Lähinnä nyt kuitenkin askaruttaa tuo ilmastointi. Auto on ollut minulla vasta muutaman päivän enkä ole aivan tarpeeksi sen kanssa ehtinyt leikkiä, mutta siinä on kyllä jotain vikaa. Ohjekirjasta ei ole kauheasti apua, kun se svåregiksi ja se ei tahdo meikäläisen Ruattin C-papereilla kääntyä niin millään (mistäs muuten sais suomalaisen manuaalin?). Sen verran ymmärsin, että sain jonkun diagnostiikkatesterihommelin käyntiin ja se ilmoitti virheiden lukumääräksi/laaduksi "1". Ongelmana on, että masiina ei jotenkin ymmärrä sekoittaa kylmää ja kuumaa ilmaa. Jos valitsen minkä tahansa niistä asetuksita paitsi HI (eli LO-27) niin tuuletusaukoista tulee kylmää ilmaa. Jos pistän HI niin tulee suoraan helvetistä tuulta ja auto lämpenee pirusti. Osaisikohan tälläinen tumpelo tehdä laitteelle jotain vai pitäisikö suosiolla viedä huoltoon? Ainakin kiinnostaisi tietää mikä siellä on vialla.
Toinen juttu mikä ahdistaa on auton penkit, tai oikeastaan säätövara. Olen nyt vääntänyt kääntänyt kuskin penkin aivan taakse ja mahdollisimman alhaiseen asentoon ja silti oikea polvi ottaa häiritsevästi kiinni niihin muovipaneeleihin. En suostu ymmärtämään miten tämä on mahdollista, sillä auton edellinen omistaja oli yli 10cm minua pidempi (itse olen 186 cm). Voisko niitä penkin kiskoja taimitälie siirtää jotenkin helpohkosti vielä hieman taaksepäin, jotta jaloille tulisi enemmän tilaa?
Jos joku jaksaa lukea tämän läpi ja vielä vastata kysymyksiini, niin kiitän ja kumarran (kannattaa ottaa huomioon, että olen aikamoinen autonyypiö vielä, koettakaa minimoida technobable

Käyttökokemuksista vielä sen verran, että härre god kun on hiljainen auto. Aivan ääretöntä luxusta, verrattuna edelliseen Peugeot 309 1.6 laitteeseen. Vielä ei ole tullut YHTÄÄN natinaa, kitinää tai vikinää vastaan (joita kyllä riitti pugissa