räminää koneesta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

räminää koneesta

Viesti Kirjoittaja elde »

eli auto on 2.0 turbo -89 automaatti. ajettu 463000
huomasin pari päivää sitte että moottorista akun puoleisen pään tienoilta kuuluu melko selvää räminää ja nyt tuli käytyä 900km reissussa niin räminä on nyt monta kertaa suurempaa.kaikista selvimmin kuulee kun tyhjäkäynniltä pikkuisen pumppaa kaasua eli silloin kun tärähtää eniten kun tyhjä käynniltä hiukan pumppaa. on siis akun puoleisesta päästä eli jakoketju ei ole. en ole kerennyt vielä tutkia kunnolla että olisiko siellä vain löysällä jokin mutta jos jollain ois aavistuksia mistä vois räminä syntyä niin hyvät vinkit ovat tarpeen.. :!:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Starttikehän niittaukset löysällä? Kuulostaako startti "normaalilta"?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
elde
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:41

Viesti Kirjoittaja elde »

kyllä startti ihan normaalilta kuulostaa.että ei ole siinä muuttunut mikään. onko tuo minkalainen homma korjata jos on starttikehästä kysymys
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Kurkkaa myös kytkinkopan ilmausaukosta sisään (ota pois musta suojamuovi, jos on vielä tallella). Voipi nimittäin ollamyös painelaakeri, joka siellä tyhjäkäynnillä rallattelee.

Tällöin äänen pitäisi hävitä, kun kytkimen painaa pohjaan. Melko harmiton "vika", mutta raivostuttava ääni...

EDIT: lukutaito on/ei?!?: kyseessähän olikin automaatti, joten löpisin ihan turhia... :oops:
Viimeksi muokannut Suomik, Ma Marras 21, 2005 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Automaatissa ei ole painelaakeria.

Käsivaihteisessa ei ole starttikehän niittausongelmaa, kun kehä on samaa rautaa vauhtipyörän kanssa.

Starttikehätarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Starttikehätarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218[/quote]

Ja tähän vielä kun kerran tuossa yo. säikeessä ihmeteltiin tuota hitsauksen / niittauksen kestävyyttä :o ,,, Kyllä kestää - mulle Metroauton korjaamopäällikkö sanoi, että he aina uudelleenniittaa ja hitsaa* sen kehän.

Nyt on jo aikaa ja kilometrejäkin kestänyt, eli en suosittele purkuosaa tai uuden ostamista ;-)

*Disclaimer: Hitsareitakin on monia toiset osaa toiset ei.
Vastaa Viestiin