Voi rähmä! Ilmastointi paskana.
Voi rähmä! Ilmastointi paskana.
Vein tuossa meitin perhe-saabia ilmastoinnin täyttöön ja kanavien desinfiointiin. Oireet kyllä jo antoivatkin kuvitella mitä kauheampia vikoja ilmastoinnista, mutta se pelaa joka pelkää ihan vitusti
Eli ilmastointihan toimi hieman ajoittain - välillä ei lainkaan ja välillä ihan kivasti, joskus tuntui siltä, että olisi osa tehoista ollut kaitessa.
Kouvolan autosommassa oli ilmastoinnin huolto tarjouksessa (kylmäaineet jne 99 + puhdistus 37) joten auto sinne. Sieltä diagnoosi olikin se, että kompuran magneettikytkin on paskana. Sieltä paikalliselle saabikaupalle - ei saa erikseen - kompura maksaa (muistaakseni) 380e + kylmäainetyöt + asennus tietenkin.
Koettelin kotosalla herätellä sitä - ajossa aina toimii silloin, kuin sitä huvittaa, mutta esim pihalla ko. hetkenä en saanut sitä napsahtamaan päälle, vaikka esim painekytkin oli ohitettu.
Kouvolalainen, lähinnä rekkojen kylmäainejuttuja tekevä, firma sitten nopeasti vielä vilkaisi laitteistoa näiden tietojen pohjalta, ja silloin kompura napsahti kuin napsahtikin päälle. Silloin tosin kierrosten noustessa paineet nousivat yli rajojen, tuonne johonkin 29bar:iin, joka ei ukon mukaan ole tervettä - ehkä ilmaa kylmäaineen seassa?
Elikkäs, ensimmäisenä pitäisi se magneettikytkin saada toimimaan luotettavasti - onko kukaan teistä ottanut sitä irti, niin, ettei tarvitse kylmäaineisiin koskea?
Sitten, kun se toimii, metsästetään lisää vikoja. Ei ihan helpolla viitti ostaa sitä 400 euron murikkaa :/
Toinen juttu on, että voiko autolla ajaa ilman kompuraa, jos laittaa ilmastoimattoman mallin hihnan pyörittelemään laturia?
Autohan oli siis -94 2.3 CDE
Eli ilmastointihan toimi hieman ajoittain - välillä ei lainkaan ja välillä ihan kivasti, joskus tuntui siltä, että olisi osa tehoista ollut kaitessa.
Kouvolan autosommassa oli ilmastoinnin huolto tarjouksessa (kylmäaineet jne 99 + puhdistus 37) joten auto sinne. Sieltä diagnoosi olikin se, että kompuran magneettikytkin on paskana. Sieltä paikalliselle saabikaupalle - ei saa erikseen - kompura maksaa (muistaakseni) 380e + kylmäainetyöt + asennus tietenkin.
Koettelin kotosalla herätellä sitä - ajossa aina toimii silloin, kuin sitä huvittaa, mutta esim pihalla ko. hetkenä en saanut sitä napsahtamaan päälle, vaikka esim painekytkin oli ohitettu.
Kouvolalainen, lähinnä rekkojen kylmäainejuttuja tekevä, firma sitten nopeasti vielä vilkaisi laitteistoa näiden tietojen pohjalta, ja silloin kompura napsahti kuin napsahtikin päälle. Silloin tosin kierrosten noustessa paineet nousivat yli rajojen, tuonne johonkin 29bar:iin, joka ei ukon mukaan ole tervettä - ehkä ilmaa kylmäaineen seassa?
Elikkäs, ensimmäisenä pitäisi se magneettikytkin saada toimimaan luotettavasti - onko kukaan teistä ottanut sitä irti, niin, ettei tarvitse kylmäaineisiin koskea?
Sitten, kun se toimii, metsästetään lisää vikoja. Ei ihan helpolla viitti ostaa sitä 400 euron murikkaa :/
Toinen juttu on, että voiko autolla ajaa ilman kompuraa, jos laittaa ilmastoimattoman mallin hihnan pyörittelemään laturia?
Autohan oli siis -94 2.3 CDE
- Skraba
Käyn tuossa jossain kohtaa muistaessani katsomassa sen kompuran tyypin siitä kyljestä.Stene kirjoitti:Faijalla olis allekirjotuksen mukasesta autosta ehjä kompura. Voisin ehkä myydä sen pilkkahinnalla . Pitää vielä kysyä faijalta.
Kysymys kuuluukin vain, että käykö tuo kompura sun autoon
Toivotaan että sopii, kysele sinä sillä välin hintoja
- Skraba
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Täältä löytyy myös ehjä SD-709:n magneetti kytkin.
UUDELLA hihnapyörällä ( tämä hihna pyörä on kahdella uralla )
Ja AIVAN UUSI peräosa uusilla männillä.
Sen hihnapyörän voi purkaa niin että kylmäaineet pysyvät sisällä.
Mutta sen painekytkimen ohittaminen ei ole terveellistä.
Jos kylmäaineet ovat vähissä niin kompressori leikkaa kiinni.
Hintapyyntö on 50,- euroa.
http://www.sanden.com/support/pdf/sd7servicemanual.pdf
UUDELLA hihnapyörällä ( tämä hihna pyörä on kahdella uralla )
Ja AIVAN UUSI peräosa uusilla männillä.
Sen hihnapyörän voi purkaa niin että kylmäaineet pysyvät sisällä.
Mutta sen painekytkimen ohittaminen ei ole terveellistä.
Jos kylmäaineet ovat vähissä niin kompressori leikkaa kiinni.
Hintapyyntö on 50,- euroa.
http://www.sanden.com/support/pdf/sd7servicemanual.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Piru, näyttää tuo kompura hieman erilaiselta kuin muistin - tarkistan sen tyypin ja jos sattuu, ostan pois, ok?9000CD23T kirjoitti:Täältä löytyy myös ehjä SD-709:n magneetti kytkin.
UUDELLA hihnapyörällä ( tämä hihna pyörä on kahdella uralla )
Ja AIVAN UUSI peräosa uusilla männillä.
Sen hihnapyörän voi purkaa niin että kylmäaineet pysyvät sisällä.
Mutta sen painekytkimen ohittaminen ei ole terveellistä.
Jos kylmäaineet ovat vähissä niin kompressori leikkaa kiinni.
Hintapyyntö on 50,- euroa.
Mutta jos kerta koko kompuran vaihtaisi (hihnapyörä oikeanlaiseksi vain), niin käyköhän heittämällä paikalleen vanhan kiinnikkeisiin jne?
- Skraba