Tonnarin takajarrupalat

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Tonnarin takajarrupalat

Viesti Kirjoittaja panu »

TERE!

Kohtasin tuossa yllättäviä ongelmia kun piti vaihtaa taakse iskarien vaihdon yhteydessä jarrupalat. Aiempiin kokemuksiini Saabeista tuudittautuen ajattelin, että vanhat palat pois, sylinteri kierretään sisään, uudet palat heittämällä paikalle ja ajoon.. No perkules, kiersin sylinterit niin sisään kuin sain (lopussa kiertäminen ei enää vienyt sylinteriä sisäänpäin) ja aloin sovittaa paloja paikalleen. EIPÄ ONNISTUNUT!! Yritti paloja ujuttaa missä järjestyksessä hyvänsä (vaihtoehtoja lienee kuitenkin vain kaksi..) ei mahtunut! Noin 4-5 mm oli jossain liikaa.. Palat on hankittu Motonetistä eli tottakai etsin ensin syyllistä sieltä. Jotain asennussarjaa palojen ohella kuitenkin kaupataan eli onko tässä nyt joku asia mitä en ole ottanut huomioon..?? Autohan siis on 9000 CSE Jubilee -97..
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Siis miten sinä kiersit niitä mäntiä? Siellä satulan takana ison suojapultin alla on torx-kantainen pultti, mitä pitää löysätä, jotta mäntä pääsee sisäänpäin.
Foxbody turbo
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

No niin no.. Kyllähän mä sitä pulttia vähän katselinkin. Ja kyllä ne männät meni hyvän matkaa sisäänpäin ilman torxin löysäämistäkin. Tosin eipä ole käsijarrun säätö osunut enää kohdalleen.. Huomenna uusi yritys... Kiitos..
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Niinpä.. En sitten malttanut olla kokeilematta. Mutta nyt on tälle päivälle motivaatio loppu, ei nimittäin onnistunut. Edelleen sama 4-5 milliä liian vähän tilaa. Ja olihan se tuttu säätöruuvi. Taisi olla edellinen tonnari, missä ruuvi ei suostunut tulemaan ulos. Oli ajan myötä ryytynyt ja sylinteri meni vaihtoon. Tuli vaan mieleen, että olisko nyt kyseessä päinvastainen ongelma??? Kierre mennyt loppupäästä tai vastaavaa kun mäntä tuntuu edelleen olevan liiaksi ulkona...Tuli kierrettyä parikin kertaa mäntä ensin ulos ja sitten taas sisään, torxia välillä löysäten. Niissä paloissahan ei edelleenkään voi olla mitään vikaa??!!!
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

eikös pidä samalla painaa sylinteriä sisään kun löysää sitä säätöruuvia? sit ku paketti on kasas niin kiristetään niin ettei liiku ja aukastaan pual kierrosta.
panu
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 18:00

Viesti Kirjoittaja panu »

Joo-o. Kyllä oli ruuvipuristimesta lähtien työkaluja käytössä. Kun en ole koskaan uutta autoa omistanut niin on ehtinyt tottua siihen, että osat voi olla vähän ryytyneet. Eli kokeiltu on..
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

panu kirjoitti:Joo-o. Kyllä oli ruuvipuristimesta lähtien työkaluja käytössä. Kun en ole koskaan uutta autoa omistanut niin on ehtinyt tottua siihen, että osat voi olla vähän ryytyneet. Eli kokeiltu on..
Kyllähä sitä kun ekan tonnatin hommasin ja takapaloja ekaa kertaa vaihdoin oli apuna Putkitongit, viilapenkki ja melkein meinas satula mennä hydrauli brässiin. :oops: No onneks en laittanut vaan taivuin vilkasemaan tota alfamerin öljynvaihto-opasta jossa kerrottiin, että siellä ruosteen seassa on korkki jonka alta löytyy 6kolo ruuvi josta männän saa veivattua sisään. :oops:
Vaan nykyisin, jos mulla ei tuo ruuvi toimisi niin vaihtosatula tilalle.
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Itse olen saanut särjettyä muuten yhden 626 :tosen jarrutehostimen kun painoin sylinteriä sisään putkitongeilla. Kalliiksi tuli mutta paskahan se olikin...japsi. Unohdin katsokaas aukaista jarrunestesäiliön korkin 8)
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Vastaa Viestiin