Lisää potkua!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Lisää potkua!

Viesti Kirjoittaja osku »

Reilun pari kuukautta ku tässä on tullu ajeltua tuolla 2.0 t kat
automaatti CD:llä niin jo on tottunu tehoihin. Käsittääkseni
tuossa on hepat 165?. olisko iso työ saada noin 200 hv ja lisää
vääntöä alas?
Vai onko parempi vaihtaa suosiolla 2.3 turbo?
Olisiko vaihtoehdokkaita? Eli 9000 2.0 t aut 90, ajettu 484 000 km.
varusteita löytyy mm. saabin webasto. kone ei syö öljyä ja käy
siivosti. Väri musta.
kuvia s-postilla, en osaa miten sais tähän liitettyä; neuvokoon joku
viisaampi.
SAAB on nautinto tien päällä
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

"kempin stekki"parilla eurolla pääset noihin tehoihin! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Re: Lisää potkua!

Viesti Kirjoittaja MP »

osku kirjoitti:Reilun pari kuukautta ku tässä on tullu ajeltua tuolla 2.0 t kat
automaatti CD:llä niin jo on tottunu tehoihin. Käsittääkseni
tuossa on hepat 165?. olisko iso työ saada noin 200 hv ja lisää
vääntöä alas?
Vai onko parempi vaihtaa suosiolla 2.3 turbo?
Olisiko vaihtoehdokkaita? Eli 9000 2.0 t aut 90, ajettu 484 000 km.
varusteita löytyy mm. saabin webasto. kone ei syö öljyä ja käy
siivosti. Väri musta.
kuvia s-postilla, en osaa miten sais tähän liitettyä; neuvokoon joku
viisaampi.
Speedartsin virityslastulla saat tuohoin rapiat 200 hevosta ja vääntöä jotain 50 nm lisää muistaakseni, hintaa on n.220-250 , näitä my Pro-Carservice Jyväskylässä :)
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Mikähän se tuo "kempin stekki" on? Oot jo mulle osia
tuohon myyny niin älä ehdota mitään mikä on liian
riskaabelia tai hankala "kädettömän tehdä"
Miten paljon yleensä lie loppumatka lyhenee ku vanhaa
sinänsä hyvää myllyä "viritetään"?
SAAB on nautinto tien päällä
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

osku kirjoitti:Mikähän se tuo "kempin stekki" on? Oot jo mulle osia
tuohon myyny niin älä ehdota mitään mikä on liian
riskaabelia tai hankala "kädettömän tehdä"
Miten paljon yleensä lie loppumatka lyhenee ku vanhaa
sinänsä hyvää myllyä "viritetään"?
no siihen riittää mainiosti myös emännän kädet kunhan ite hiukan ohjastat niitä!! :lol:

KEMPPI STEKKI lyhyesti!!!! mankkuvenan keskimmäinen(W)poikki tai jatko,väliin t-liitin!!t-haaraan lekunpätkä jonka nokkaan 1-1,2 mig suutin!!ei
muuta kuin koikalle ja todetaan kuinka paljon saab vanhus piristyy turvallisesti parin euron kuluilla!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Elikkä siis että se W letku saa hörsittyä ylimääräistä ilmaa
noin 1 mm reiästä oli se toteutettu miten hyvänsä?
Mitä siinä sitte tarkemmin tapahtuu?; luulee jotain muuta ja
lisää/vähentää jotain?
SAAB on nautinto tien päällä
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

joo no suunnilleen sen voi toteuttaa miten hyvänsä..mut todella helppo käydä ostaan tollainen mig-suutin jostain rautakaupasta..samoin T-haarat löytyy kaupoista aika helpolla! Ja mullaki on noita ylimääräsenä että käyhä hakeen pois ku kerran oulussa olet :wink: ! Kato haulla juttua tosta toimintaperiaatteesta!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Joo Hane jos kerran Oulusta olet ja asiasta hajulla
niin jos sopii niin ei muuta ku sovitaan yv:nä treffit
ja katsotaan asiaa :D
SAAB on nautinto tien päällä
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

joo passaahan se..ei muutako yv:tä tuleen et millon kerkeet!
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Ja tästähän saisi luonnollisesti jo järkättyä jonkilaiset potkijaiset tänne Ouluun...
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Miittiä vaan kehiin...
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Olen vähän haikaillut samaa (potkua mopoon mallia CSE/'93) eli moottori 2 litranen lpt automaatilla, jossa tehoa pitäisi olla 150 hv. IC tosta käsitääkseni uupuu. Mitähän noilla "lastuvirityksillä" saisi aikaan tehojen suhteen ja mahtaisiko tomaatti vielä kestää.
maamies
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 07:34

Viesti Kirjoittaja maamies »

:?: Kertokaa nyt mihin letkuun se viritys tehään.Se Pro-car paketti maksaa asennettuna 800e,tehoa 70-80hv.Toimiiko tää migin suutin juttu ja ei kait riko mitään....Pistäkää vaik kuvaa mihin se "viritys"tulee
Tonnari mies maalta...anteelsi tyhmyyteni
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Allekirjoittaneen versio: Pellin alla T-haara w-letkussa ja venttiili rajoittimena niin että painetta ei kabiinista saada ruuvattua liian korkealle.

http://www.garaget.org/archive/8909/747 ... 6-9648.jpg

Kuva

Ja sisällä siis tuo numiska ratin oikealla puolella (joka kiiltää). Siitä sitten saadaan tarvittaessa lisää potkua, eikä koko ajan tarvitse ajella äärirajoilla.

http://www.garaget.org/archive/8909/747 ... 0-9717.jpg

Kuva
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Vastaa Viestiin