huomasin pari päivää sitte että moottorista akun puoleisen pään tienoilta kuuluu melko selvää räminää ja nyt tuli käytyä 900km reissussa niin räminä on nyt monta kertaa suurempaa.kaikista selvimmin kuulee kun tyhjäkäynniltä pikkuisen pumppaa kaasua eli silloin kun tärähtää eniten kun tyhjä käynniltä hiukan pumppaa. on siis akun puoleisesta päästä eli jakoketju ei ole. en ole kerennyt vielä tutkia kunnolla että olisiko siellä vain löysällä jokin mutta jos jollain ois aavistuksia mistä vois räminä syntyä niin hyvät vinkit ovat tarpeen..
räminää koneesta
räminää koneesta
eli auto on 2.0 turbo -89 automaatti. ajettu 463000
huomasin pari päivää sitte että moottorista akun puoleisen pään tienoilta kuuluu melko selvää räminää ja nyt tuli käytyä 900km reissussa niin räminä on nyt monta kertaa suurempaa.kaikista selvimmin kuulee kun tyhjäkäynniltä pikkuisen pumppaa kaasua eli silloin kun tärähtää eniten kun tyhjä käynniltä hiukan pumppaa. on siis akun puoleisesta päästä eli jakoketju ei ole. en ole kerennyt vielä tutkia kunnolla että olisiko siellä vain löysällä jokin mutta jos jollain ois aavistuksia mistä vois räminä syntyä niin hyvät vinkit ovat tarpeen..
huomasin pari päivää sitte että moottorista akun puoleisen pään tienoilta kuuluu melko selvää räminää ja nyt tuli käytyä 900km reissussa niin räminä on nyt monta kertaa suurempaa.kaikista selvimmin kuulee kun tyhjäkäynniltä pikkuisen pumppaa kaasua eli silloin kun tärähtää eniten kun tyhjä käynniltä hiukan pumppaa. on siis akun puoleisesta päästä eli jakoketju ei ole. en ole kerennyt vielä tutkia kunnolla että olisiko siellä vain löysällä jokin mutta jos jollain ois aavistuksia mistä vois räminä syntyä niin hyvät vinkit ovat tarpeen..
Kurkkaa myös kytkinkopan ilmausaukosta sisään (ota pois musta suojamuovi, jos on vielä tallella). Voipi nimittäin ollamyös painelaakeri, joka siellä tyhjäkäynnillä rallattelee.
Tällöin äänen pitäisi hävitä, kun kytkimen painaa pohjaan. Melko harmiton "vika", mutta raivostuttava ääni...
EDIT: lukutaito on/ei?!?: kyseessähän olikin automaatti, joten löpisin ihan turhia...
Tällöin äänen pitäisi hävitä, kun kytkimen painaa pohjaan. Melko harmiton "vika", mutta raivostuttava ääni...
EDIT: lukutaito on/ei?!?: kyseessähän olikin automaatti, joten löpisin ihan turhia...
Viimeksi muokannut Suomik, Ma Marras 21, 2005 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Automaatissa ei ole painelaakeria.
Käsivaihteisessa ei ole starttikehän niittausongelmaa, kun kehä on samaa rautaa vauhtipyörän kanssa.
Starttikehätarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218
Käsivaihteisessa ei ole starttikehän niittausongelmaa, kun kehä on samaa rautaa vauhtipyörän kanssa.
Starttikehätarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Starttikehätarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218[/quote]
Ja tähän vielä kun kerran tuossa yo. säikeessä ihmeteltiin tuota hitsauksen / niittauksen kestävyyttä
,,, Kyllä kestää - mulle Metroauton korjaamopäällikkö sanoi, että he aina uudelleenniittaa ja hitsaa* sen kehän.
Nyt on jo aikaa ja kilometrejäkin kestänyt, eli en suosittele purkuosaa tai uuden ostamista
*Disclaimer: Hitsareitakin on monia toiset osaa toiset ei.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11218[/quote]
Ja tähän vielä kun kerran tuossa yo. säikeessä ihmeteltiin tuota hitsauksen / niittauksen kestävyyttä
Nyt on jo aikaa ja kilometrejäkin kestänyt, eli en suosittele purkuosaa tai uuden ostamista
*Disclaimer: Hitsareitakin on monia toiset osaa toiset ei.