CS:n takaluukunjouset
CS:n takaluukunjouset
Motonetin myymä spoilerimallisen CS:n luukun kaasuojouset toimivat hyvin myös spoilerittomassa luukussa (originaalin voima 610N, spoilerimallin tarvike 660N). Luukku tulee alas yhdellä kädellä sisäkahvasta vetäen. Pumppu on todella tarkka kopio muovisine nivelineen ja mustaksi pinnoitettunine männänvarsineen, ainakin valmistuserässä 09/05.
Ostin samat CS-tonttuun.
Vielä en ole niitä vaihtanut...kuinka se onnistuu?
Siis kammettaanko vanhat kaasujouset vaan irti niistä palloista ja uudet napsauttamalla tilalle vai onko niissä jotkut lukot, jotka ensin otetaan pois ennen irti kangoittamista?
Ajattelin, että on parempi kysästä ennenkuin kaivaa rautakankea varastosta.
Vielä en ole niitä vaihtanut...kuinka se onnistuu?

Siis kammettaanko vanhat kaasujouset vaan irti niistä palloista ja uudet napsauttamalla tilalle vai onko niissä jotkut lukot, jotka ensin otetaan pois ennen irti kangoittamista?
Ajattelin, että on parempi kysästä ennenkuin kaivaa rautakankea varastosta.

Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
raskas
Kannattaa muistaa, että se CS:n takaluukku sitten painaa aika tavalla. Ottaessani omastani "paremman" iskarin pois luukku jäi huonomman varaan, mikä ei jaksanut sitä kannattaa, ja luukku meinasi tulla vauhdilla alas.
Sopivan mittainen laudanpätkä takakontin lattiasta sopivaan kohtaan takaluukussa (ei lasia vasten) toimii hyvin tukena.
Sopivan mittainen laudanpätkä takakontin lattiasta sopivaan kohtaan takaluukussa (ei lasia vasten) toimii hyvin tukena.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
#2545
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
9000 takaluukun jouset
Näin kokemuksia kertoakseni voin sanoa,että isännällä tuli luukku niskaan.Ja sairaalareissuhan siitä tuli.Eli olkaatten tarkkaavaisia kun vaihdatte ne jouset!



2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...täytyykö noissa jousissa olla ostettaessa nuo muovinivelsysteemit paikallaan, vai voiko ostaa sellaisen tavallisen metallipäisen jossa reijät kummassakin päässä ja sitten vanhasta siirtää tuon muovihärpäkkeen? ...vai onko tuo muovi valettu noihin iskareihin?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Öö siis mitä muovihärpäkettä tarkoitat? siitä pallostahan se
irroitetaan kori/luukku. (pallo ja sen pesä).
Nyt kun tuli Oulussa pakkaset niin eipäs pysykään luukku
enää ylhäällä. Onko kokemuksia Bilteman pumpuista?
Miten muuten toimii lämmitys lasissa? Vaihdoin luukun niin
uuden lasissa sulaa vain alin 1 rivi. Onko poikki yhteys vain
1 ja 2 riviltä vai kaikilta edespäin? Joskus ollu autoissa näin
että sulanu esim muutama kekellä lasia!
irroitetaan kori/luukku. (pallo ja sen pesä).
Nyt kun tuli Oulussa pakkaset niin eipäs pysykään luukku
enää ylhäällä. Onko kokemuksia Bilteman pumpuista?
Miten muuten toimii lämmitys lasissa? Vaihdoin luukun niin
uuden lasissa sulaa vain alin 1 rivi. Onko poikki yhteys vain
1 ja 2 riviltä vai kaikilta edespäin? Joskus ollu autoissa näin
että sulanu esim muutama kekellä lasia!
SAAB on nautinto tien päällä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Eli tarkoitan sitä muovista pallon vastakappalekuppia.... eli voiko tuon muovikupin irroittaa ja siirtää tuollaiseen kojepellin pumppujen kaltaisiin, joissa ne reijitetyt metallipäät. Löytyisi tuosta lähiliikkeestä tuollaisia sopivan mittaisia 700Nm:n pumppuja á 13€.
Takalasin lämppärisi on poikki ainakin yhdestä kohtaa, mutta mahdollisesti useammastakin. Epäilyttävät kohdat löytyy silmin syynäämällä jokaisen langan sentti sentiltä.
Takalasin lämppärisi on poikki ainakin yhdestä kohtaa, mutta mahdollisesti useammastakin. Epäilyttävät kohdat löytyy silmin syynäämällä jokaisen langan sentti sentiltä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Biliksessä myyvät kaikkiin CS-korisiin 610Nm pumppuja hintaan 16,5€/kpl ...motonet myy spoileriversioihin 660Nm pumppuja. Lieköhän noissa biliksen pumpuissa riittää sitten tosiaan jerkkua kaikkiin malleihin... 

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
vaihdoin biliksen pumput n. 6 vuotta sitten satkuun, nyt lähti paineet toisesta täysin pihalle. Assarin hommasin pitelemään laudanpätkää vaihdossa ja assarikin meinasi tössiä, liekö sitten tarkoituksella 
Jossain vaiheessa tekivät sellaistakin temppua, jotta menivät täysin jumiin, ei välttämättä kovilla pakkasilla. sen jumituksen syy ei ole minulle selvinnyt, jos olisi ns. hyytynyt ne kaljat siellä sisällä, niin kaitpa se olisi temppuillut nimenomaan pahimmilla pakkasilla. Kait se sitten vaan tiivisteistä jumitti.

Jossain vaiheessa tekivät sellaistakin temppua, jotta menivät täysin jumiin, ei välttämättä kovilla pakkasilla. sen jumituksen syy ei ole minulle selvinnyt, jos olisi ns. hyytynyt ne kaljat siellä sisällä, niin kaitpa se olisi temppuillut nimenomaan pahimmilla pakkasilla. Kait se sitten vaan tiivisteistä jumitti.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Näyttää mullakin olevan vielä orkkikset -93 pumput mallia 660Nm tontun loosterissa... ei pysy luukku ylhäällä, jos kylmää alle 0C.
Mites näin 15 asteen pakkasella jos siis pumput kunnossa, niin pitäisikö luukun singahtaa CS-korisessa yläasentoon, kun saa siitä kuolonkohdan ylitte nostettua?
Mites näin 15 asteen pakkasella jos siis pumput kunnossa, niin pitäisikö luukun singahtaa CS-korisessa yläasentoon, kun saa siitä kuolonkohdan ylitte nostettua?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ei se nyt mihinkään "singahda", mutta kyllä minulla ainakin tähän asti on tuo luukku pysynyt auki kelillä kuin kelillä,Ahtopaine kirjoitti:Näyttää mullakin olevan vielä orkkikset -93 pumput mallia 660Nm tontun loosterissa... ei pysy luukku ylhäällä, jos kylmää alle 0C.
Mites näin 15 asteen pakkasella jos siis pumput kunnossa, niin pitäisikö luukun singahtaa CS-korisessa yläasentoon, kun saa siitä kuolonkohdan ylitte nostettua?
vaikka olisi hieman lunta ja jäätäkin spoilerin päällä lisäpainona.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00