musta mömmö?
musta mömmö?
Kertokaapa, viisaammat, mitä tuo musta on mitä tuolta puskee? Vakavaa?
http://www.24.fi/jyykka/mommo2.jpg
http://www.24.fi/jyykka/mommo2.jpg
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Katso ettei se venttiilikoppa ole halki siitä pultin juuresta.
Näitäkin on sattunut, mutta ÄLÄ OSTA TARVIKE TIIVISTETTÄ..!!
Alkuperäisessä tiivisteessä on ne puoliympyrät vulkanoitu kiinni siihen
tiivisteeseen.
Kun taas tarvike tiivisteessä ne ovat irtonaisena, ja tällöin joutuu pelaamaan silikoonin kanssa ( ei hyvä juttu )
Siinä päädyssä olevassa pyöreässä lätkässä on myös tiiviste
O-rengas, voi se siltäkin vuotaa, mutta tuosta luulisi olevan helppo
todeta vuotokohta, eli se kohta joka on ns..puhtain ja märin niin siitä
se vuotaa.
Itse ostin tarviketiivisteen ja homma meni pipariksi, kunnes menin
P*******N Laakkoselle ja sieltä ostin orkkis tiivisteen.
Homma tuli kerralla kuntoon.
Näitäkin on sattunut, mutta ÄLÄ OSTA TARVIKE TIIVISTETTÄ..!!
Alkuperäisessä tiivisteessä on ne puoliympyrät vulkanoitu kiinni siihen
tiivisteeseen.
Kun taas tarvike tiivisteessä ne ovat irtonaisena, ja tällöin joutuu pelaamaan silikoonin kanssa ( ei hyvä juttu )
Siinä päädyssä olevassa pyöreässä lätkässä on myös tiiviste
O-rengas, voi se siltäkin vuotaa, mutta tuosta luulisi olevan helppo
todeta vuotokohta, eli se kohta joka on ns..puhtain ja märin niin siitä
se vuotaa.
Itse ostin tarviketiivisteen ja homma meni pipariksi, kunnes menin
P*******N Laakkoselle ja sieltä ostin orkkis tiivisteen.
Homma tuli kerralla kuntoon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Motonetissä on molempia malleja, eli sieltä saa myös "tarvikkeena" kiinteillä "puolikuilla".9000CD23T kirjoitti:ÄLÄ OSTA TARVIKE TIIVISTETTÄ..!!
Alkuperäisessä tiivisteessä on ne puoliympyrät vulkanoitu kiinni siihen
tiivisteeseen.
Kun taas tarvike tiivisteessä ne ovat irtonaisena, ja tällöin joutuu pelaamaan silikoonin kanssa ( ei hyvä juttu )
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
mun tonnaris näyttäs tulevan samasta kohtaa vuotavan kuin jyrmy:llä...
millainen homma toi nyt ois korjata? kun "jcarlson" sanoi että olis helppo,
mutta mitenkä tälläinen aloitteleva pystyy hoitaa ton homman?
voiko mitenkään mennä pieleen?
ainakin se venttiilikopan tiivisteen joutuu vaihtamaan.
edit: hieman asiavirheitä
millainen homma toi nyt ois korjata? kun "jcarlson" sanoi että olis helppo,
mutta mitenkä tälläinen aloitteleva pystyy hoitaa ton homman?
voiko mitenkään mennä pieleen?

ainakin se venttiilikopan tiivisteen joutuu vaihtamaan.
edit: hieman asiavirheitä

Viimeksi muokannut -Juho-, Ma Syys 12, 2005 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CD T aut. -88 *ex*
Venttiilikopan tiiviste ei ole sama asia kuin kannentiiviste. Venttiilikopan tiivisteen vaihto onnistuu melkein keltä vain jolla räikkä pysyy kädessä.
Ei muutakuin venttiilikopan pultit auki, 12mm kanta, muistaakseni 15kpl, osa DI-kasetin/tulppien suojalevyn alla. Sitten koppa irti, vanha kumitiiviste pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen koppa takaisin ja pultit kiinni, katsoen että tiiviste pysyy urassaan ja puolikuut kohdillaan (laita tiiviste jossa kiinteät puolikuut). Mihinkään supermomenttiin niitä pultteja ei tarvitse pistää, kunhan kireälle niin ettei kuitenkaan pultit katkea.
Ei muutakuin venttiilikopan pultit auki, 12mm kanta, muistaakseni 15kpl, osa DI-kasetin/tulppien suojalevyn alla. Sitten koppa irti, vanha kumitiiviste pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen koppa takaisin ja pultit kiinni, katsoen että tiiviste pysyy urassaan ja puolikuut kohdillaan (laita tiiviste jossa kiinteät puolikuut). Mihinkään supermomenttiin niitä pultteja ei tarvitse pistää, kunhan kireälle niin ettei kuitenkaan pultit katkea.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kuulma usein vuotaa tuo jakajan paikalla oleva tulppakin, niin vuoti itselläkin (tiivistin) ei vuoda enään.
Seuraava huoli oli tihkuva kannentiiviste 4 pytyn etunurkalta. Koe kiristin kantta oli tiukalla. Meinasin jo ruveta kansipahvi vaihtoon kun havaitsin ton takaiskuventtiilin tuossa venakopan ja läpän välissä olevan sökö.
Vuoti seulana molemmin päin. Oli Ahdot oljytilassa. No ehkä vieläkin hiukan kostuu 4viikon perioodilla vaan kun ennen oli pahempi viikon jälkeen.
Ja mittarissa kohta 300t

Seuraava huoli oli tihkuva kannentiiviste 4 pytyn etunurkalta. Koe kiristin kantta oli tiukalla. Meinasin jo ruveta kansipahvi vaihtoon kun havaitsin ton takaiskuventtiilin tuossa venakopan ja läpän välissä olevan sökö.
Vuoti seulana molemmin päin. Oli Ahdot oljytilassa. No ehkä vieläkin hiukan kostuu 4viikon perioodilla vaan kun ennen oli pahempi viikon jälkeen.
Ja mittarissa kohta 300t
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Hyvä kikka on laittaa vaseliinia sinne tiivisteen uraan, pysyy takuulla paikallaan kun sovittaa koppaa paikalleen.jcarlson kirjoitti:Venttiilikopan tiiviste ei ole sama asia kuin kannentiiviste. Venttiilikopan tiivisteen vaihto onnistuu melkein keltä vain jolla räikkä pysyy kädessä.
Ei muutakuin venttiilikopan pultit auki, 12mm kanta, muistaakseni 15kpl, osa DI-kasetin/tulppien suojalevyn alla. Sitten koppa irti, vanha kumitiiviste pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen koppa takaisin ja pultit kiinni, katsoen että tiiviste pysyy urassaan ja puolikuut kohdillaan (laita tiiviste jossa kiinteät puolikuut). Mihinkään supermomenttiin niitä pultteja ei tarvitse pistää, kunhan kireälle niin ettei kuitenkaan pultit katkea.
Ja sitä ei tarvitse kilokaupalla mättää sinne uraan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Itse olen nähnyt tuota useissa DI tonnareissa, ja aina syynä on se virranjakajan tulppa joka tihkuu hiljalleen. Öljy leviää nätisti koppaa pitkin.
Puhdistus, tiivistesilikonit siihen tulpan juureen ja pysyy puhtaana.
Puhdistus, tiivistesilikonit siihen tulpan juureen ja pysyy puhtaana.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7772
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Kannattaa kuitenkin uusia se O-rengas ei se iso kustannus ole.Marko A kirjoitti:Itse olen nähnyt tuota useissa DI tonnareissa, ja aina syynä on se virranjakajan tulppa joka tihkuu hiljalleen. Öljy leviää nätisti koppaa pitkin.
Puhdistus, tiivistesilikonit siihen tulpan juureen ja pysyy puhtaana.
Näitten silikoonien kanssa on vähän niin ja näin...

Sotkuista hommaa meinaan...

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Näitten silikoonien kanssa on vähän niin ja näin... icon_confused.gif
Joo, niihän se.
Sillä vain, että tullee tiivis kun panee silikoonit (moottoritiivisteaine) eikä tarvi kohta uudestaan puhdistaa. Olen testannut.
Toisaalta tuo on aika koominen homma koko tulppa. Tehdään nyt komea
pannu kaikilla DI:llä yms ja sitten virranjakajan paikalle komeasti tommonen
"sokea" niinkuin jossain protopajan testikoneessa

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red