Käyntiongelmaa tonnarissa
Käyntiongelmaa tonnarissa
1998 2.0t 9000 stg1
Ongelmana on se että pintakasulla pääsee ottamaan ajossa kierroksia ainakin 5000rpm asti mutta jos polkasee enemmän lähtiessä niin 2500rpm paikkeilla meno tyssää kuin seinään ja aika rajua katkosta tekee, ekalla oireilukerralla antoi vikakoodin lambdasta mutta nollauksen jälkeen ei enää ole sitä tullut. Vaihdoin kasetin, tulpat ja polttoainesuodattimen. Ei apuja, mietin tota pakoputkea joka on alkanut vuotaa josko se on tukossa? kaukaa haettu kylläkin..
auto haisee välillä siltä kun olisi vanhaa bensaa tankissa.
Map johdon kun irroitti niin auto sammui = toimii(ko?)
Ongelmana on se että pintakasulla pääsee ottamaan ajossa kierroksia ainakin 5000rpm asti mutta jos polkasee enemmän lähtiessä niin 2500rpm paikkeilla meno tyssää kuin seinään ja aika rajua katkosta tekee, ekalla oireilukerralla antoi vikakoodin lambdasta mutta nollauksen jälkeen ei enää ole sitä tullut. Vaihdoin kasetin, tulpat ja polttoainesuodattimen. Ei apuja, mietin tota pakoputkea joka on alkanut vuotaa josko se on tukossa? kaukaa haettu kylläkin..
auto haisee välillä siltä kun olisi vanhaa bensaa tankissa.
Map johdon kun irroitti niin auto sammui = toimii(ko?)
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Uusi PApumppu ja suodatin. MAP toimii.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Komppaan edellistä.
Putkitukoksen mikäli noin rajut oireet tekee kyllä huomaa eli putken päästä ei pitäisi tulla kaasuja juuri mitään.. Putki auki tyhjäkäynnillåkin hönki hyvini kaasuja..
Putkitukoksen mikäli noin rajut oireet tekee kyllä huomaa eli putken päästä ei pitäisi tulla kaasuja juuri mitään.. Putki auki tyhjäkäynnillåkin hönki hyvini kaasuja..
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Täytyy siis hakea pumppu, tosin yllärripylläri lohjan motonetissa ei taas ole osia...
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Toi kuulostaa ihan fuelcutilta, ahdot nousevat liian korkealle ja Trionic viheltää homman poikki. Olikos sulla ahtomittaria tässä?
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Mankkuvenan letku hukkaportille jos irti tai poikki voi vetää fuelcutille. Tuo on nopea tarkistaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Ei ole ahtomittaria ja letkut kävin läpi jo alkuviikosta. Otin johdot irti mankkuvenasta ja ajoin, vikakoodi 3 ja tehoa ei ole ja pätkii samanlailla.. mittasin vastuksen venasta joka on 8 ohmia
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Keskimmäinen äänenvaimennin tukossa. Helppo testaus on, että löysäät DP:n jälkeen liitoksen irti. Jos helpottaa, vika on loppuputkessa. Jos ei helpota, niin jäljelle jää vielä katalysaattoin tukkeentumisen mahdollisuus..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Putki ei ole tukossa, seuraavaksi vaihdan pa pumpun...
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Jos motonetin on joku pro parts swedenin walbro-kopio niin lycka till. Omaan lykkäsin aidon walbron sen ensimmäisen ja viimeisein pps tekeleen jälkeen. Ostin og900 tuon pps ja kesti vajaat 1000km,, viimeset 40km kesti mennä vain pintakaasulla ja nopeutta sa kelattua tautisesti nykimättä vain 30-40km/h. .Otin tilalle muualta aidon walbron joka myöhemmin vaihdettu päittäin og900 myydessä (2v ja noin 50tkm kiinniolleena) nykyiseen tonnariin jossa toimii 6,5v ja 100tkm ajettuna edelleen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Motonetin pumppu meni mut eipä ollut siinä vika ja paikalla oli joku gp (vo9135419) pumppu, oli edellinen pumpun vaihtaja kiristänyt klemmarit niin kovaa että letku pursui väleistä ja letku oli molemmista päistä poikki sekä oli siihen rosteritukeen vielä nojannut että siitäkin oli tullut reikä.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Käyntiongelmaa tonnarissa
Hyvä et selvisi, bensapula jokatapauksessa syynä ollut.
Letkut ja klemmarit tullut uusittua aina pumpun yhteydessä oli saab tai muunmerkkinen, irronneet tai vanhat katkenneet letkut aika tuntuu olevan yleinen pumpun vaihdon jälkeinen käyntihäiriöitä aiheuttava probleema auton merkistä tai mallista riippumatta.
Letkut ja klemmarit tullut uusittua aina pumpun yhteydessä oli saab tai muunmerkkinen, irronneet tai vanhat katkenneet letkut aika tuntuu olevan yleinen pumpun vaihdon jälkeinen käyntihäiriöitä aiheuttava probleema auton merkistä tai mallista riippumatta.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01