turbo 16 venttiiliohjurin kumien vaihto??

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
KooGee
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 22:04
Paikkakunta: Kaarina

turbo 16 venttiiliohjurin kumien vaihto??

Viesti Kirjoittaja KooGee »

Onko paha/isokin homma vaihtaa kyseiset kumit? tulee moottorijarrutuksissa ihan homona sinistä savua.. ahdin korjattu 2000 km sitten eli ei voi olla siitä kiinni.. täytyykö ottaa nokat pois yms?
Olen kyllä autoasentaja ammatiltani, mutta saabeista ei ole paljoa kokemusta.. tuli nyt kuitenkin sairastuttua oikein kunnolla ja ostettua turbo.. :D
Saab 9000i cd 94'

Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Juu, nokat pois ja hommaa on kyllä jonkin verran. Sitten tietenkin painetta sylinteriin, jos vaihtaa kumit kansi paikoillaan... Tosi tarkkana saa olla, ettei venttiilit tipu :!:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
KooGee
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Heinä 23, 2005 22:04
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja KooGee »

selvä.. mites nokkaketju? saako sen pysymään jotenkin paikoillaan? ettei tarvii koko moottorin sivua purkaa?
Saab 9000i cd 94'

Ex:iä
Toyota Carina E 96'
Citroen Jumpy HDI 04'
Honda Accord 2.0 sport 06'
Toyota Corolla Lb 93'
Saab 9000 T16 85'
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Työnnetään sopiva lankku pystyyn sinne kejujen väliin tiukasti, ettei kiristin pääse liikkumaan. Muutamalla nippusiteellä ketjut kiinni rattaisiin, ettei jako häviä. Nokkapukit irti ja rattaat pois akselien päästä.

Näin teoriassa korjaajan kertomana. Itellä ei kokemusta. Papukaijana toistelen isojen poikien juttuja :oops: :oops: :oops: :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

peinu kirjoitti:Työnnetään sopiva lankku pystyyn sinne kejujen väliin tiukasti, ettei kiristin pääse liikkumaan.
Tuo kiristimen paikalleen tukeminen ei niin 100% tärkeä juttu ole, mutta se pitää sitten "resetoida" kun alkaa laittamaan ketjupyöriä paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin