Jarrut uusiksi...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
patu
"Hölösuu"

Jarrut uusiksi...

Viesti Kirjoittaja patu »

Antakaas hyviä neuvoja mistä kannattais hankkiin hyvät jarrupalat/levyt, :D
Vaihdoin 4sen vuotta sitten satkuuni noi motonetin eivät ollenkaan huonolta tuntuneet... Ajattelin jos laittais nyt tonnariinkin kaikki uusiks :!:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jos tarvikkeita laittaa, niin samapa se melkein mistä ne hommaa, kunhan saa edullisesti. Omaankin pitäisi uusia joka nurkkaan levyt+palat ja motonet on halvin tähän astisista vertailuista. Saabin tiskiltä en ole edes uskaltanut kysyä. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saabistiuki
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Motonetin osat takana omassa tonnarissa ja tutun 900:ssa. Ihan kelpo osia ovat olleet, n. 50tkm takana
Muukkonen

Bmw 523 Touring
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kun sulla on noin uusi auto , jolla on oletettua käyttöikää 10-20 vuotta jäljellä - niin mitä jos parantaisit hyvää. Laita EBC uritetut/reijitetyt levyt ja saman valmistajan punaiset palat. Yleensäkin joskus ihmettelen tämän klubin kirjoituksia.Kysellään ,mistä voisi sada halvimmalla härpättimet X. Mun mielestä ensimmäinen kysymys kuuluisi "mikä olisi paras mahdollinen..." ja sen jälkeen voisi kysäistä mistä SEN voisi saada edullisesti. Itse haluan pitää tonnarini ainakin tehtaan tasolla ja jos vain mahdollista , niin osien vaihtojen yhteydessä , jopa parantaa sitä. :roll:
Tomi9000T
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Itse hankin PCS Tar-ox palat/levyt hintaa tuli tietty :D
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Passi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

AnttiR kirjoitti:Kun sulla on noin uusi auto , jolla on oletettua käyttöikää 10-20 vuotta jäljellä - niin mitä jos parantaisit hyvää. Laita EBC uritetut/reijitetyt levyt ja saman valmistajan punaiset palat. Yleensäkin joskus ihmettelen tämän klubin kirjoituksia.Kysellään ,mistä voisi sada halvimmalla härpättimet X. Mun mielestä ensimmäinen kysymys kuuluisi "mikä olisi paras mahdollinen..." ja sen jälkeen voisi kysäistä mistä SEN voisi saada edullisesti. Itse haluan pitää tonnarini ainakin tehtaan tasolla ja jos vain mahdollista , niin osien vaihtojen yhteydessä , jopa parantaa sitä. :roll:
Millä perusteella noi EBC:t on parhaat?
99T-museopeli
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

AnttiR kirjoitti:Kun sulla on noin uusi auto , jolla on oletettua käyttöikää 10-20 vuotta jäljellä - niin mitä jos parantaisit hyvää. Laita EBC uritetut/reijitetyt levyt ja saman valmistajan punaiset palat. Yleensäkin joskus ihmettelen tämän klubin kirjoituksia.Kysellään ,mistä voisi sada halvimmalla härpättimet X. Mun mielestä ensimmäinen kysymys kuuluisi "mikä olisi paras mahdollinen..." ja sen jälkeen voisi kysäistä mistä SEN voisi saada edullisesti. Itse haluan pitää tonnarini ainakin tehtaan tasolla ja jos vain mahdollista , niin osien vaihtojen yhteydessä , jopa parantaa sitä. :roll:
Kaikilla ei vaan ole laittaa pätäkkää autoon suunnattomia summia, motonetista nuo jarrukilkkeet tulevat maksamaan noin 180e, siis levyt+palat+puuhapussit, joka nurkkaan.
Ja vaikka kuinka ajattelisi että samoilla jarruilla mennään sen 100tkm niin silti kertainvestointina tuntuu työttömän kukkarossa jokainen "ylimäärinen" euro.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
patu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja patu »

osaatko sanoa minkä hintaiset tulee suurinpiirtein :roll:
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

En tiedä ,onko EBC:n levyt parhaat.Ovat ainakin alkuperäisiä levyjä paremmat ( kuumankesto,tehokkuus ja pölyn/kaasujen poisto) Monia muitakin erittäin laadukkaita toki on .Levyt ovat hintaluokkaa 400 E kierros ja palasarja 120 eteen /110 taakse. Lopullinen hinta on omasta neuvottelutaidosta kiinni.Palat ovet erittäin vähän pölyäviä - vanteiden likaantuminen vähenee.
Toivottavasti en loukannut ketään aikaisemmalla kirjoituksella.Kerroinpahan vaan oman ajatusmallini. Olenpahan vaan huomannut puolen vuosisadan taipaleella vanhan totuuden :halvat tulevat yleensä kalleimmiksi.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Spedeparts tarjoaa uritettuja levyjä Green Stuffin paloilla ja kiinnityssarjoilla aika edukkaasti:

n. 400e

9000T
9000I 85-87
86-89 XB-220 3,560 kr

9000T
9000I 88-98
90-98 XB-221 3,620 kr

Suomen jälleenmyjänä luonnolisesti http://www.pro-carservice.com

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Peter Finn
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Hinnat
PCS vs. Motonet
etujarrulevyt 49,-/kpl -- 33.30
etujarrupalat 43,-/srj -- 26.57 + 8.24

Eroa on siis 40 egeä. Onko saman verran parempi :roll:
Kurko
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Ainakin mulla olleet motonetin laikat on ollut ihan asiallisia hintaansa nähden.
Samaa ei voi sanoa noista bilteman vastaavista jotka edellinen omistaja oli tähän vaihtanut eteen, kun oli takalevyt ja sylinterit vaihdattanut saabilla ja kauhistellut hintaa. :)
Vaan on noissa b-osan paloissa jotain hyvääkin vaikka metelöi, niin ei kulu juuri ollenkaan, eli oleet 1,5V/50tkm ja pintaa oli suvikumeja laitettaessa vielä lähes kuin uusissa. :)
Alkuperäiset pitää tossa automaatissa vaihtaa kerran kesässä.
Vaan noissa B-osan levyssä on 4/100 montut molemmissa, kierot ne ei kylläkään ole. :?:
Tuntuu vaan hiukan hitaassa nopeudessa ja kevyessä jarrutuksessa.
Pitänee uusia jahka nuo palat hiukan kuluisivat. :)
Vastaa Viestiin