Turposaappi kiikarissa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Turposaappi kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

Jepjep tuossa ois kiikarissa yks turbo 9000 vuosmalli 89 ajettu 380 000 ajattelin vain kysyä kun siitä kompuran kyljestä puuttu hihna mutta kompura pyöri kun kädellä pyöritti hyvin eikä se antanut mitään vikakoodeja auto ja vent nappia painamalla. Niin että onko kallis tuo hihna ja millanen homma pistää paikalleen ja minne se pitää pistää? Ihan vain etukäteen ja toinen kysymys vielä että cruise ei toiminut annanko sen olla jos ostan auton vai onko helppokin homma yleensä korjata jos siinä on joku tyyppivika? Kiitokset etukäteen.
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hihnan laiton vaikeuteen en kommentoi mitään, risa kompura ei näy vikakoodeissa, cruisen yleisin ongelma on poljinkytkinten säädössä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

Jope kirjoitti: cruisen yleisin ongelma on poljinkytkinten säädössä.
Millanen homma korjata kannattaako kääntyä ammattimiehien puoleen?
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4960
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Mulla oli cruisessa vika siinä ohjainboksissa joka on kuskin jalkatilassa polkimien yläpuolella. Ja tämä siis -88 vuoden tonnarissa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kyllä se kompuran hihnapyörä pyörii hyvin helposti jos siihen
johtimeen ei tuoda virtaa.
Todennäköisesti järjestelmä on päästänyt freonit pellolle jos
kerta hihna on irroitettu.
Täyttö maksaa n.120 euroa.
Ja uusi kompressori siinä 250 -400 euroa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Nahjus kirjoitti:
Jope kirjoitti: cruisen yleisin ongelma on poljinkytkinten säädössä.
Millanen homma korjata kannattaako kääntyä ammattimiehien puoleen?
Ei todellakaan kannata. Kuskin jalkatilasta potkupahvi irti, sitten kiintoavaimella löysytät poljinkytkinten mutterit ja säädät niin, että poljinten yläasennossa kytkimet on kokonaan pohjassa. 10min homma, taatusti kallis ammattimiehen tekemänä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

tuohon vois vielä lisätä että tuon ikäsessä alkaa alipaineletkut olla jo aika pahasti haperoja jos ne jostain vuotaa/irti/tulpattu niin eipä toimi?? vai joko tuo on kok.sähköllä tuo cruise tuon ikäsesä
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Alipaine se on.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
andalucia
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 10:53
Paikkakunta: Tampere

osta täältä

Viesti Kirjoittaja andalucia »

mulla olis -88 turbo tonnari jossa toimii cruise ja ilmastointi!! ajttu 434tkm ja hyvin kulkee ja kukkuu! Auto on Tampereella ja tingitty hinta 1850euroa. katsastettu 5/05. käy kattomassa, lisää kuvia ja tietoa: http://www.nettiauto.com/376842
aukka
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: osta täältä

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

andalucia kirjoitti:mulla olis -88 turbo tonnari jossa toimii cruise ja ilmastointi!! ajttu 434tkm ja hyvin kulkee ja kukkuu! Auto on Tampereella ja tingitty hinta 1850euroa. katsastettu 5/05. käy kattomassa, lisää kuvia ja tietoa: http://www.nettiauto.com/376842
turhan paljon ajettu ja kaukana tuo on..
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

no oisko teillä mitenkään vinkkejä jos ostan tuon jos on vielä liikkeessä 15 päivä nii että saisko koitettua toimiiko se? pitääkö vaan ostaa hihna ja koittaa jos se pyörii?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onkohan kyseessä mahdollisesti itä-helsingissä myynnissä oleva tonnari? Sellainen grafiitinharmaan värinen ja lisäpitkät keulalla?

Jos sama auto, kävin koeajamassa sen reilu viikko sitten. Sillon cruise vielä toimi. Auto oli mielestäni todella pommi, en suosittele ostamista ainakaan tuolla hinnalla. Sikälimikäli kyseessä nyt on sama auto?!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Nahjus
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 08:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Nahjus »

kyllä se oli siellä aitauksessa missä on parisataa autoa.. No olisiko missään helsingissä alle kahella tonnilla tollasta turbosaappia ilmastoinnilla ku tuo tampere on liian kaukana... tai sanoppa jos tiiät enemmän näistä tonnareista että mikäs vika siinä oli. kun suunnittelin että jos vaikka maalailis niitä ovien alareunoja ja lokareita ja korjais sen ilmastonnin joskus keväällä ku ois rahaa. oisko se sitten toimiva vai löysitkö jotain muuta haittaavaa siitä?
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

Nahjus kirjoitti:kyllä se oli siellä aitauksessa missä on parisataa autoa.. No olisiko missään helsingissä alle kahella tonnilla tollasta turbosaappia ilmastoinnilla ku tuo tampere on liian kaukana... tai sanoppa jos tiiät enemmän näistä tonnareista että mikäs vika siinä oli. kun suunnittelin että jos vaikka maalailis niitä ovien alareunoja ja lokareita ja korjais sen ilmastonnin joskus keväällä ku ois rahaa. oisko se sitten toimiva vai löysitkö jotain muuta haittaavaa siitä?
Tuon ikäiset tonnarit ovat yleensä kohtuullisen mätiä. Ruostesuojaus oli silloin mitä oli ja sen huomaa.

Ja kattoluukkuvehkeissä on käytännössä kaikissa muitakin reikiä katossa kuin se luukku. Luukun sovitus on niin tiukka, että se nostomekanisimi teettää vekin kattoon ja siitä se sitten ruostuu.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mätä pommi se ainakin näytti olevan, yleisilme tosi huono. Kaikenlaisia ääniä kuului koeajolla mm. etutukivarsien puslat natisi, kone kävi aika karun olosesti... rouskuttaen ja varsinkin kylmänä. Ilmastoinnin korjaus voi tulla kalliiksikin, usein ovat leikanneet tai muuta mukavaa...

Jos tuon haluat ostaa, niin itse en suosittelisi paljoa yli 1200e maksamaan... Kyllä noita löytyy, ei kannata kiirehtiä vaikka autokuume olisikin :). Allekirjoittanut mädän pommin ostanut liian innon vuoksi.

Tuossa oli keltaisessa pörssissä hetki sitten valkoinen CD tonnari myynnissä keravalla. itse olin sitä ostelemassa n. 1500e:n hintaan, myyjä ei sitten ollutkaan halukas myymään minulle sitä...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin