TERE!
Kohtasin tuossa yllättäviä ongelmia kun piti vaihtaa taakse iskarien vaihdon yhteydessä jarrupalat. Aiempiin kokemuksiini Saabeista tuudittautuen ajattelin, että vanhat palat pois, sylinteri kierretään sisään, uudet palat heittämällä paikalle ja ajoon.. No perkules, kiersin sylinterit niin sisään kuin sain (lopussa kiertäminen ei enää vienyt sylinteriä sisäänpäin) ja aloin sovittaa paloja paikalleen. EIPÄ ONNISTUNUT!! Yritti paloja ujuttaa missä järjestyksessä hyvänsä (vaihtoehtoja lienee kuitenkin vain kaksi..) ei mahtunut! Noin 4-5 mm oli jossain liikaa.. Palat on hankittu Motonetistä eli tottakai etsin ensin syyllistä sieltä. Jotain asennussarjaa palojen ohella kuitenkin kaupataan eli onko tässä nyt joku asia mitä en ole ottanut huomioon..?? Autohan siis on 9000 CSE Jubilee -97..
Tonnarin takajarrupalat
Niinpä.. En sitten malttanut olla kokeilematta. Mutta nyt on tälle päivälle motivaatio loppu, ei nimittäin onnistunut. Edelleen sama 4-5 milliä liian vähän tilaa. Ja olihan se tuttu säätöruuvi. Taisi olla edellinen tonnari, missä ruuvi ei suostunut tulemaan ulos. Oli ajan myötä ryytynyt ja sylinteri meni vaihtoon. Tuli vaan mieleen, että olisko nyt kyseessä päinvastainen ongelma??? Kierre mennyt loppupäästä tai vastaavaa kun mäntä tuntuu edelleen olevan liiaksi ulkona...Tuli kierrettyä parikin kertaa mäntä ensin ulos ja sitten taas sisään, torxia välillä löysäten. Niissä paloissahan ei edelleenkään voi olla mitään vikaa??!!!
Kyllähä sitä kun ekan tonnatin hommasin ja takapaloja ekaa kertaa vaihdoin oli apuna Putkitongit, viilapenkki ja melkein meinas satula mennä hydrauli brässiin.panu kirjoitti:Joo-o. Kyllä oli ruuvipuristimesta lähtien työkaluja käytössä. Kun en ole koskaan uutta autoa omistanut niin on ehtinyt tottua siihen, että osat voi olla vähän ryytyneet. Eli kokeiltu on..


Vaan nykyisin, jos mulla ei tuo ruuvi toimisi niin vaihtosatula tilalle.