Nissan Skyline R33 700hv

Vastaa Viestiin