Matolaatikko pura ja kasaa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Matolaatikko pura ja kasaa.

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No niin, nyt on matolaatikko purettu ja kasattu jo kolme kertaa...
Hassu juttu yksi vika häviää ja toinen tulee tilalle...joka kerta
Nyt vaihtaa himskatin nätisti ja ei rytki..mutta mutta...peruuttaminen on
nyt työlästä...tuntuu niinkuin joku haraisi vastaan ( käsijarru ei ole päällä )
Ja kepin ollessa 1 asennossa niin pitää antaa kaasua jonkin verran että
lähtee eteenpäin...2,3 asennoissa ei mitään hätää.

No eiköhän nuo joskus selvinne.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
harzam
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Joulu 06, 2004 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja harzam »

Viittaisi vahan siihen, etta vaihteensiirtajan asento muuttuu (jokaisen) purkamisen yhteydessa. kannattaa olla aika varovainen jos vika on siina: olen kuullut kauhutarinoita luistamaan alkaneista jenkkilaatikoista jos shifteri on vaarin saadetty ja on annettu vahankaan kenkaa...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Matolaatikko pura ja kasaa vol.2

No niin laitoin toisen matolaatikon joka kuulemma on vaihtanut nätisti..?
No paikaltaan lähdettäessä "ravistaa" hetken, ja sama juttu kun ajellaan
pintakaasulla.
Ja 2:lta ylöspäin tultaessa ( 3 vaihteelle ) nykäsee inhottavasti.
( tässä vaiheessa pahat ajatukset hiipivät mieleeni, lähinnä koskien tätä
nykyistä auto valintaani ) no annas olla, matolaatikko pöydälle ja
pääty kerrallaan rupesin mittailemaan jousia.

No jousissa oli mitta poikkeamia melko paljon, jopa varaaja A:n jousessa
oli mitta eroa n.5mm ( tämä nimenomainen jousi vaikuttaa tähän tärinään
kun paikalta lähdetään )

Kun nyt olin saanut kaikki jouset mitattua ja takaisin paikalleen...
En tehnyt sitä virhettä että olisin matolaatikon laittanut aivan atomeiksi.
No sitten matolaatikko lähti kylpyyn, huljuttelin sitä puhdistetussa
bensiinissä ( kyllä muuten lähti likaa ) tämän jälkeen matolaatikko
huilasi n.8 tuntia ( kuivumassa )

No hiukan jännitti kasatessa että mitenköhän käy, no sitten koeajolle
ykkönen hmm..pehmeä vaihto kakkoselle...( nykäksen hetki lähestyy )
mutta mutta vauhti vaan kasvaa ja tuttu nykäys on poissa..
Nelonenkin meni päälle kivasti, niin ja tuo tärinä on myös poissa.

Usko SAABiin on palannut, tuskin tässä autossa on ikinä tuo laatikko
vaihtanut näin hyvin kuin nyt... :lol:

Ja sitten ei kun "tuuninkia" miettimään... :)
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Pe Kesä 10, 2005 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja et »

Eikös toi matolaatikkojuttu ollut edullinen remppa??
Pitäiskö sitä lukea joku opas ennen rempan aloittamista??
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Matskut ko..aiheeseen on syytä olla esillä.
Ja kyllä nuo jouset ovat melko kalliita merkkiliikkeessä.
( itselläni niitä kyllä on yksi muovipussillinen ylimääräisiä )
Pari matolaatikkoa on mennyt demo käyttöön.. 8O
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
9kTA
"Aero"
Viestit: 398
Liittynyt: Ti Joulu 09, 2003 16:47
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 9kTA »

9000CD23T kirjoitti: ( itselläni niitä kyllä on yksi muovipussillinen ylimääräisiä )
Ethän vaan haluaisi luopua yhdestä setistä niin vois saada oman laatikon vaihtamaan vähän nätimmin? Jos kiinnostaa niin laita vaikka YV.
9-5 Aero Wagon Hirsch -05 208/400 (KA)
#1856
Vastaa Viestiin