Sitten vielä semmonen homma että välillä kiihdyttäessä auto puoltaa voimakkaasti. Voiko johtua siitä että aurauskulmat on ketuillaan vai johtuuko siitä että pito on erilainen etupyörillä? Raidetangot, pallonivelet yms. pitäs kyllä olla kunnossa.. Kun en oikeen ymmärrä.
-87 cc kytkin ja aurauskulma
-87 cc kytkin ja aurauskulma
Mikähän mahtaa olla vikana, kun sillon tällön 1 tai pakilla lähtiessä kuuluu voimakas ulina. Kuuluu kytkimestä. Lisäks 1 on välillä nihkee menemään silmään ja samoin varsinkin kylmänä 1 -> 2 vaihtaessa 1 ei meinaa lähtee pois päältä vaan jumittaa. Kepistä saa vetää ihan voimalla että vaihtuu..
 Kytkin ei kyllä mielestäni luista, tosin joskus (harvoin) kun auton ajaa parkkiin ni vähän kytkin tuoksahtaa. Kytkin ottaa kiinni tosi alhaalla ja polkimen liikkeen pituus on tosi lyhyt. Onko kytkin kokonaan lopussa? Tuohon on vaihettu koneen ja laatikon vaihdon yhteydessä kytkin 2002, ja sen jälkeen ajettu alle 200tkm joten ihmettelen jos on jo ihan sökö..
Sitten vielä semmonen homma että välillä kiihdyttäessä auto puoltaa voimakkaasti. Voiko johtua siitä että aurauskulmat on ketuillaan vai johtuuko siitä että pito on erilainen etupyörillä? Raidetangot, pallonivelet yms. pitäs kyllä olla kunnossa.. Kun en oikeen ymmärrä.
			
			
									
									Sitten vielä semmonen homma että välillä kiihdyttäessä auto puoltaa voimakkaasti. Voiko johtua siitä että aurauskulmat on ketuillaan vai johtuuko siitä että pito on erilainen etupyörillä? Raidetangot, pallonivelet yms. pitäs kyllä olla kunnossa.. Kun en oikeen ymmärrä.
Tonnaria, mielellään öljyssä.
						Re: -87 cc kytkin ja aurauskulma
Epäilisin suuresti kytkimen painelaakeria tuon ulinan aiheuttajaksi. Täytyy irroittaa laatikko ja vaihtaa laakeri. Samallahan voit tarkistaa kytkimen kunnon.Tomek83 kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana, kun sillon tällön 1 tai pakilla lähtiessä kuuluu voimakas ulina. Kuuluu kytkimestä. Lisäks 1 on välillä nihkee menemään silmään ja samoin varsinkin kylmänä 1 -> 2 vaihtaessa 1 ei meinaa lähtee pois päältä vaan jumittaa. Kepistä saa vetää ihan voimalla että vaihtuu..Kytkin ei kyllä mielestäni luista, tosin joskus (harvoin) kun auton ajaa parkkiin ni vähän kytkin tuoksahtaa. Kytkin ottaa kiinni tosi alhaalla ja polkimen liikkeen pituus on tosi lyhyt. Onko kytkin kokonaan lopussa? Tuohon on vaihettu koneen ja laatikon vaihdon yhteydessä kytkin 2002, ja sen jälkeen ajettu alle 200tkm joten ihmettelen jos on jo ihan sökö..
Sitten vielä semmonen homma että välillä kiihdyttäessä auto puoltaa voimakkaasti. Voiko johtua siitä että aurauskulmat on ketuillaan vai johtuuko siitä että pito on erilainen etupyörillä? Raidetangot, pallonivelet yms. pitäs kyllä olla kunnossa.. Kun en oikeen ymmärrä.
Tuosta asiasta että puoltaa voimakkaasti... aurauskulmat ainakin kannattaa käydä säädättämässä jos ei tehty vähään aikaan. Ja mulla tuollaista voimakasta vetelyä aiheutti alatukivarren rikkinäinen pusla.
Tuo painelaakeri on ihan helppo vaihtaa. Ei siinä tarvitse muistaakseni muuta kun irroittaa vaihdelaatikko ja sen jälkeen onkin ihan nakki homma.
Tuossa kuva laatikosta, laakeri tulee siis tuon aksilan juureen.

Kun laatikko kuitenkin joudutaan irroittamaan niin suosittelisin vaihtamaan samalla koko kytkinsarjan eli paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy. Lisäksi kannattaa vaihtaa työ- ja pääsylinterin tiivisteet.
Motonetistä tonnariin
kytkinsarja 116,72€
työsylinterin tiivistesarja 6,39€
pääsylinteri tiivistesarja 7,40€
pääsylinterin jousi 2,35€
			
			
									
									
						Tuossa kuva laatikosta, laakeri tulee siis tuon aksilan juureen.

Kun laatikko kuitenkin joudutaan irroittamaan niin suosittelisin vaihtamaan samalla koko kytkinsarjan eli paineasetelma, painelaakeri ja kytkinlevy. Lisäksi kannattaa vaihtaa työ- ja pääsylinterin tiivisteet.
Motonetistä tonnariin
kytkinsarja 116,72€
työsylinterin tiivistesarja 6,39€
pääsylinteri tiivistesarja 7,40€
pääsylinterin jousi 2,35€
Riippuu onko etummaiset vai takimmainen. Takimmainen menee helposti. Samoin etummaisen tukiholkit.Tomek83 kirjoitti:jeps. mites tuon pulsan vaihto? pääseekö siihen käsiks kun nostaa tunkilla ylös ja rengas irti?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21201
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13455
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4385
Täällä on hyvät ohjeet aiheesta, mutta näyttää olevan juuri nyt tavoittamattomissa:
http://www.saab9000.com/procedures/susp ... tbush.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00