Takasivulasin puhaltimet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Takasivulasin puhaltimet

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Minä laitoin omaani ovipahvit missä oli nää "herkut",eli mulla on tää auto ilman sitä automaatti-ilmastointia.
Ryöväsin sähkön siitä ikkunahissin katkasialta,eli pyörii aina kun on virrat päällä,hyvin on pelannu eli kestää sulakkeet ja puhkuu ikkunat huuruttomaksi.

Vihjeenä vaan jos joku haluu laittaa,on helppo ja mulla ainakin toimii hyvin.
Viimeksi muokannut YKÄ, Su Tammi 08, 2006 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Defeat
"Hirsch"
Viestit: 729
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 15:14
Paikkakunta: Oulainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Defeat »

Minkälaiset jännitteet sinne ikkunahissille tulee?
Alunperinhän nuo takaovien puhaltimet pyörii 5-10 voltin jännitteellä.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.

#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
           Saab 9⁵ 2.3t '00
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Hissille tulee tietenkin ihan täydet akkujännitteet.
88-89-mallisissa täydet jännitteet tulee ovipuhaltimille kun nappi on täystehoasennossa, puolitehoasennossa alennusvastuksen läpi.

Minulla oli 87-turbossa johdot valmiina noita ovipuhaltimia varten (keskikonsolista lasinnostinnappien luota takaoviin perille asti). Riitti että lisäsi kytkimen, alennusvastuksen ja puhaltimet.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Mä en löytänyt ovien sisältä niitä valmiita johtoja,mutta tää ryöstö pelasti tilanteen.
No ei liene se ihan virallinen asennus mutta näin se menee.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

mahtaa pyöriä aika lujaa :lol:
VW transporter 2.5tdi vm.99
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

En tiijä millä jännitteellä ne kuuluu pelata,mutta nää pelaa "normaali" vauhdilla,vertasin sitä ääntä ja ilmavirtaa semmoseen autoon missä ne on vakiona.
Nää on siis cd vm 90 autossa,vertasin niitä saman ikäseen missä on se ilmastointi.
No jos mootorit "käryy" tai sulakkeet palaa niin sit mietitään koko juttu uuvestaan,mutta aina siitä mistä aita on matalin eikö??.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ACC3 ainakin mulla tyntää noille takapuhaltimille 4,5-11.1V riippuen säädetystä puhallin-nopeudesta.
Eli eiköhän ne suoran 12V:kin kestä, metelihän saattaa olla matkustajia häiritsevä seikka.
tokahaik
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Pe Loka 07, 2005 19:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokahaik »

Velipojan tontusta löytyi ne johdot sähkölasin nostinmoottorin takaa. Oli piilotettu sinne aika hyvin.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

seike kirjoitti:Velipojan tontusta löytyi ne johdot sähkölasin nostinmoottorin takaa. Oli piilotettu sinne aika hyvin.
Näin on. Vielä kun löytyisi se toinenkin pää... :lol: :lol:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Kuskin puolella ei mulla pelitä tuo puhallus.
Ei tule ku 3.2 V vaikka ACC puhallus täysillä.
Moottori kyllä pelaa ku antaa 12 V sille. Ja siis
apparin puolella toimii oikein. Mistäpä sitte
lähtis vikaa etsimään?
SAAB on nautinto tien päällä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Piuhoista ja eritoten liitoksista.
Onko muuten tuo 3,2V mitattu moottori kiinni vai irti. :?:

Tai voihan vika olla jopa itse paneelissa, joka kylläkin on hiukan kaukaa haettua.

Ja tossa linkki esim vm.97:kan kuviin (ei VM.96 paljoa poikkea).
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Saab/1 ... 20DIAGRAMS
osku
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 16:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja osku »

Liitin aukaistuna eli ilman moottoria. En ole niin kovin
hyvin perillä noista sähköpuolen asioista, että mitä
sillä on eroa? Huomaa kyllä hyvin auto täynnä porukkaa
että toinen puoli ei pelaa. Hyvät vehkeet ku toimii.
Siis tuo 3.2 V ei muuttunu mihinkään vaikka kokeili eri
puhallinnopeuksia( ilmeisesti pitäis vaikuttaa) :(
SAAB on nautinto tien päällä
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos moottori oli irti jännitettä mitataessa ja tuli tuo 3,2V vaikka nopeutta kuinka sääti ja toinen ovikone säätyi puh nopeuden mukaan, niin kuulostaisi siltä, että ACC paneelista on lähtö kyrvähtänyt.
Vastaa Viestiin