Tonnari hankittu. Kuvia laitettu.
Tonnari hankittu. Kuvia laitettu.
Edit: http://koti.mbnet.fi/stefa/tonttu/
Jahas, nyt pääsen sitten tännekkin häiriköimään ongelmieni kanssa. Eli olen tänään lähdössä hakemaan '88 vuoden ruiskutonnaria, korimallia CD, auto on juuri katsastettu ja pitäisi olla ok kuntoinenkin. Kuvista ei ruosteita paistanut, ja kuulemma vain kolme pientä reikääkin pitäisi autosta löytyä. Edit: Yksi helmakotelossa ja kaksi pyöränkoteloissa.
Varusteina tehostin, keskuslukko, sähköpeilit, taitavat olla vakiona CD:ssä, eli ei mitään ylimääräistä hajoavaa löydy.
Sen tiedän jo etukäteen, että lämmityslaitteen moottori lakkoilee, ja lähtee kopauttamalla päälle (varmaan yhtä kypsä kuin satkussani oli), ja että kylmänä kun on seissyt pitempään, remmit kitisee hetken.
Mitä kaikkea tulisi ERITYISESTI tarkastaa tonnarissa, kun paikan päälle pääsen, mitä tuon ikäisestä luultavasti löytyy, mitä ei saa löytyä ja missä vaiheessa käännyn takaisin kotiin? Missä mätä piilee, mitä työkaluja tarvitsen mukaan (satkujen kanssa mukana ruuvimeisseli, taskulamppu ja rengasrauta, niillä on vikoja löytynyt). Konehan on sama kuin 16v satkussa, tosin sellaisestakaan en ymmärrä kuin öljyt katsoa ja nämä perusasiat.
Mitä hytin puolelta koeajellessa voi havaita, esimerkiksi alustan suhteen, alustan puslat kuulemma ovat kunnossa, ilmeisesti vaihdettu, kun ajettukin on jo 360tkm.
Tuossa usein kysytyt -topicissa ei näkynyt "Ostajan opas" -linkkiä, sellaista nyt kaipaan, kun en tiedä tontuista sen enempää kuin sika tuulimyllystä.
Edit2: Ja jotta sallittujen vikojen määrän pystyisi jotenkin järkeilemään, niin sanottakoon, että auto on alle tonnin laite, mitä sen hintaisissa voisi olettaa olevan.
Edit3: Autossa on varustetietojen mukaan ajotietokone, ilmeisesti sijaitsee mittaristossa, koska analoginen kello näkyy olevan kojelaudan yläosassa, mitä toimintoja tällä tietokoneella on?
Jahas, nyt pääsen sitten tännekkin häiriköimään ongelmieni kanssa. Eli olen tänään lähdössä hakemaan '88 vuoden ruiskutonnaria, korimallia CD, auto on juuri katsastettu ja pitäisi olla ok kuntoinenkin. Kuvista ei ruosteita paistanut, ja kuulemma vain kolme pientä reikääkin pitäisi autosta löytyä. Edit: Yksi helmakotelossa ja kaksi pyöränkoteloissa.
Varusteina tehostin, keskuslukko, sähköpeilit, taitavat olla vakiona CD:ssä, eli ei mitään ylimääräistä hajoavaa löydy.
Sen tiedän jo etukäteen, että lämmityslaitteen moottori lakkoilee, ja lähtee kopauttamalla päälle (varmaan yhtä kypsä kuin satkussani oli), ja että kylmänä kun on seissyt pitempään, remmit kitisee hetken.
Mitä kaikkea tulisi ERITYISESTI tarkastaa tonnarissa, kun paikan päälle pääsen, mitä tuon ikäisestä luultavasti löytyy, mitä ei saa löytyä ja missä vaiheessa käännyn takaisin kotiin? Missä mätä piilee, mitä työkaluja tarvitsen mukaan (satkujen kanssa mukana ruuvimeisseli, taskulamppu ja rengasrauta, niillä on vikoja löytynyt). Konehan on sama kuin 16v satkussa, tosin sellaisestakaan en ymmärrä kuin öljyt katsoa ja nämä perusasiat.
Mitä hytin puolelta koeajellessa voi havaita, esimerkiksi alustan suhteen, alustan puslat kuulemma ovat kunnossa, ilmeisesti vaihdettu, kun ajettukin on jo 360tkm.
Tuossa usein kysytyt -topicissa ei näkynyt "Ostajan opas" -linkkiä, sellaista nyt kaipaan, kun en tiedä tontuista sen enempää kuin sika tuulimyllystä.
Edit2: Ja jotta sallittujen vikojen määrän pystyisi jotenkin järkeilemään, niin sanottakoon, että auto on alle tonnin laite, mitä sen hintaisissa voisi olettaa olevan.
Edit3: Autossa on varustetietojen mukaan ajotietokone, ilmeisesti sijaitsee mittaristossa, koska analoginen kello näkyy olevan kojelaudan yläosassa, mitä toimintoja tällä tietokoneella on?
Viimeksi muokannut lefa42, To Joulu 01, 2005 10:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuossa on listattuna linkit asioihin, joita voisi ostajan tarkistuslistalla olla FAQ:ssa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 962#240962
Ajotietokoneen näyttö on nopeusmittarin alla, sitä ohjataan viisarikellon alla olevilla napeilla. INFO-napilla voi selata näytön toimintoja. Niitä ovat ulkolämpötila, akkujännite, pitkän matkan keskikulutus, hetkellinen kulutus, tankissa jäljellä olevalla bensalla ajettavissa olevan matkan arvio. Ajotietokoneen näytön alaosassa on myös varoitustekstit jäähdytysnesteen ja moottoriöljyn pinnankorkeudesta. Tarkempaa infoa ajotietokoneesta http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=68489 ja hakusanalla EDU*.
