Kaikki automaattilootan öljyt vaihtoon

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Kaikki automaattilootan öljyt vaihtoon

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onko kellään kokemusperäistä tietoa, jotta mitenkä saisi lootan tyhjäksi ilman isompaa purkamista?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Yksi konsti on irroittaa lauhduttajan letku, ja moottorin ollessa käynnissä
laskea laatikosta tulevat öljyt pois.

*en tosin suosittele tätä konstia*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000CD23T kirjoitti:Yksi konsti on irroittaa lauhduttajan letku, ja moottorin ollessa käynnissä laskea laatikosta tulevat öljyt pois.
Samalla pitäisi varmaan tuupata uutta korvausöljyä siihen laatikolle menevään letkuun. Pyörittämisen lopettaisit sitten kun ulostuleva öljy on yhtä kirkasta kuin uusi öljy.

Vähemmän vahinkoa syntyy, jos vaihdat öljyt normaaliin tapaan vaikka kolme kertaa peräkkäin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ciswami
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 19:01
Paikkakunta: Villähde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ciswami »

Miten muuten turbiinin saa ns. oikeaoppisesti tyhjennettyä? Itsellä kesäautona MB 126.022 ja siihen öljyjä viidettä kertaa vaihtaessa asiaa mietiskelin... :lol:
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

jus kirjoitti:
9000CD23T kirjoitti:Yksi konsti on irroittaa lauhduttajan letku, ja moottorin ollessa käynnissä laskea laatikosta tulevat öljyt pois.
Samalla pitäisi varmaan tuupata uutta korvausöljyä siihen laatikolle menevään letkuun. Pyörittämisen lopettaisit sitten kun ulostuleva öljy on yhtä kirkasta kuin uusi öljy.
Siihen letkuun on vain vähän vaikia syöttää öljyä samaan tahtiin kuin mitä ulos tulee. Toteutin toimenpiteen OG-900:n laatikolle, BW37, ja kertomus löytyy osoitteesta: http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 31494.html

Lyhykäisesti neuvoni on:
1. Ensin normaali öljynvaihto
2. öljynjäähdyttimen letku irti
3. kone käyntiin ja litra vanhaa öljyä ulos
4. kone seis ja litra uutta täyttöaukon kautta
5. toistetaan kunnes ulos tulee riittävän tuoretta tavaraa
6. öljyä kannattaa varata laatikon öljytilavuus + 2 litraa
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin