Porschen SAABITUS

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
9000cs
"Hirsch"
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 10:53
Paikkakunta: SAVO/Kuopio, mualiman napa!!!
Viesti:

Porschen SAABITUS

Viesti Kirjoittaja 9000cs »

Tero # 168
9-5 Aero Hirsch Sedan, 9-5 Aero STW, 900 OG 3D, 900 OG 4D, 96 2D , Valmet 702 S 1976, Pyrkijä De Luxe 1962, Honda VFR 700, Suzuki GSX 750F, STIGA TORNADO 2198 H
050-4321560
tehohit@gmail.com
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tästä on ollut off-topicin puolella aiemminkin juttua.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Kiinnostava projekti..
Volvo engines were also considered and subsequently rejected (we found them too agricultural).
8)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tri-Lo kirjoitti:Kiinnostava projekti..
Volvo engines were also considered and subsequently rejected (we found them too agricultural).
8)
Ja mun pitäis muka lontoota osata :oops: (ainakin ed. työnantaja väitti että osaan).

Niin siis mitä tossa sanottiin. :?: :oops:
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kurko kirjoitti:Niin siis mitä tossa sanottiin. :?: :oops:
..notta Volvon koneita harkittiin myös ja myöhemmin ajatus hylättiin, moiset kun ovat liian "maatalouskonemaisia". :D Eli siis v*ttuilua, Volvo=traktori jne. :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kerrassaan typerä idea pilata hieno Porsche tylsällä nelisylinterisellä rivimoottorilla, ja vielä noin pienellä ja nestejäähdytetylläkin :evil:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

itsekin henk.koht. pitäisin autosta enemmän alkuperäisenä. :roll: Antaahan se kyl saabinkin kone hienosti vaihtoehoja virityksen suhteen ja osat tullenee halvemmaksi kuin alkaa alkuperäistä moottoria viilaamaan..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Itse ainakin aloin tykkäämään projektista jo ensilukemalta. Vaikka Mr. Porschen milteinpä kaikista luomuksista diggaan (tunnustettakoon..), en katso noin luovaa autonrakennusta yhtään pahalla. Kyllähän pojilla oli tuohon moottoriin myös ihan "järkisyyt", sekä sivuilla varoitukset puritanisteille. :wink:
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Öh..

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Siis miksi ihmeessä Porscheen piti tunkea sitten Saabin moottori? Eikö auton idea ole mm. bokserikuutosessa? Ja vielä 911 SC..jotenkin ehkä ymmärtäisi "valmiiksipilatun" 912 jatkojalostuksen, mutta ei enää tuota.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Öh..

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

petteri75 kirjoitti:Siis miksi ihmeessä Porscheen piti tunkea sitten Saabin moottori? Eikö auton idea ole mm. bokserikuutosessa? Ja vielä 911 SC..jotenkin ehkä ymmärtäisi "valmiiksipilatun" 912 jatkojalostuksen, mutta ei enää tuota.
"We wanted something that is easily tuneable (without changing visible/internal parts) and that means a turbocharged engine. Unfortunately, there are no Porsche turbocharged engines that can be legally installed in SC-chassis legaly, acording to Swedish law. Even if it was possible, they are quite pricey and heavy to boot. Engine we have chosen is domestically produced (and thus cheap), technically advanced, quite powerful and 90kg lighter than typical Porsche six-cylinder turbocharged one. Also, there is lot's of local know-how when it comes to tuning them."

http://project911.luminasweden.com/defa ... _linkid=15

Eikös se tuosta aika hyvin selviä. Saabin kone on suht' edullinen, kestävä ja helppo virittää. Eipä tuo mielestäni mitään pilaamista ole. Auton luonne tietty muuttuu täysin. Parempi kohtalo virittäminen on, kuin joutuminen teinien amistuning-kohteeksi tai romuttaminen.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1308
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Mahtavaa, sopivalla virityksellä tuolla jättää kaikki vakio Porschet.
Vois vielä takaluukulle kirjoittaa SAAB 2.3T 9-5 merkeillä :D
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin