Apuja kasaan tonnari ongelmia

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

Apuja kasaan tonnari ongelmia

Viesti Kirjoittaja wolf »

Auto on 2.3T johon on vaihdettu moottori joskus, moottori on vuosmallia -92. Itse auto -88.
Olen taisellut jonkun aikaa tuon kanssa ja kun kukaan nyt sitä ei halua ostaa niin pitänee sitten korjata ja myydä ehjänä parempaan rahaan pois... Huom kuvat ei toimi suoralla linkillä, http://wolf.tollfreepage.com
löytyy nuo kuvat ao. nimillä. sorry että menee vaikeaksi...

Viat on seuraavat johon kaipaisin apuja:
1. irtonainen letku joka varmasti kuuluisi jonnekkin?
kuva: irtoletku.jpg

2. polkimien liittimet? varmaan noihinkin kuuluu jotain?
Kuva: polkimet.jpg

3. kuuluuko tuo jonnekkin ja mikä on?
Kuva: irtoliitin.jpg

4. tulpattu letkun paikka imusarjassa? kuuluuko jotain?
kuva: tulpattuletku-lisasuutin.jpg

5. Mikä ihmeen hyppylanka viritys toi on?
kuva: hyppylanka.jpg

Toivottavasti edes pariin saa apuja, niin jos toi TCS rupeis hiljalleen toimimaan, niin voi viedä katsastukseen...

Ville

Edit.
Mitens Dumbin asennus by-passin tilalle?
tulppaanko ton by-passin paikan kun toi dumbihan puhaltaa ulos eikä kierrätä niinkuin by-pass. (asennan sen vasta kun saan auton suunnilleen toimimaan oikein)
Viimeksi muokannut wolf, To Tammi 12, 2006 17:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Moro,
kuvat ei näy. Ainakaan mulla siis... :oops:


-J-

---------

korjattu, nyt näkyy.
Viimeksi muokannut Jukkis, To Tammi 12, 2006 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

korjaus

Viesti Kirjoittaja wolf »

Moro korjasin tota, eli pitää mennä tyhmästi ton http://wolf.tollfreepage.com
kautta, se sivusto ei salli kuvien suoraa linkitystä :(
eli tosta ylläolevasta osoitteesta löytyy lista kuvista mitä mulla tossa on mainittuna.
tamtami
"Aero"
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:35

Viesti Kirjoittaja tamtami »

1. Veikkaisin bypassille meneväksi tuon letkun.
2. Ei kuulu mitään noihin.
3. Irtoliittimiä on paljon ympäri autoa, ei pidä (välttämättä) huolestua.
4. Saattaa liittyä kohtaan 1. Minulla ainakin menee omassa tuo liitin yhden y-haaran kautta 1. kohdassa mainitulle magneettiventtiilille. Ja sen y-haaran toinenpää menee kabiinin puolelle imusarjan alta läppäkotelon kohdalla.
5. Ei voi tietää tutkimatta.

Onko siinä ilmamassa mittaria? Jos on niin dumppi ei ainakaan paranna sen auton käytettävyyttä. Jos ei, niin sitten ei muuta kuin tulpata ylimääräiset reiät.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

Viesti Kirjoittaja wolf »

Moro,
Kävin kattomassa että toi kohta 1, siitä menee nyt by-passille yksi letku, yksi imusarjan hujakoille, eli toi yksi on vielä mysteeri...
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Mulla menee toi lokarin venttiilin alipainletku näin:

vasen rintapellin juuressa olevaan Y-haaroittimeen, alimmainen by-passille ja oikea TCS:n läppäkotelon alapuolelle. Muistaakseni näin, käyn vielä tarkistamassa kun piipahdan parin tunnin päästä autolla.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

http://wolf.tollfreepage.com/bypass.jpg
Kuuluuko tollainen tohon imusatsin päälle jossain malliassa.
Ja jos kuuluu, niin vois olla hyväkin kun ajattelee noita yli 1,5 paineita?.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

No kävin samantien kattomassa, eli:

vasen tulipellin vieressä olevaan Y-haaraan (siitä lähtee yks letku pellin sisälle ahtopainemittarille), alaspäin osoittava liitin by-passille ja oikea TCS läppäkotelon alapuolelle. Tunnustele sormin, niin löydät kyllä sen nystyrän, jossa sen pitäisi olla.

Sinuna nostaisin son by-passin samalla kun koneremppaa teet, niin tuonne ahtoputken juureen, eli näin: http://jpjk.jaakari.net/cde/kuvia/by-pass.jpg Samalla vaihdat ton letkunkin uuteen ja vaihdat loputkin alipaineletkut suosiolla uusiin. PCS:ltä saa hyvää letkua 4e/m ja sitä menee tuohon TCS tonnariin yhteensä 6 metriä.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

lisäsuutin

Viesti Kirjoittaja wolf »

Terve,
toi lisäsuutin on jälkikäteen laitettu, ei ole vaan nyt käytössä kun ei auto toimi oikein...
Parempi kuva on tuolla nimellä tulpattuletku-lisasuutin.jpg

jpjk olisi kiva jos viitsit sen katsoa niin käyn sitten illalla autolla kanssa itse ihmettelemässä...


Ville
wolf
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 14, 2005 09:42

kiitos

Viesti Kirjoittaja wolf »

Terve,
Kiitos jpjk:n kohta 1. on ok 8)
Sekä kiitos tamtamin kohta 2. ok 8)

Eli kohta on ainakin kaikki päällisin puolin, ok sitten ruvetaan vaihtamaan osia :lol:
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva 3. Irtoliitin näyttäisi olevan ns..airbagin liittimiä.
( vähän sekava kuva )
Tulpattu letku imusarjassa, on oma viritys, todennäköisesti joku on
viritellyt vesiruiskutuksen tuohon.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin