tietoja saab 9000 2.3-92sen täyspaineturbon trionicista?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
tietoja saab 9000 2.3-92sen täyspaineturbon trionicista?
Onkos kokemuksia kyseisen mallin virittämisestä ja millainen ohjausjärjestelmä on?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vuosimallissa -92 ei ollut vielä Trionicia, tuli vasta -93 mallin 2.3litrasiin turboihin. -92 oli DI/APC (eli DI ja APC samassa boksissa) sytkää ja ahtoja ohjaamassa, sekä erillinen Bosch LH-Jetronic 2.4.2 ruiskuboksi. Jos taas auto on otettu käyttöön loppuvuodesta -92, mutta on kuitenkin vuosimallia -93, niin sitten siinä saattaapi olla Trionic...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
On tehty, esim. itselläni juuri sellainen (vm -92 CS). Täyden varmuuden saa helposti, kun avaa "akvaariokotelon" kannen. Jos sieltä kuskin puolen päädystä löytyy LH-Jetronicin boksi siitä DI/APC-boksin vierestä, ei takuulla ole TrionikkiTasapaino akseli kirjoitti:Jaahas mistä tuon nyt ottaa selville et onko vai ei elikäs onkos uusi koristakin ysitonnaria tehty viel ilman trionicia?
Toinenkin pikainen tunnistusvinkki:
Trionic vehkeissä ei ole ilmamassamittaria ilmanputsarikotelon jälkeen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
kiitos tiedoista.. vattu ku ei ole autoa nähnyt. Yritän hahmottaa kokonais kuvaa autosta ennen kuin teen ostopäätöstä ja yleensäkään lähden katsoo. Luulen et auto on trioniciton.. lieneekö pahasta sitä on vaikea mennä sanomaan.. Kumpaan lienee viripalikat halvempia? Siis trioniciin vai ilman trionicia olevaan?
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Just oikeat autonvalintakriteerit: kumpaan lienee viripalikat halvempia?Tasapaino akseli kirjoitti:kiitos tiedoista.. vattu ku ei ole autoa nähnyt. Yritän hahmottaa kokonais kuvaa autosta ennen kuin teen ostopäätöstä ja yleensäkään lähden katsoo. Luulen et auto on trioniciton.. lieneekö pahasta sitä on vaikea mennä sanomaan.. Kumpaan lienee viripalikat halvempia? Siis trioniciin vai ilman trionicia olevaan?
Selaile "www.speedparts.se", niin saat käsityksen hinnoista. MapTun on melko suosittu Trionic-virittäjä, mutta vähän kalliimpi (ja isojen poikien mukaan parempi) kuin Speedparts.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Joo, mutta varo ettei tule Taunusja kyykytäTasapaino akseli kirjoitti:Ehdottomasti tärkein asia! Voi paeta paikalta tarvittaessa ripeän arvokkaasti jos tuntuu et alkaa esim baijerilaisen logot häiritsee pahasti silmissä.. Ja kerätä pisteet kotiin..
Väittäisin, että boksien luotettavuudessa ei ole merkillepantavaa eroa. Tokihan Trionic on hienostuneempi ja uudenaikaisempi (pienemmät päästöt yms), oma MIELIPITEENI on, että (vakiona) trionic-vehkeissä voiman jakelu on hivenen pehmeämpi, tuossa DI/APC+LH-Jetronic vehkeessä voima tulee kunnon rykäyksenä tuossa 2000-2500rpm tietämillä, eli ns. vanhan ajan turbopotku Ohessa video (vakio) 2.3T:stä DI/APC:llä ja LH-jetillä, täyskaasukiihdytys kakkosella, alusta asfaltti, pinta ei märkä, mutta ei myöskään kuiva. Eli pito loppuu (klikkaa linkkiä oikealla hiirulaisen nipukalla ja save target as tjsp, video n. 3,4Mb).
http://kotisivu.mtv3.fi/Tonnarin_bittiv ... ikasta.MPG
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kaikissa "tavallisissa" 2.3 Turboissa (CS, CSE, CC, CD, CDE, Griffin), myös matalapaineversiot, on Garrett T25M ahdin. Vain Aerossa on hiukan enemmän tehoja puskeva Mitsubishi TD04.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84