Venttiilin irroituskone?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Venttiilin irroituskone?

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Joku oli perhana menny lykkään majoneesia koneen täyteen, joten nyt on menossa kansiremppa. Ongelmana on nyt, että mikäs ihme vempain tarvii olla että saa löystytettyä venttiilien jousia, että pääsis vaihtamaan varsienkumitkin. Saako moista työkalua mistä? Olisko jollain lainata Nokian/treen seudulla.

Kiitoksia
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla on tollanen haarukkakiristin.

Saatan lainatakin. Se toimii parhaiten kun kansi on irrallaan. :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Kansi on irrallaan ja huomenna menee koneistukseen. Kansipahvissa ei vain ollut juuri mitään jälkiä, että vesi olisi päässyt lorahtamaan kampikammioon, joten kysymys kuuluu.... voiko jotenkin muuten vesi sekottua öljyyn kuin kansipahvin kautta??

Eikö kenelläkään ole moista haarukkakiristintä pirkanmaalla lainata... ja jos ei niin lainaisko firges omaansa?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Autotarvikeliikkeet myyvät noita. Ei varmaan yli 20E:a maksa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sabo kirjoitti:Kansipahvissa ei vain ollut juuri mitään jälkiä, että vesi olisi päässyt lorahtamaan kampikammioon, joten kysymys kuuluu.... voiko jotenkin muuten vesi sekottua öljyyn kuin kansipahvin kautta??
Kannessa halkeama, erinomaisen todennäköistä etenkin 16v-turbo kannessa. Jos oikeen majoneesia pukkaa, niin halkeaman pitäisi kyllä näkyä ihan silmällä, kun kansi on irti. Painekoe koneistamolla maksaa kuitenkin jonkun kynpin...Kun kansi on irti, niin tarkista ainakin venttilien (pako) ympärykset ja tulppien reiät halkeamilta, sieltä se yleensä prakaa.

Jos on kannessa (puu)silmään näkyvä halkeama, on turha roudata sitä koneistamoon. Ehjän käytetyn kannen saa n. puoleen hintaan siitä, mitä rikkinäisen ehjääminen pajalla maksaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Tottakai mun tuurilla on kansi halki. Mistäs suunnasta noita kanattanee ruveta kyseleen? Eli saa tarjota kantta mulle, jos nurkissa lojuaa... virallisesti asia selviää illalla.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuolla osta/myy palstalla vois löytyä. Kannattaa kattoa onko kone ennen vai jälkeen -94, ettei asentaessa tule ylläriä :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Tuossa b 202 koneessa voi olla myös jakopään kotelon alla olla vuoto öljytilaan. Minulla oli kotelo aika pahaksi syöpynyt huomasin remontin yhteydessä . Vaihdoin eri koneesta kotelon
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kerran tuli valmistettua apupalikka pylväsporakoneeseen lukkokiiloja varten teräsprikasta ja pyörötangosta, valitettavasti ei ole vermeestä kuvaa. Eli pyöröstä haarukka ja siihen hitsataan prikka joka käy jousen päähän.
Eli pylvärin istukkaan työkalu kiinni niin siillä on helpompi puristella jousia, kuin ns harmikeliikkeen jousenpuristimella.
96 M75 i12 5-speed ;)
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Noniin. Kansi halki kakkos pytyn kohdalta. Kiitos ecopowerille, että kansi löytyi aika nopeasti. Ei muuta kuin kasaan ja toivoo, ettei kampuran laakerit oo leikannu.

Työkalun sain paikalliselta korjaamolta lainaan.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Vastaa Viestiin