Onko tonnari kallis auto pitää?
Onko tonnari kallis auto pitää?
Näin tonnariin siirtymistä suunnittelevana kyselisin, minkälaista huoltoa nuo 9000:set yleensä tarvitsevat, ja tulevatko kalliiksi?
Kauhistuin vain, kun motonetkin pyytää takavaloumpiosta n.125e!
maksavatko kaikki tonnarin osat noin kamalasti?
Kun vanhempaa kärryä etsii, niin niissä on aina joku paikka rikki, mutta jos korjaukset maksavat jo pelkiltä osiltaan noin hirveästi, niin opiskelijabudjetilla ei paljon saabia korjailla...
Kauhistuin vain, kun motonetkin pyytää takavaloumpiosta n.125e!
maksavatko kaikki tonnarin osat noin kamalasti?
Kun vanhempaa kärryä etsii, niin niissä on aina joku paikka rikki, mutta jos korjaukset maksavat jo pelkiltä osiltaan noin hirveästi, niin opiskelijabudjetilla ei paljon saabia korjailla...
"SaabAna"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Onko tonnari kallis auto pitää?
Yleisesti ottaen eivät ominaisuuksiinsa nähden ole kalliita pitää. Tosin itse olen tehnyt isoja remontteja ja rahaa on palanut. Motonetista löytyy paljon varaosia, huomattavasti saabin tiskiä edukkaammin.ajakaa kirjoitti:Näin tonnariin siirtymistä suunnittelevana kyselisin, minkälaista huoltoa nuo 9000:set yleensä tarvitsevat, ja tulevatko kalliiksi?
Kauhistuin vain, kun motonetkin pyytää takavaloumpiosta n.125e!
maksavatko kaikki tonnarin osat noin kamalasti?
Kun vanhempaa kärryä etsii, niin niissä on aina joku paikka rikki, mutta jos korjaukset maksavat jo pelkiltä osiltaan noin hirveästi, niin opiskelijabudjetilla ei paljon saabia korjailla...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Onko tonnari kallis auto pitää?
Ei noita takavaloumpioita onneksi tarvi kovin usein vaihtaa.ajakaa kirjoitti: Kauhistuin vain, kun motonetkin pyytää takavaloumpiosta n.125e!
maksavatko kaikki tonnarin osat noin kamalasti?
Itse tein jarruremontin pari viikkoa sitten. Jarrulevyt ja Ferodon jarrupalat maksoivat jonkin verran yli 100€ ja uskoisin, että ne ainakin pari vuotta kestävät.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Re: Onko tonnari kallis auto pitää?
Osat ei maksa mitään verrattuna työhön. Työ maksaa 30€/tunti. Säästää pitkän pennnin, jos remontteja tekee itse.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
Normaalit kulutusosat ei mielestäni ole kalliita. Kohtuu hintaan niitä saa tarvikkeesta. Vanhaa ostaessa saa varautua remontteihin ja omalla kohdalla aika tuskaista on ollut tuo tonnarilla ajo. Rahaa on mennyt luvattoman paljon. Minkäs teet kun kulutusosille tulee kilometrit täyteen
Nyt alkaa kuitenkin olemaan voiton puolella tämä remontointi (toivottavasti)... Silti uskallan suositella tonnaria muillekin - loistava auto kaikenkaikkiaan 


Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
On se aika kallis vehjes ylläpitää, jos budjetti on niukka niin suosittelisin valitsemaan jonkin mahdollisimman yksinkertaisen version, iman turboa, ilmastointia, sähköikkunoita, ym. heebeleitä ja manuaalilaatikolla. Tuollaisia "karvahattumalleja" saattaisi jopa löytääkin kohtuullisilla kilometreillä joltain peräkylän ukolta 
Kaikki lisävarusteet, turbot, ym, tietävät melko suurella todennäköisyydellä kohtuuttoman suuria lisämenoja, etenkin jos kysymyksessä on jokin 1980-luvun kärry, ja miksei uudemmissakin.

Kaikki lisävarusteet, turbot, ym, tietävät melko suurella todennäköisyydellä kohtuuttoman suuria lisämenoja, etenkin jos kysymyksessä on jokin 1980-luvun kärry, ja miksei uudemmissakin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
En pitäisi Tonnariani vm/86, kalliina.
Vuosittain uppoaa "tohelluskorjauksineen" n. 500 Ecua, sis öljyt ja tulpat.
Peruskorjaus, siis kokoruosteisenpaskan hitsauskulut saattavat olla liikaa, jos ei ole tekijöitä omasta takaa.
Kiitos vielä Jani & Jaape, maalauksesta , alustan ja rungon täyshitsauksesta .
Antsaa unohtamatta, takakontin ja peräosan uudelleen rakentelusta.
kiitos itselleni, että maltoin odottaa valmista

Vuosittain uppoaa "tohelluskorjauksineen" n. 500 Ecua, sis öljyt ja tulpat.
Peruskorjaus, siis kokoruosteisenpaskan hitsauskulut saattavat olla liikaa, jos ei ole tekijöitä omasta takaa.
Kiitos vielä Jani & Jaape, maalauksesta , alustan ja rungon täyshitsauksesta .
Antsaa unohtamatta, takakontin ja peräosan uudelleen rakentelusta.
kiitos itselleni, että maltoin odottaa valmista




Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
No eipä tuo nyt ole kovin kallis auto ollut ylläpitää vaikka on turbo, automaatti, ACC, cruise ja kattoluukku. Sattui kyllä sen verran hyvin pidetty kori ettei ole tarvinnut hitsata muuta kuin kotelot takapyörien takaa ja muutenkin suht' hyvin pidetty kun on entinen ministeripirssi.
Jonkin verran oli paikat jumissa kun ostaessa autolla oli ajettu viimeisen kolmen vuoden aikana reilu 3000 km joten alussa meni pikkuremontteihin melko reilusti euroja(puslia, niveliä, keskuslukon moottoreita, vaihteistoon jousia ym.ym.).
Polttoainekulutkin on kohtuulliset kun malttaa ajaa nätisti. Pienin matka-ajokulutus on ollut 7.2l/100km ja kaupungissa 10-12 talvellakin.
Ja vakuutuksetkin on minusta aika halvat kun samanikäisen sunnyn vakuutus on melkein 40 vuodessa kalliimpi.
Jonkin verran oli paikat jumissa kun ostaessa autolla oli ajettu viimeisen kolmen vuoden aikana reilu 3000 km joten alussa meni pikkuremontteihin melko reilusti euroja(puslia, niveliä, keskuslukon moottoreita, vaihteistoon jousia ym.ym.).
Polttoainekulutkin on kohtuulliset kun malttaa ajaa nätisti. Pienin matka-ajokulutus on ollut 7.2l/100km ja kaupungissa 10-12 talvellakin.
Ja vakuutuksetkin on minusta aika halvat kun samanikäisen sunnyn vakuutus on melkein 40 vuodessa kalliimpi.
Kyllä tonnari aika kallis ylläpidettävä on jos ajattelee ostavansa "vähän ajetun"noin 200-250 tkm sillä silloin on edessä aika liuta kalliita remontteja(yleensä):
-Bensapumppu
-Läm.laitteen kenno
- " moottori
-Jarrut ympäriinsä
-Iskarit ja jouset
-Startti
-Laturi
-Tuulilasi
-Sähköherkut alkaa yleensä noilla kilometreillä "pottuilla"
-Aika usein kannentiiviste menee jos on mennäkseen noilla kilometreillä
-Turboja usein vaihdettu juuri noilla kilometreillä jos on ilmoituksiin uskomista
-Pakosarjanpultit usein katkeilee
-2.3 :sen tasapainoakselin ketju+rattaat
-Nokkaketju
-Hihnapyörät
Itse olisin sitä mieltä että jos ostaa 300 tkm ajetun niin alkaa kaikki kulutusosat olla vaihdettu ja jos kori on hyvä niin aika huolettomia kilometrejä on edessä.
Paljon parjattua di-kasettia ei kannata etukäteen murehtia sillä se hajoaa niin eri kilometreillä eri autoissa.
