musta mömmö?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

musta mömmö?

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Kertokaapa, viisaammat, mitä tuo musta on mitä tuolta puskee? Vakavaa?
http://www.24.fi/jyykka/mommo2.jpg
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Venttilikopan tiivisteestä näemmä puskee/puskenut vähän öljyä. Eipä tuo vakavaa ole ja helppo korjata jos alkaa ärsyttää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

hyvähyvä. Säikähdin vaan ku mielestäni tota ei vielä ollu ku pari viikkoa sitte auton ostin.. Mites korjataan? Motonetistä uus tiiviste?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Juu uusi tiiviste ja vaihtoon vaan. Helppo homma.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Katso ettei se venttiilikoppa ole halki siitä pultin juuresta.
Näitäkin on sattunut, mutta ÄLÄ OSTA TARVIKE TIIVISTETTÄ..!!
Alkuperäisessä tiivisteessä on ne puoliympyrät vulkanoitu kiinni siihen
tiivisteeseen.
Kun taas tarvike tiivisteessä ne ovat irtonaisena, ja tällöin joutuu pelaamaan silikoonin kanssa ( ei hyvä juttu )

Siinä päädyssä olevassa pyöreässä lätkässä on myös tiiviste
O-rengas, voi se siltäkin vuotaa, mutta tuosta luulisi olevan helppo
todeta vuotokohta, eli se kohta joka on ns..puhtain ja märin niin siitä
se vuotaa.

Itse ostin tarviketiivisteen ja homma meni pipariksi, kunnes menin
P*******N Laakkoselle ja sieltä ostin orkkis tiivisteen.
Homma tuli kerralla kuntoon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Myös tarvikkeena saa tiivisteen jossa "puolikuut" ovat kiinteänä. Taitaa olla jaoteltuna vuosimallien mukaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:ÄLÄ OSTA TARVIKE TIIVISTETTÄ..!!
Alkuperäisessä tiivisteessä on ne puoliympyrät vulkanoitu kiinni siihen
tiivisteeseen.
Kun taas tarvike tiivisteessä ne ovat irtonaisena, ja tällöin joutuu pelaamaan silikoonin kanssa ( ei hyvä juttu )
Motonetissä on molempia malleja, eli sieltä saa myös "tarvikkeena" kiinteillä "puolikuilla".
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Okeei, Laakkosen puoleen pitää siis kääntyä taas.. Ei se halki taida olla, ja niinkun tosta kuvastakin näkee niin näyttäis tuolta päädyn ympyrästä tulevan.. Mut nyt Jormakalle ruosteita poistelemaan :)
-Juho-
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 15:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja -Juho- »

mun tonnaris näyttäs tulevan samasta kohtaa vuotavan kuin jyrmy:llä...
millainen homma toi nyt ois korjata? kun "jcarlson" sanoi että olis helppo,
mutta mitenkä tälläinen aloitteleva pystyy hoitaa ton homman?
voiko mitenkään mennä pieleen? :D
ainakin se venttiilikopan tiivisteen joutuu vaihtamaan.

edit: hieman asiavirheitä :)
Viimeksi muokannut -Juho-, Ma Syys 12, 2005 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CD T aut. -88 *ex*
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Venttiilikopan tiiviste ei ole sama asia kuin kannentiiviste. Venttiilikopan tiivisteen vaihto onnistuu melkein keltä vain jolla räikkä pysyy kädessä.

Ei muutakuin venttiilikopan pultit auki, 12mm kanta, muistaakseni 15kpl, osa DI-kasetin/tulppien suojalevyn alla. Sitten koppa irti, vanha kumitiiviste pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen koppa takaisin ja pultit kiinni, katsoen että tiiviste pysyy urassaan ja puolikuut kohdillaan (laita tiiviste jossa kiinteät puolikuut). Mihinkään supermomenttiin niitä pultteja ei tarvitse pistää, kunhan kireälle niin ettei kuitenkaan pultit katkea. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kuulma usein vuotaa tuo jakajan paikalla oleva tulppakin, niin vuoti itselläkin (tiivistin) ei vuoda enään. :)
Seuraava huoli oli tihkuva kannentiiviste 4 pytyn etunurkalta. Koe kiristin kantta oli tiukalla. Meinasin jo ruveta kansipahvi vaihtoon kun havaitsin ton takaiskuventtiilin tuossa venakopan ja läpän välissä olevan sökö.
Vuoti seulana molemmin päin. Oli Ahdot oljytilassa. No ehkä vieläkin hiukan kostuu 4viikon perioodilla vaan kun ennen oli pahempi viikon jälkeen.
Ja mittarissa kohta 300t
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

jcarlson kirjoitti:Venttiilikopan tiiviste ei ole sama asia kuin kannentiiviste. Venttiilikopan tiivisteen vaihto onnistuu melkein keltä vain jolla räikkä pysyy kädessä.

Ei muutakuin venttiilikopan pultit auki, 12mm kanta, muistaakseni 15kpl, osa DI-kasetin/tulppien suojalevyn alla. Sitten koppa irti, vanha kumitiiviste pois ja uusi tilalle. Tämän jälkeen koppa takaisin ja pultit kiinni, katsoen että tiiviste pysyy urassaan ja puolikuut kohdillaan (laita tiiviste jossa kiinteät puolikuut). Mihinkään supermomenttiin niitä pultteja ei tarvitse pistää, kunhan kireälle niin ettei kuitenkaan pultit katkea. :)
Hyvä kikka on laittaa vaseliinia sinne tiivisteen uraan, pysyy takuulla paikallaan kun sovittaa koppaa paikalleen.
Ja sitä ei tarvitse kilokaupalla mättää sinne uraan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Itse olen nähnyt tuota useissa DI tonnareissa, ja aina syynä on se virranjakajan tulppa joka tihkuu hiljalleen. Öljy leviää nätisti koppaa pitkin.
Puhdistus, tiivistesilikonit siihen tulpan juureen ja pysyy puhtaana.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7772
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Marko A kirjoitti:Itse olen nähnyt tuota useissa DI tonnareissa, ja aina syynä on se virranjakajan tulppa joka tihkuu hiljalleen. Öljy leviää nätisti koppaa pitkin.
Puhdistus, tiivistesilikonit siihen tulpan juureen ja pysyy puhtaana.
Kannattaa kuitenkin uusia se O-rengas ei se iso kustannus ole.
Näitten silikoonien kanssa on vähän niin ja näin... :?
Sotkuista hommaa meinaan... :(
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Näitten silikoonien kanssa on vähän niin ja näin... icon_confused.gif


Joo, niihän se.
Sillä vain, että tullee tiivis kun panee silikoonit (moottoritiivisteaine) eikä tarvi kohta uudestaan puhdistaa. Olen testannut.
Toisaalta tuo on aika koominen homma koko tulppa. Tehdään nyt komea
pannu kaikilla DI:llä yms ja sitten virranjakajan paikalle komeasti tommonen
"sokea" niinkuin jossain protopajan testikoneessa :?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Vastaa Viestiin