pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

pätkäisy kiihdytyksessä ahtojen noustessa (edit 2007/02)

Viesti Kirjoittaja a9000 »

oikeastaan pätkäisy tulee silloin kun konetta "kuormittaa enemmän" - eli matalammilta kierroksilta kun lähdetään kiihdyttämään kaasupoljin reippaasti kenossa, ei kuitenkaan lämä tiskissä.

Mikä mahtaa aiheuttaa moisen? ja mikä tähän auttaisi?!
vaihdettu uudet tulpat, uusi DI, uusi magneettiventtiili. hukkaporttia en ole osannu ite tarkistaa, enkä kaasuläpän asentoanturia ole vielä vaihtanut. huomenna otan mankkuvenan pois, taidanpa laittaa uudet letkut samalla... eiköhän tämä tästä kun kaikki osat uusii :) olikohan vielä jotain mitä pitäisi huomida..? bensapumppua taisi joku tarjota myös.


EDIT 2007/02
: ongelma korjautui kun purin magneettiventtiilin ja letkut poijes... nyt toimii! :) oliskohan se vaan sitten niin että toi 9-3:n T5 boksi ei vaan käytännössä sovi täysin yhteen 9000:n systeemiin vaikka teoriassa kai pitäis. T5 softa kuin T5 softa? Muutahan eroa ei vissiin ole kuin ulkoinen ero, siis se että 9-3:ssa olleen boksin joutuu laittamaan 9000:ssa paikalleen ns. väärin päin.
Viimeksi muokannut a9000, Ke Helmi 21, 2007 14:29. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jos ahdot nousevat liikaa, katkaisee softa bensansyötön. Maptunin softa 1,5 barin kohdilla.
Vikana voisi olla rikkinäinen magneettiventtiili tai jumittava hukkaportti.
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

tuo jumittava hukkaportti voisi olla pappa-ajon aiheuttamaa..? magneettiventtiilissä on onneks ikuinen takuu...
tevisu kirjoitti:Jos ahdot nousevat liikaa, katkaisee softa bensansyötön. Maptunin softa 1,5 barin kohdilla.
Vikana voisi olla rikkinäinen magneettiventtiili tai jumittava hukkaportti.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Veikkaan jotain häikkää kaasupolkimessa :roll:
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Tammi 16, 2006 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

a9000 kirjoitti:tuo jumittava hukkaportti voisi olla pappa-ajon aiheuttamaa..? magneettiventtiilissä on onneks ikuinen takuu...
Onkos sulla joku spegiaali malli? Ainakaan noille saabi tiskiltä saataville ei saa kuin sen normaalin 2v.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

...tarkoittaa varmaan sitä, että hajoaa kuitenkin tuon kahden vuoden sisällä (yleensä kuukausissa tuo aika), jolloin saisi uuden taas 2vuoden takuulla. :D
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mimmi kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Veikkaan sitä ylipainekatkaisijaa :roll:
Trionic5 tontuissa EI ole ylipainekytkintä.
aha :oops: eipä taida enää uskaltaa vastata mininkään :roll:
osuks ny, vai eiks siinä ole edes kaasupoljintakaan :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Firges9000 kirjoitti:
aha :oops: eipä taida enää uskaltaa vastata mininkään :roll:
osuks ny, vai eiks siinä ole edes kaasupoljintakaan :oops:
Tokihan auto bedaalin tarvii, enkä vielä oo nähnyt sellaista ilman sitä.
Olisiten käskyn välitys mitä tahana. :)
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

tulppa/tulpat .isommilla ahdoilla "katkoo"
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Mimmi kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Veikkaan sitä ylipainekatkaisijaa :roll:
Trionic5 tontuissa EI ole ylipainekytkintä.
Eli fyysistä katkaisijaa ei ole mutta ylipaineen katkaisu toimii softalla ja haisteluun käyttää MAP anturia.

Tarkasta ensimmäisenä peruspaineet ja by-pass venttiili :!:
Viimeksi muokannut 9000cst, Ke Tammi 18, 2006 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

kävin tänään saabin tiskillä ja hukkaporttia tai sytytyspuolta epäiltiin siellä. hukkaportti aivastelee, ja tulpilla on ajettu vaan 7000km. Se on sit varmaan DI-boksi..? aamulla kävi vajaalla jonkin aikaa. Samaa vikaa (vajailla pytyillä käynti) ollut edellisessä DI:ssä ennen tätä... eli tais tulla uuden hankinta
V-M kirjoitti:
a9000 kirjoitti:tuo jumittava hukkaportti voisi olla pappa-ajon aiheuttamaa..? magneettiventtiilissä on onneks ikuinen takuu...
Onkos sulla joku spegiaali malli? Ainakaan noille saabi tiskiltä saataville ei saa kuin sen normaalin 2v.

V-M
Viimeksi muokannut a9000, Ke Helmi 21, 2007 14:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Samanlainen vika korjaantui itselläni DI-kasetin vaihdon jälkeen. Eli tapahtui yksi pätkäisy reippaan kiihdytyksen aikana. Ongelma alkoi paheta ajan kanssa ja rupesi nykäisemään aina vain pienemmillä kiihdytyksillä.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
dormie9
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 14, 2006 13:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja dormie9 »

Pistätkö a9000 DI-kasetin vaihdon hintalaskelman threadiin näkyviin? Ihan vaan mielenkiinnosta jos sattuu tulemaan joskus ajankohtaiseksi.
9000 CD 2.0t -97
#2764
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

DI-kasetti maksaa ~200e ja jos et itse halua avata & sulkea neljää ruuvia + yhtä liitintä, veloittaa korjaamo tästä proseduurista minimikorvauksen, joka on luultavasti jotain 30-80e.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
dormie9
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Tammi 14, 2006 13:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja dormie9 »

Jope kirjoitti:DI-kasetti maksaa ~200e ja jos et itse halua avata & sulkea neljää ruuvia + yhtä liitintä, veloittaa korjaamo tästä proseduurista minimikorvauksen, joka on luultavasti jotain 30-80e.
Thnx! Haku-toiminnollahan olisi tämäkin tieto löytynyt näin jälkeenpäin huomattuna... :oops:
9000 CD 2.0t -97
#2764
Vastaa Viestiin