Jahas, nyt pääsen sitten tännekkin häiriköimään ongelmieni kanssa. Eli olen tänään lähdössä hakemaan '88 vuoden ruiskutonnaria, korimallia CD, auto on juuri katsastettu ja pitäisi olla ok kuntoinenkin. Kuvista ei ruosteita paistanut, ja kuulemma vain kolme pientä reikääkin pitäisi autosta löytyä. Edit: Yksi helmakotelossa ja kaksi pyöränkoteloissa.
Varusteina tehostin, keskuslukko, sähköpeilit, taitavat olla vakiona CD:ssä, eli ei mitään ylimääräistä hajoavaa löydy.
Sen tiedän jo etukäteen, että lämmityslaitteen moottori lakkoilee, ja lähtee kopauttamalla päälle (varmaan yhtä kypsä kuin satkussani oli), ja että kylmänä kun on seissyt pitempään, remmit kitisee hetken.
Mitä kaikkea tulisi ERITYISESTI tarkastaa tonnarissa, kun paikan päälle pääsen, mitä tuon ikäisestä luultavasti löytyy, mitä ei saa löytyä ja missä vaiheessa käännyn takaisin kotiin? Missä mätä piilee, mitä työkaluja tarvitsen mukaan (satkujen kanssa mukana ruuvimeisseli, taskulamppu ja rengasrauta, niillä on vikoja löytynyt). Konehan on sama kuin 16v satkussa, tosin sellaisestakaan en ymmärrä kuin öljyt katsoa ja nämä perusasiat.
Mitä hytin puolelta koeajellessa voi havaita, esimerkiksi alustan suhteen, alustan puslat kuulemma ovat kunnossa, ilmeisesti vaihdettu, kun ajettukin on jo 360tkm.
Tuossa usein kysytyt -topicissa ei näkynyt "Ostajan opas" -linkkiä, sellaista nyt kaipaan, kun en tiedä tontuista sen enempää kuin sika tuulimyllystä.

Edit2: Ja jotta sallittujen vikojen määrän pystyisi jotenkin järkeilemään, niin sanottakoon, että auto on alle tonnin laite, mitä sen hintaisissa voisi olettaa olevan.
Edit3: Autossa on varustetietojen mukaan ajotietokone, ilmeisesti sijaitsee mittaristossa, koska analoginen kello näkyy olevan kojelaudan yläosassa, mitä toimintoja tällä tietokoneella on?