Sisälämppärin tehot ei riitä (selvitetty)
Sisälämppärin tehot ei riitä (selvitetty)
Mitenkäs muilla tonnari lämpenee?
Mulla on nyt ollut Defan 1700W päällä sallitut 2h eikä tuulilasi sula. Luulin että vika oli Defassa, joten sinksattiin naapurin kanssa lämmittimiä. Kokeilin tänään Defan 1000W ja vain apparinpuolen sivulasit olivat sulana.
Voiko tuo nahkasisustus imeä niin paljon kylmää, ettei paukut riitä isoimmassakaan lämppärissä?
Mulla on nyt ollut Defan 1700W päällä sallitut 2h eikä tuulilasi sula. Luulin että vika oli Defassa, joten sinksattiin naapurin kanssa lämmittimiä. Kokeilin tänään Defan 1000W ja vain apparinpuolen sivulasit olivat sulana.
Voiko tuo nahkasisustus imeä niin paljon kylmää, ettei paukut riitä isoimmassakaan lämppärissä?
Viimeksi muokannut jarmop, Pe Joulu 23, 2005 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Mega 1.7i keskilokeron päällä penkkien välissä ylöspäin, kohti tuulilasia suunnattuna. Hyvin sulaa kaikki etulasit lyhyelläkin lämmityksellä, pidemmällä lämmityksellä takalasikin.
Näillä reilun 10 asteen pakkasilla DCC ei taida vielä kahdeksi tunniksi lämmitystä kytkeä.
Täysteholla olen tuota käyttänyt. Pidemmillä lämmitysajoilla varmaankin riittäisi keskimmäinenkin tämän lämmittimen kolmesta tehovalinnasta.
Missä sinulla on lämmitin, mihinpäin puhaltaa, onko ilmaviritaus puhaltimelle ja puhaltimelta esteetön?
Näillä reilun 10 asteen pakkasilla DCC ei taida vielä kahdeksi tunniksi lämmitystä kytkeä.
Täysteholla olen tuota käyttänyt. Pidemmillä lämmitysajoilla varmaankin riittäisi keskimmäinenkin tämän lämmittimen kolmesta tehovalinnasta.
Missä sinulla on lämmitin, mihinpäin puhaltaa, onko ilmaviritaus puhaltimelle ja puhaltimelta esteetön?
Viimeksi muokannut jus, Ti Joulu 20, 2005 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Calix joku 1200W, aina ollut lasit sulana, tosin yli 20 asteen pakkasilla takaikkunan joku reuna saattaa olla vähän vielä kuurassa
Lämppäri kelistä riippuen päällä 45min...2h. Niin, ja autossa on nahkasisusta, lämppäri hönkii apparin jalkatilasta hyvin pitkälti suoraan ylöspäin.

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Joku, en muista mikä, Prismasta ostettu 1600 watin lämppäri keskellä apparin jalkatilaa n. 40 asteen kulmassa ylöspäin ja hyvin on 2 tunnin lämmityksellä kaikki lasit täysin sulana, toistakymmentä kun on pakkasta, niin takalasin ala reuna vähän kuurassa, mutta auto sisältä niin lämmin, että voi hyvin ajella paljain käsin.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
MEGA 2.0it keskikonsolin sivussa puhaltelemassa takaviistoon ylös.
Pienimmällä teholla lasit saa tunnissa kirkkaiksi -10ºC:een paikkeille asti.
Suurinta tehoa ei kovinkaan usein tarvitse, kun tuo keskimmäinenkin lämmittää mukavasti vielä -25ºC:ssa.
Pienimmällä teholla lasit saa tunnissa kirkkaiksi -10ºC:een paikkeille asti.
Suurinta tehoa ei kovinkaan usein tarvitse, kun tuo keskimmäinenkin lämmittää mukavasti vielä -25ºC:ssa.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Keskikonsolin oikealla puolella, puhaltaa yläviistoon asennusohjeiden mukaisesti.jus kirjoitti:Mega 1.7i keskilokeron päällä penkkien välissä ylöspäin, kohti tuulilasia suunnattuna. Hyvin sulaa kaikki etulasit lyhyelläkin lämmityksellä, pidemmällä lämmityksellä takalasikin.
Näillä reilun 10 asteen pakkasilla DCC ei taida vielä kahdeksi tunniksi lämmitystä kytkeä.
Täysteholla olen tuota käyttänyt. Pidemmillä lämmitysajoilla varmaankin riittäisi keskimmäinenkin tämän lämmittimen kolmesta tehovalinnasta.
Missä sinulla on lämmitin, mihinpäin puhaltaa, onko ilmaviritaus puhaltimelle ja puhaltimelta esteetön?
On ihme homma kun 1,7 kW ei riitä sulattamaan..
Voiskohan johdotuksissa olla häikkää???
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Onko sulla unehtunut kattoluukku auki?jarmop kirjoitti:
Keskikonsolin oikealla puolella, puhaltaa yläviistoon asennusohjeiden mukaisesti.
On ihme homma kun 1,7 kW ei riitä sulattamaan..
Voiskohan johdotuksissa olla häikkää???