Viisarikellon tilalle asennettavista lisäajotietokoneista DCC ja SCC löytyy myös haulla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 962#240962
Ajotietokoneen näyttö on nopeusmittarin alla, sitä ohjataan viisarikellon alla olevilla napeilla. INFO-napilla voi selata näytön toimintoja. Niitä ovat ulkolämpötila, akkujännite, pitkän matkan keskikulutus, hetkellinen kulutus, tankissa jäljellä olevalla bensalla ajettavissa olevan matkan arvio. Ajotietokoneen näytön alaosassa on myös varoitustekstit jäähdytysnesteen ja moottoriöljyn pinnankorkeudesta. Tarkempaa infoa ajotietokoneesta http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=68489 ja hakusanalla EDU*.
Viisarikellon tilalle asennettavista lisäajotietokoneista DCC ja SCC löytyy myös haulla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tattis, aloitan opiskelun.
Edit: Aikani tutkiskeltua olen päättänyt lähteä matkaan, jos tulee pommi, niin ainakin luottohitsari on pirun tyytyväinen, kiitoksia vielä linkeistä.
Edit: Missään ei tunnu olevan tietokantaa tonnarin vakiovarusteista ja teknisistä tiedoista, http://www.saabismionsairaus.net sisältää kyllä 96/99/og900 -tiedot kiitettävän hienosti.
Kiinnostaisi vaan kaikki nippelitieto, kun uuteen maailmaan astuu.
Edit: Nyt kuume on sen verran kovalla, että paperille tulostettu ruosteenetsintäohje repsikalle matkalukemiseksi ja menoksi, katsotaan muutaman tunnin päästä vaihtuuko automalli uudempaan.
Edit: Aikani tutkiskeltua olen päättänyt lähteä matkaan, jos tulee pommi, niin ainakin luottohitsari on pirun tyytyväinen, kiitoksia vielä linkeistä.
Edit: Missään ei tunnu olevan tietokantaa tonnarin vakiovarusteista ja teknisistä tiedoista, http://www.saabismionsairaus.net sisältää kyllä 96/99/og900 -tiedot kiitettävän hienosti.
Kiinnostaisi vaan kaikki nippelitieto, kun uuteen maailmaan astuu.
Edit: Nyt kuume on sen verran kovalla, että paperille tulostettu ruosteenetsintäohje repsikalle matkalukemiseksi ja menoksi, katsotaan muutaman tunnin päästä vaihtuuko automalli uudempaan.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Noniin, kotimatka oli hieman viileä, puhallin kun ei suostunut toimimaan sitten millään, mutta nyt olen sitten CD-tonnarin onnellinen omistaja.
Uskomaton ero, saman vuotista noppaa ja satkua ajaneena tuota ei uskoisi saman tehtaan tuotteeksi. Paitsi että mukavuus on kyllä samalla tasolla, mutta auton käytös liukkaalla, sisätilojen äänettömyys ja tila häikäisivät.
Nyt vain puhallin kuntoon, vesipumppu vaihtoon, moottorin yläkiinnikkeet uusiksi ja parempi radio, sitten kelpaa ajella. Kaksin hyvin renkain vielä, kyllä nyt on kroisos-olo
Uskomaton ero, saman vuotista noppaa ja satkua ajaneena tuota ei uskoisi saman tehtaan tuotteeksi. Paitsi että mukavuus on kyllä samalla tasolla, mutta auton käytös liukkaalla, sisätilojen äänettömyys ja tila häikäisivät.
Nyt vain puhallin kuntoon, vesipumppu vaihtoon, moottorin yläkiinnikkeet uusiksi ja parempi radio, sitten kelpaa ajella. Kaksin hyvin renkain vielä, kyllä nyt on kroisos-olo
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Juup, etupuskuri on joskus saanut pienen pusun kilven kohdille, kilpi on hieman notkolla, ei siinä mitään, mutta lohkolämppärin pistoke on tärveltynyt samalla. Noh, onhan noita varastossa, ja samalla saa laittaa haaroitussarjan sisätilanpistokkeelle.ng900aero kirjoitti:Onnittelut, puhelimitse sain käsityksen että on todellakin hintansa väärti peli, nyt vaan ahkeraa tonnaripalstan ja haku-toiminnon käyttöä ja tunnet autosi pian läpikotaisin
Ne sumuvaloiksi luulemani lamput olivatkin lisäpitkät, ihmettelen vain, miksi ovat puskurin alapuolella.
Edit: Niin, menee varmaan omaisuus, että saan kaikki hytin polttimot palamaan, pitääkö niitä olla kuin kynttilöitä joulukuusessa, varmaan sata polttimoa, ja takaluukkukin on sisältä pimeä.
Kaatuuko tuossa muuten takapenkit, jotta saan kuljetettua romua silloin kuin en yritä edustaa?
Ja viimeisimpänä vaan ei todellakaan vähäisimpänä. Miksi helvetissä se virtalukko on siellä ratin takana piilossa?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Juuh! Ainoastaan neljällä pultilla kiinni. Yksi joka reunassa.jarrikka kirjoitti:Joo, ei kaadu ei, mut muutamalla "ruuvauksella" saa koko selkänojan huitsin kuuseen...Tuha kirjoitti:Eipä taida CD tonnarissa takapenkin selkänojat kaatua.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).