-Bensapumppu
-Läm.laitteen kenno
- " moottori
-Jarrut ympäriinsä
-Iskarit ja jouset
-Startti
-Laturi
-Tuulilasi
-Sähköherkut alkaa yleensä noilla kilometreillä "pottuilla"
-Aika usein kannentiiviste menee jos on mennäkseen noilla kilometreillä
-Turboja usein vaihdettu juuri noilla kilometreillä jos on ilmoituksiin uskomista
-Pakosarjanpultit usein katkeilee
-2.3 :sen tasapainoakselin ketju+rattaat
-Nokkaketju
-Hihnapyörät
Itse olisin sitä mieltä että jos ostaa 300 tkm ajetun niin alkaa kaikki kulutusosat olla vaihdettu ja jos kori on hyvä niin aika huolettomia kilometrejä on edessä.
Paljon parjattua di-kasettia ei kannata etukäteen murehtia sillä se hajoaa niin eri kilometreillä eri autoissa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
vakuutus maksu
itselläni on sunny -87 vakuutus(tapiola) 0 bonuksella 440€, saab 9000-89 samassa yhtiössä 640€rälläkkä kirjoitti:No eipä tuo nyt ole kovin kallis auto ollut ylläpitää vaikka on turbo, automaatti, ACC, cruise ja kattoluukku. Sattui kyllä sen verran hyvin pidetty kori ettei ole tarvinnut hitsata muuta kuin kotelot takapyörien takaa ja muutenkin suht' hyvin pidetty kun on entinen ministeripirssi.
Jonkin verran oli paikat jumissa kun ostaessa autolla oli ajettu viimeisen kolmen vuoden aikana reilu 3000 km joten alussa meni pikkuremontteihin melko reilusti euroja(puslia, niveliä, keskuslukon moottoreita, vaihteistoon jousia ym.ym.).
Polttoainekulutkin on kohtuulliset kun malttaa ajaa nätisti. Pienin matka-ajokulutus on ollut 7.2l/100km ja kaupungissa 10-12 talvellakin.
Ja vakuutuksetkin on minusta aika halvat kun samanikäisen sunnyn vakuutus on melkein 40 vuodessa kalliimpi.
Ja laadulla on aina oma hintansa. Tottakai näihin maksaa osat enemmän kun japseihin ym. mitä on tehty miljoonia ja jotka uutenakin maksoivat neljänneksen tonnarin hinnasta. Kyllähän sekin kertoo jotain. Itselläni on ollut tässä seitsämän vuoden aikana toista kymmentä autoa ja kun ostin ensimmäisen tonnarin niin enpä vaihtaisi merkkiä ihan helposti. Eli hinta/laatusuhde on mielestäni kaikin puolin kohdallaan.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Tuo lienee totta, että jo yli 300tkm ajetut tontut on korjattu niiltäosin, kun Valtteri tuossa aiemmin luetteli.
Itsellä 9000CS -92, jolla oli ostettaessa ajettu 335 tkm, nyt 20tkm enemmän ja tähänmennessä huolto-osien lisäksi korjausta on vaatinut/ osat uusittu:
-sähkötuulettajan anturi
-pakoputki katista taaksepäin
-valonvaihtorele
-tyhjäkäyntimoottorin perusteellinen puhdistus
Lisäksi öljyä tippuu lattialle parkkihallissa pari-kolme tippaa työpäivän aikana, ei aiheuta toimenpiteitä tässävaiheessa.
Hintaansa nähden edullisia ja laadukkaita kilometrejä, eikä kulutuskaan ole mikään hirmuinen koko ja ikä huomioiden n. 9l/100km.
En pidä kokonaisuutena kalliina autoiluna.
Itsellä 9000CS -92, jolla oli ostettaessa ajettu 335 tkm, nyt 20tkm enemmän ja tähänmennessä huolto-osien lisäksi korjausta on vaatinut/ osat uusittu:
-sähkötuulettajan anturi
-pakoputki katista taaksepäin
-valonvaihtorele
-tyhjäkäyntimoottorin perusteellinen puhdistus
Lisäksi öljyä tippuu lattialle parkkihallissa pari-kolme tippaa työpäivän aikana, ei aiheuta toimenpiteitä tässävaiheessa.
Hintaansa nähden edullisia ja laadukkaita kilometrejä, eikä kulutuskaan ole mikään hirmuinen koko ja ikä huomioiden n. 9l/100km.
En pidä kokonaisuutena kalliina autoiluna.
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa