Sunnuntaipohdittavaa tasapainoakseleista...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Sunnuntaipohdittavaa tasapainoakseleista...
Tere,
kaikkihan meistä on kuullut noista B234 / B204 tasapainoakseliongelmista, jotkut pitävät legendana, toiset ei. No, alla foto vuoden -92 B234 turbomoottorin tasapainoakseleiden käyttörattaasta, kilometrejä takana (vähintään...) 240000km. Kukin tehköön siitä omat päätelmänsä.
Jakopää ei pitänyt vielä mitään tuntuvaa meteliä, mutta eipä tainnut kovin monen tuhannen kilometrin päässä häämöttää tuon rattaan totaalinen loppu. Arvatkaapa laitanko tasapainoakseleiden ketjun takaisin kunhan joskus tuon paketin saan taas läjään...
EDIT: vertailukohdaksi uusi hihnapyörä:
kaikkihan meistä on kuullut noista B234 / B204 tasapainoakseliongelmista, jotkut pitävät legendana, toiset ei. No, alla foto vuoden -92 B234 turbomoottorin tasapainoakseleiden käyttörattaasta, kilometrejä takana (vähintään...) 240000km. Kukin tehköön siitä omat päätelmänsä.
Jakopää ei pitänyt vielä mitään tuntuvaa meteliä, mutta eipä tainnut kovin monen tuhannen kilometrin päässä häämöttää tuon rattaan totaalinen loppu. Arvatkaapa laitanko tasapainoakseleiden ketjun takaisin kunhan joskus tuon paketin saan taas läjään...
EDIT: vertailukohdaksi uusi hihnapyörä:
Viimeksi muokannut V.J.S, Su Huhti 24, 2005 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Just! Omassa 2.3T vm 92 tonnarissa on uusittu juuri abaut 240-250 tkm. kohdalla tasapainoakseleiden hilut ja sälät ja muuta pientä (ihanan kallista!). Ei se tasapainoakselijuttu ihan tuulesta ole temmattu! Onneksi auton edellinen omistaja oli tehnyt/teettänyt rempan, joten ei lähtenyt se raha omasta kukkarosta pois...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Sunnuntaipohdittavaa tasapainoakseleista...
laitatV.J.S kirjoitti:Tere,
Arvatkaapa laitanko tasapainoakseleiden ketjun takaisin kunhan joskus tuon paketin saan taas läjään...
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Heh, ilmaistahan tuo on nypätä toi ketju helkkariin, jos ei laske omalle "työlle" (=sähläykselle...) hintaa.LR kirjoitti: Onneksi auton edellinen omistaja oli tehnyt/teettänyt rempan, joten ei lähtenyt se raha omasta kukkarosta pois...
Kertakaikkiaan hieno arvaus, mutta valitettavasti väärinmoksu kirjoitti:laitatV.J.S kirjoitti: Tere,
Arvatkaapa laitanko tasapainoakseleiden ketjun takaisin kunhan joskus tuon paketin saan taas läjään...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Kun ja jos nuo tasapaino-osat poistaa niin sille tiellä ei kannata lähteä että tulppaa sen öljykierron joka menee tasapainoakseleille. Tulos ainakin yhdessä tapauksessa B235 oli se että öljynpaine nousee järjestelmässä ja stefat alkavat pullistella.
Suositeltavaa on myös muiden osien tasapainoitus ko. poito-operaation yhteydessä. Käynnissä ei mitään moitittavaa sen jälkeen.
Suositeltavaa on myös muiden osien tasapainoitus ko. poito-operaation yhteydessä. Käynnissä ei mitään moitittavaa sen jälkeen.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Alkaa kone täristämään aika helvetisti. Esim. 80km/h vauhdissa nelos vaihteella värinöiden taajuus oli sellainen, että koko auto tärisi ja kaasujalka oli hellänä. Kaks päivää ajelin ja sitte riitti. Alle 2000rpm käyntinopeuksilla ei värinöitä ollut, mutta siitä ylöspäin alkoi kamala kurnutus. Ja varsinkin kun kiihdytti täysillä ja vaihtoi vaihdetta kuului hirveä moukasu.koppsa kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi kuullamoksu kirjoitti:mikvil kirjoitti:Minä laittaisin ainakan takasi. Ei ole kuin huonoja kokemuksia pois jättämisestä.
millaisia
Mutta ah mitä luxusta, kun ketju oli taas paikoillaan.
9000 CS 2.3t
-
- "Aero"
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
- Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa
Ei minulla mitään ongelmia ole ollut, edes sen kummempaa tärinää ei ollut havaittavissa vaikka tuon ketjun pois otinkin. Samalla poistin myös nuo ketjun laahainkiskot. Kiristimen jätin paikoilleen. Ajeltua tuli 40 tkm ilman mitään ongelmia.
Öljypumpunkopan tiiviste ehdottomasti kannattaa vaihtaa sekä vähintäänkin kiristää kampuran stefa tai vaihtaa uuteen.
Öljypumpunkopan tiiviste ehdottomasti kannattaa vaihtaa sekä vähintäänkin kiristää kampuran stefa tai vaihtaa uuteen.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu mitään ei olla tulppamassa, ketju lentää vaan näreikköön viettämään ansaittuja eläkepäiviä...Akselit hammaspyörineen jää paikoilleen.Vigge kirjoitti:Kun ja jos nuo tasapaino-osat poistaa niin sille tiellä ei kannata lähteä että tulppaa sen öljykierron joka menee tasapainoakseleille. Tulos ainakin yhdessä tapauksessa B235 oli se että öljynpaine nousee järjestelmässä ja stefat alkavat pullistella.
Suositeltavaa on myös muiden osien tasapainoitus ko. poito-operaation yhteydessä. Käynnissä ei mitään moitittavaa sen jälkeen.
P.S: Myös PCS tekee näitä ketjun poistoja ihan pyynnöstä, eli ei tarvitse edes pakottaa Käsittääkseni jopa suosittelevat kyseistä operattiota jos joutuu kansipahvia tms. vaihtamaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84