
Eli ilmastointihan toimi hieman ajoittain - välillä ei lainkaan ja välillä ihan kivasti, joskus tuntui siltä, että olisi osa tehoista ollut kaitessa.
Kouvolan autosommassa oli ilmastoinnin huolto tarjouksessa (kylmäaineet jne 99 + puhdistus 37) joten auto sinne. Sieltä diagnoosi olikin se, että kompuran magneettikytkin on paskana. Sieltä paikalliselle saabikaupalle - ei saa erikseen - kompura maksaa (muistaakseni) 380e + kylmäainetyöt + asennus tietenkin.
Koettelin kotosalla herätellä sitä - ajossa aina toimii silloin, kuin sitä huvittaa, mutta esim pihalla ko. hetkenä en saanut sitä napsahtamaan päälle, vaikka esim painekytkin oli ohitettu.
Kouvolalainen, lähinnä rekkojen kylmäainejuttuja tekevä, firma sitten nopeasti vielä vilkaisi laitteistoa näiden tietojen pohjalta, ja silloin kompura napsahti kuin napsahtikin päälle. Silloin tosin kierrosten noustessa paineet nousivat yli rajojen, tuonne johonkin 29bar:iin, joka ei ukon mukaan ole tervettä - ehkä ilmaa kylmäaineen seassa?
Elikkäs, ensimmäisenä pitäisi se magneettikytkin saada toimimaan luotettavasti - onko kukaan teistä ottanut sitä irti, niin, ettei tarvitse kylmäaineisiin koskea?
Sitten, kun se toimii, metsästetään lisää vikoja. Ei ihan helpolla viitti ostaa sitä 400 euron murikkaa :/
Toinen juttu on, että voiko autolla ajaa ilman kompuraa, jos laittaa ilmastoimattoman mallin hihnan pyörittelemään laturia?
Autohan oli siis -94 2.3 CDE