Aika mystiseltä tuntuu, että puhallin toimii, mutta ei täydellä teholla. Etenkin, kun jo kahdella puhaltimella olet vaivan todennut...Tätä voi toki testata, eli ota suoraan pistorasiasta (eli EI auton omasta sisäpistorasiasta) sähköt puhaltimelle, piuhan voi näin kertaluontoisesesti vetää etuovesta, tiivisteet joustaa sen verran, ettei mene johto piloille, eikä sitä ovea tarvitse pistää täysin kiinni. Jos alkaa lasit sulamaan, niin sitten lohkiksen piuhasarja uusiksi.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itselläni satkussa myös tuo K2. Viime talvena ostin kun edellinen lämppäri ei enää vaikuttanut kovin luotettavalta. Tuon mukana tuli pirun kätevä jalusta, jolla laite seisoo omin avuin siinä apparin jalkatilassa ja puhaltaa käytännössä suoraan ylöspäin eli tuulilasille. K2:ssahan pitäs vielä olla semmonen termari, joka säätelee ulosantia auton sisälämpötilan mukaan, joka on ilmeisesti lähinnä omakotiasujan mieleen.tevisu kirjoitti:Käytössä Calix K2 (600W/1500W). Näillä pikkupakkasilla tuo pienempi 600W riittää tunnissa sulattamaan lasit. Isommalla teholla autoon tulee melkoinen helle.
Tein itse jalustan apparin jalkatilaan, jossa lämmitin on pystyssä ja puhaltaa suoraan yläspäin.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
...juu, jalusta oli mullakin mukana, mutta tuppasi kaatuilla helposti. Pikku muutoksilla toimii vieläkin paremmin.Muksu kirjoitti: Itselläni satkussa myös tuo K2. Viime talvena ostin kun edellinen lämppäri ei enää vaikuttanut kovin luotettavalta. Tuon mukana tuli pirun kätevä jalusta, jolla laite seisoo omin avuin siinä apparin jalkatilassa ja puhaltaa käytännössä suoraan ylöspäin eli tuulilasille.
Re: Sisälämppärin tehot ei riitä
Onko toi sun defas toi mega vai joku vanhempi?jarmop kirjoitti:Mitenkäs muilla tonnari lämpenee?
Mulla on nyt ollut Defan 1700W päällä sallitut 2h eikä tuulilasi sula. Luulin että vika oli Defassa, joten sinksattiin naapurin kanssa lämmittimiä. Kokeilin tänään Defan 1000W ja vain apparinpuolen sivulasit olivat sulana.
Voiko tuo nahkasisustus imeä niin paljon kylmää, ettei paukut riitä isoimmassakaan lämppärissä?
Noissa megoissahan on keraaminen toi lämmityselementti kun vanhemmissa taitaa olla alumiinia tai jotain.
En nyt enää muista wattimääriä mutta kerran tuossa sulattelin oven tiivisteitä tuollasella defan lämppärillä minkä otin ukkon autosta ja siinä sai odotella tosissaan että tuolta tuli edes lehmän hönkäykseen verrattavaa lämmintä. Itsellä on samoihin aikoihin hommattu marketin versio jossa keraaminen elementti niin se rupee puhaltaa lämmintä lähes heti.
Watit oli noissa muistaakseni samaa luokkaa, molemmissa kaksi asentoa.
Mulla on nyt tonnarissa tuollainen vanhempi defa keskikonsolissa puhaltamassa takaviistoon eikä se miltään erikoisen tehokkaalta tunnu täydelläkään teholla, ikkunoiden sulamiseen en ota kantaa kun auto on melkein ollu katon alla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Nonnih, nyt sitten tieteellistä faktaa:
Lämppäri oli suunnattu liian alas, eli Defan etureuna oli samassa linjassa kuin kuin keskikonsolin etureuna.
Defassa on sellainen säädin, joka tarkkailee lämmittimen sisään tulevan ilman lämpötilaa, ja pudottaa tehoa sen mukaan. Nyt kun lämmin ilma kiersi takaisin lämmittimeen, niin k.o. säädin luuli että autossa on jo lämmin.
Käänsin lämppärin noin 45 asteen kulmaan, niin nyt ikkunoiden lisäksi katoltakin lumi sulaa
Tein pari testiä, jotka ovat aika mielenkiintoisia: Kummassakin testissä oli samanlaiset olosuhteet ja lämppäri oikeassa kulmassa telineessään. Testilaitteena Defan perusmalli 1000W, jossa ei ole lämpötilan säätöelementtiä, ja sitten nykyinen 1700W lämpötilan säädöllä.
Tieteellisenä testausinstrumenttina käytettiin firman neukkarista pöllittyä elohopelämpömittaria. Mittausalue 0-50 C, +/- tarkkuus: N/A
1.
Mittari kiinnitettynä rautalangalla rattiin, vasempaan reunaan. Kumpanakin mittauspäivänä -10 C ja autossa sisällä ennen testiä +5 C
1. 1000W.
12.20. lämppäri päälle
12.36. +8
13.04. +13.5
13.53. +17
14.38. +18
15.00. +19
15.21. +20
17.31. +20
Eli 1000W lämppäri lämpenee maksimiin +20 kolmessa tunnissa.
2. 1700W
11.39. lämppäri päälle
12.00. +22
12.17. +25
12.45. +28
13.20. +31
13.37. +32
14.40. +33
16.40. +33
Eli 1700W lämppäri lämpenee maksimiin +33 myös kolmessa tunnissa, mutta saavuttaa yli +20 20:ssä minuutissa, johon 1000W:lla meni kolme tuntia.
Jos tällä testillä ei saavuta Saabklubin "turhan tiedon mestarin" titteliä, niin jo on kumma..
Hyvää joulua kaikille.
Lämppäri oli suunnattu liian alas, eli Defan etureuna oli samassa linjassa kuin kuin keskikonsolin etureuna.
Defassa on sellainen säädin, joka tarkkailee lämmittimen sisään tulevan ilman lämpötilaa, ja pudottaa tehoa sen mukaan. Nyt kun lämmin ilma kiersi takaisin lämmittimeen, niin k.o. säädin luuli että autossa on jo lämmin.
Käänsin lämppärin noin 45 asteen kulmaan, niin nyt ikkunoiden lisäksi katoltakin lumi sulaa

Tein pari testiä, jotka ovat aika mielenkiintoisia: Kummassakin testissä oli samanlaiset olosuhteet ja lämppäri oikeassa kulmassa telineessään. Testilaitteena Defan perusmalli 1000W, jossa ei ole lämpötilan säätöelementtiä, ja sitten nykyinen 1700W lämpötilan säädöllä.
Tieteellisenä testausinstrumenttina käytettiin firman neukkarista pöllittyä elohopelämpömittaria. Mittausalue 0-50 C, +/- tarkkuus: N/A
1.

1. 1000W.
12.20. lämppäri päälle
12.36. +8
13.04. +13.5
13.53. +17
14.38. +18
15.00. +19
15.21. +20
17.31. +20
Eli 1000W lämppäri lämpenee maksimiin +20 kolmessa tunnissa.
2. 1700W
11.39. lämppäri päälle
12.00. +22
12.17. +25
12.45. +28
13.20. +31
13.37. +32
14.40. +33
16.40. +33
Eli 1700W lämppäri lämpenee maksimiin +33 myös kolmessa tunnissa, mutta saavuttaa yli +20 20:ssä minuutissa, johon 1000W:lla meni kolme tuntia.
Jos tällä testillä ei saavuta Saabklubin "turhan tiedon mestarin" titteliä, niin jo on kumma..

Hyvää joulua kaikille.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
Mulla on 13v vanha billhell joka puhaltaa puolella teholla (600w) ihan irtona lattialla ja pitää kyllä lasit auki täällä oulun korkeudella vielä 10-12ast pakkasella: Juu ja on hankat penkeissä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135